  • Data: 2011-03-10 22:37:01
    Temat: Re: Dlaczego silniki benzynowe maja przepustnice?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 10 Mar 2011 21:03:20 +0000, furi wrote:

    >Problem trudnosci z zaplonem rozwinolem w odpowiedzie do MarcinJM, a z
    >tlenkami azotu - katalizatory pozwalaja ominac ten problem wiec nie

    katalizatory na NOx to chyba inna bajka - raczej jakies pulapki, potem
    je trzeba regenerowac, paliwo leci, klient sie denerwuje ..

    >wydaje mi sie zeby to bylo glównym powodem uzywania podzespolu ktory jak
    >piszesz na dole 5-10 % strat generuje

    Od ponad 100 lat generowala i nigdy to nie przeszkadzalo :-)

    >Skrot dla nie znajacych angielskiego: przy wtrysku bezposrednim
    >geometria dolotu i ustawienie wtryskiwacza powoduje ze mieszanka jest
    >bogata w okolicy swiecy co pozwala ja zapalic a uboga w pozostalej
    >czesci cylindra.
    >Czyli to jednak problem z zaplonem wymusza stosowanie przepustnicy.

    ale zobacz co pisza na koncu
    "All diesel engines can be considered to be lean burning with respect
    to the total volume, however the fuel and air is not well mixed before
    the combustion. Most of the combustion occurs in rich zones around
    small droplets of fuel. Locally rich combustion like this is a source
    of NOx and particles."

    >Ciekawe czy to wogole nie jest urban legend z tymi zaworami, wsrod
    >uzytkowników LPG zdaje sie panuje opinia, ze jak ci pali mniej gazu niz
    >benzyny masz za uboga mieszanke, oszczedzisz na gazie ale stracisz na
    >wymianie glowicy kiedy zawory sie wypala.
    >Ciekawe ile w tym prawdy.

    Adam mi kiedys pokazywal glowice w ktorej gniazda zaworowe zdazyly sie
    poglebic o pare mm.

    >Nie potrafie ogarnac tych obliczen (znaczy nie chce mi sie bo bym musial
    >pol godziny na wikipedi spedzisz szukajac wzorow jak to policzyles :)

    podstawowe prawo temodynamiki gazow :-)
    praca = sila*droga = cisnienie * powierzchnia * droga
    = cisnienie * objetosc.

    powierzchnia i droga tycza sie oczywiscie tloka :-)

    Ale w Szwecji tez tyle zolwii ?

    J.