-
Data: 2011-03-10 22:37:01
Temat: Re: Dlaczego silniki benzynowe maja przepustnice?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Thu, 10 Mar 2011 21:03:20 +0000, furi wrote:
>W dniu 2011-03-10 09:15, J.F. pisze:
>> Wydaje mi sie ze dwie rzeczy:
>> -trudnosci z zaplonem,
>> -ekologia - przy ubogiej mieszance rosnie emisja tlenkow azotu.
>>
>Problem trudnosci z zaplonem rozwinolem w odpowiedzie do MarcinJM, a z
>tlenkami azotu - katalizatory pozwalaja ominac ten problem wiec nie
katalizatory na NOx to chyba inna bajka - raczej jakies pulapki, potem
je trzeba regenerowac, paliwo leci, klient sie denerwuje ..
>wydaje mi sie zeby to bylo glównym powodem uzywania podzespolu ktory jak
>piszesz na dole 5-10 % strat generuje
Od ponad 100 lat generowala i nigdy to nie przeszkadzalo :-)
>Skrot dla nie znajacych angielskiego: przy wtrysku bezposrednim
>geometria dolotu i ustawienie wtryskiwacza powoduje ze mieszanka jest
>bogata w okolicy swiecy co pozwala ja zapalic a uboga w pozostalej
>czesci cylindra.
>Czyli to jednak problem z zaplonem wymusza stosowanie przepustnicy.
ale zobacz co pisza na koncu
"All diesel engines can be considered to be lean burning with respect
to the total volume, however the fuel and air is not well mixed before
the combustion. Most of the combustion occurs in rich zones around
small droplets of fuel. Locally rich combustion like this is a source
of NOx and particles."
>Ciekawe czy to wogole nie jest urban legend z tymi zaworami, wsrod
>uzytkowników LPG zdaje sie panuje opinia, ze jak ci pali mniej gazu niz
>benzyny masz za uboga mieszanke, oszczedzisz na gazie ale stracisz na
>wymianie glowicy kiedy zawory sie wypala.
>Ciekawe ile w tym prawdy.
Adam mi kiedys pokazywal glowice w ktorej gniazda zaworowe zdazyly sie
poglebic o pare mm.
>> Pi razy drzwi liczac W=p*V. przyjmujac pol bara mamy 7.5MJ czyli
>> 2.1kWh, a silnik wyprodukuje ok 30kWh. czyli jakies 5-10% strat - nie
>> duzo ale tez nie malo.
>>
>Nie potrafie ogarnac tych obliczen (znaczy nie chce mi sie bo bym musial
>pol godziny na wikipedi spedzisz szukajac wzorow jak to policzyles :)
podstawowe prawo temodynamiki gazow :-)
praca = sila*droga = cisnienie * powierzchnia * droga
= cisnienie * objetosc.
powierzchnia i droga tycza sie oczywiscie tloka :-)
>> P.S. Po co Szwedom 200KM silniki, jak tam nie wolno 110 przekroczyc
>> czy nawet 100 :-)
>>
>Do wyprzedzania wszelkich żółwi, nie trza czekac na 500 metrow prostej,
>jak sie przed toba ktos wlecze 80 czy 100, trójka gaz w podloge i
>objeżdzasz takiego jakby stal w miejscu.
Ale w Szwecji tez tyle zolwii ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.03.11 23:16 Tomasz Pyra
- 12.03.11 10:01 J.F.
- 12.03.11 10:42 Szczepan Bialek
- 12.03.11 16:16 J.F.
- 12.03.11 19:29 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
Najnowsze wątki
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-28 droga laweta
- 2024-11-28 Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- 2024-11-28 skąd się biorą tacy debile?
- 2024-11-28 JDG i utylizacja sprzetu
- 2024-11-27 Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Bydgoszcz => QA Engineer <=
- 2024-11-28 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-28 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-27 Zielona Góra => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-27 Warszawa => Senior Java Developer <=