eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Date: Sat, 18 May 2024 14:21:05 +0200
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    On Fri, 17 May 2024 20:00:58 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > A jechał jeszcze jako stuknięty? Dali mu tylko nowy zderzak i lampę?

    Ba jeździłem pół roku. Bo dla mnie to było tylko takie mocne
    obtarcie. Ale po pół roku się okazało, że lampa (skomplikowany LED za
    7k PLN) przestała świecić. Diagnostyka wykazała że przy kolizji pękła
    jej obudowa po wewnętrznej stronie, po czasie dostała się do
    przetwornicy w lampie wilgoć/woda skutecznie ją wyłączając. Wymiana
    lampy, zderzaka, jego malowanie całość circa 30k PLN.

    > Nic nie mówili o wymianie żyłki pierdzącej, co mu ona pękła? Czy
    > może
    > jednak ma aparat strydulacyjny w zderzaku?

    Nic nie mówili a ja nie wnikałem za bardzo. Po naprawie dźwięk wrócił
    więc albo to osobny moduł (nazywam go roboczo głośnikiem), który
    został wymieniony wraz z lampą a jest gdzieś umieszczony w przedniej
    części pod zderzakiem albo dźwięk generuje lampa jako dodatkowa
    funkcja. Ale pamiętam lampa przez pół roku świeciła a dźwięk przestał
    wydawać od razu po kolizji.

    --
    Marek