eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożejeRe: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Data: 2024-05-08 22:03:20
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mimo że stacje benzynowe są co kawałek. Ja naprawdę myślałem, że z tych
    > ładowarek ktoś korzysta, że ludzie traktują samochód elektryczny jako
    > ekwiwalent normalnego. A to tylko jeżdżenie po Warszawie (lub innym
    > mieście), być może głównie na własnym prądzie. Stąd widoczna liczba na
    > ulicach (ale nie na drogach).

    W 2023 roku w sierpniu jechałem 2 razy tam i z powrotem trasą
    Siedlce-Warszawa-Łódź-Toruń-Bydgosz-Piła i ok 80km dalej w stronę Szecina.

    Za każdym z tych przejazdów jak zajeżdżałem na stację gdzie było
    ładowanie elektryków a jechałem od ok 4 do 23 widziałem kolejkę
    po 2-4 auta do stacji i podpięte inne auta do ładowania.

    Z tego co wiem żadna więcej niż 100kW nie daje bo narzekali kierowcy
    na stacji że już 3h czekają a poprzedni jeszcze się ładują :)
    Więc jak pomyślę że na 1100km jakie zrobiłem za każdym razem
    miał bym poczekać po 4-5 razy po 2-3h to z 19h wyjazdu wyszło by
    32-37h to ja dziękuje.

    Nie wiem czy znalazł by się po drodze hotel gdzie mógłbym na noc
    podłączyć się i do pełna załadować akumulatory.
    Więc myślę że takie trasy >300km elektrykiem to totalna utopia.
    Szczególnie w lato gdy jest 35 stopni i odpalenie klimy zmniejszy
    zasięg z 350km na 200-250km a jechać bez klimy w upał i 90km/h
    żeby nie zajechać akumulatora szybko to ja dziękuję...
    Jak ma się własny dom z garażem obok i ładowarka to na dojazdy do pracy
    <50km rozwiązanie idealne.
    Można co dzień pod 2kW ładowanie się podpinać i nocy starczy
    na nabicie do pełna ale nie mieszkając w bloku z 100 innymi
    właścicielami aut.
    --
    pzdr, j.r.