eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 88

  • 31. Data: 2019-02-26 13:02:18
    Temat: Re: Dlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > No bo jak nie jedzie, to nic dziwnego. Dlatego lepiej hulajnogi też
    > lepsze elektryczne. Pomijając cenę oczywiście. :P No ale to się musi w
    > końcu zmienić.

    Zmieni się w momencie, gdy ktoś wymyśli sposób ładowania elektryka tak
    szybki, jak tankowanie benzyny. Czyli nieprędko.

    --
    https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0


  • 32. Data: 2019-02-26 13:06:53
    Temat: Re: Dlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-02-25 o 22:08, Mateusz Viste pisze:

    > Zapewne dlatego, że motocykle to jakiś pomijalny odsetek wszystkich
    > pojazdów na drodze. Bardziej opłaca się bić w czterokołowce - skala
    > korzyści wymierniejsza.

    Zależy na której drodze. Wpadnij do stolicy w ciepły dzień, to się zdziwisz.


  • 33. Data: 2019-02-26 13:10:40
    Temat: Re: Dlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-02-26 o 10:50, WS pisze:
    > On Tuesday, February 26, 2019 at 8:47:20 AM UTC+1, Mateusz Viste wrote:
    >
    >> Tzn. nie da się zrobić cichego, niedymiącego motocykla? Miejsca
    >> faktycznie mniej jak w samochodzie, ale silnik wcale nie powinien być
    >> wysilony, żeby móc tymi ca 200kg poruszyć... No ale moja wiedza na temat
    >> zmotoryzowanych jednośladów kończy się na dawnym Romecie 50, całkiem
    >> możliwe że z czegoś sobie sprawy nie zdaję.
    >
    > W miare cichy i ekonomiczny sie pewnie da, np. takie ~150cm3 pala przy spokojnej
    jezdzie z 1.5 litra/100km, tylko raczej nikt tego nie chce kupowac.
    > U nas motocykle kupuje sie raczej "dla przyjemnosci" niz 100% uzytkowo, wiec...
    > ponizej 600cm3 / 100KM to malo ciekawe, ew. szybkie turystyki...
    >
    > a wtedy pali toto (np. moj GSXR 1000) min 5.0/100, maks ? (spokojnie ponad 10)
    >
    > co do halasu / eko... znacznie trudniej zrobic taki silnik w motocyklu niz w
    samochodzie (masa, ilosc miejsca), raczej silniki wysokoobrotowe, bo nie ma miejsca
    na wieksza pojemnosc lub turbo (u mnie 190KM z litra, przy 12000 rpm)
    > no i troche malo miejsca na 3-4 tlumiki po drodze, pewnie z ~1.5m rury tylko, a nie
    3-4 metry jak w samochodzie...
    >

    Nie ma żadnego problemu ze zrobienie cichego motoru.
    Te, co jeżdżą głośne, to są aktywnie podgłaśniane - młotocykliści
    dopłacają pieniądze, żeby fabrycznie montowany w miarę nie za głośny
    wydech wymienić na odpowiednio głośno ryczący wydech "sportowy", albo
    kawałek prostej rury bez tłumika i to jest duma młotocyklisty.


  • 34. Data: 2019-02-26 13:15:01
    Temat: Re: Dlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 26 Feb 2019 12:02:18 +0000 (UTC), Queequeg

    > Zmieni się w momencie, gdy ktoś wymyśli sposób ładowania elektryka tak
    > szybki, jak tankowanie benzyny. Czyli nieprędko.

    Ale wiesz że w tych hulajnogach to zwyczjanie przewidzieli wymianę
    akumulatora? ;) Jeden aku w pracy, drugi ładowany w domu i śmigasz na
    litrze paliwa z 3x lepszymi osiagami -- i nic Ci nie jęczy koło ucha. :P

    Taki dla przykłądu "LIPO" 9kW, baterie 4.8kWh, zasięg 100-160km, vmax
    100km/h, do 50/h 4s, do 100/h 11s (17 tys. brutto kosztuje AFAIR). A jest
    jeszcze lepsza "PUMA" z zasięgiem 130-255km co do setki "rwie" w 8s.

    Myślałem czy nie kupić, ale w końcu się nie zdecydowałem
    -- bo jakoś cały czas się nie mogę przekonać do jednoślada.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 35. Data: 2019-02-26 13:18:56
    Temat: Re: Dlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 26 Feb 2019 13:10:40 +0100, Poldek

    > Nie ma żadnego problemu ze zrobienie cichego motoru.

    W takim razie dlaczego takich nie ma?
    Przecież ja piszę o fabrycznych konstrukcjach.

    > Te, co jeżdżą głośne, to są aktywnie podgłaśniane - młotocykliści
    > dopłacają pieniądze, żeby fabrycznie montowany w miarę nie za głośny
    > wydech wymienić na odpowiednio głośno ryczący wydech "sportowy", albo
    > kawałek prostej rury bez tłumika i to jest duma młotocyklisty.

    Wszyscy? No bo jak kierownik daje w manetkę, to nawet fabryczny wyje. No bo
    jak ma nie wyć, skoro silnik praktycznie na wierzchu bez obudowy, bez
    najmniejszego wytłumienia.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 36. Data: 2019-02-26 13:19:24
    Temat: Re: Dlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 26 Feb 2019 13:15:01 +0100, Myjk

    > Ale wiesz że w tych hulajnogach to zwyczjanie
    > przewidzieli wymianę akumulatora? ;)

    O łap: https://www.youtube.com/watch?v=2H_TfoihpPU

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 37. Data: 2019-02-26 13:21:28
    Temat: Re: Dlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 26 Feb 2019 13:10:40 +0100, Poldek

    > Nie ma żadnego problemu ze zrobienie cichego motoru.

    I co niby, ta popierdółka obok nagrywającego to cicha niby jest?
    https://www.youtube.com/watch?v=hujdHElgTFk

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 38. Data: 2019-02-26 13:34:27
    Temat: Re: Dlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, February 26, 2019 at 1:01:01 PM UTC+1, Queequeg wrote:
    > > W miare cichy i ekonomiczny sie pewnie da, np. takie ~150cm3 pala przy
    > > spokojnej jezdzie z 1.5 litra/100km,
    >
    > Znajdź mi taki :)

    no, moze troche przesadzilem, ale zabytkowy gienek pali 2.5
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Suzuki_GN_125#Dane_tec
    hniczne

    > Instalują do GSXR-ów akcesoryjne turbiny. Ile to kosztuje to inna sprawa :)

    jak dla mnie mocy jest wystarczajacao ;)

    WS


  • 39. Data: 2019-02-26 13:41:36
    Temat: Re: Dlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, February 26, 2019 at 1:10:30 PM UTC+1, Poldek wrote:

    > Nie ma żadnego problemu ze zrobienie cichego motoru.
    > Te, co jeżdżą głośne, to są aktywnie podgłaśniane - młotocykliści
    > dopłacają pieniądze, żeby fabrycznie montowany w miarę nie za głośny
    > wydech wymienić na odpowiednio głośno ryczący wydech "sportowy", albo
    > kawałek prostej rury bez tłumika i to jest duma młotocyklisty.

    Nie wszyscy, ja mam fabryczne wydechy i uwazam, ze nie ma szans zrobic cichego.
    Silnik na wierzchu, znacznie wieksze obroty, malo miejsca na uklad wydechowy
    (katalizator, tlumik).

    Nawet normy (dop. poziom halasu) dla motocykli jest znacznie wyzszy. (skala w dB jest
    logarytmiczna!), bo inaczej sie nie da :(

    wygooglane od reki:
    https://www.czasopismologistyka.pl/artykuly-naukowe/
    send/338-artykuly-na-plycie-cd-2/9296-gil-ignaciuk-p
    ieniak-analiza-wymagan






  • 40. Data: 2019-02-26 13:55:55
    Temat: Re: Dlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, February 26, 2019 at 1:34:28 PM UTC+1, WS wrote:

    > no, moze troche przesadzilem, ale zabytkowy gienek pali 2.5
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Suzuki_GN_125#Dane_tec
    hniczne

    tu juz 2/100 http://www.motocykle125.pl/lista-prawo-jazdy-b/honda
    -pcx-125/



strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: