eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożejeRe: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!weretis.net!feeder8.news.w
    eretis.net!npeer.as286.net!npeer-ng0.as286.net!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!
    news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!posting.tweaknews.nl!
    fx12.ams1.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    References: <v0viho$98l$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <v100le$rbg$8$Shrek@news.chmurka.net>
    <2...@h...invalid>
    <v15h5b$j8s$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <7...@h...invalid>
    <w7by7wooal9b$.5c9fk6xf7of2.dlg@40tude.net>
    <3...@h...invalid>
    <4a2u7yrwn4ag$.9sbl8tlxpaxk$.dlg@40tude.net>
    <a...@h...invalid>
    <v1bp85$dpq$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <f...@h...invalid>
    <v1dj6c$3nj$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <3...@h...invalid>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <8...@h...invalid>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 23
    Message-ID: <k1z_N.8339$ELC2.4367@fx12.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 07 May 2024 23:44:16 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Tue, 07 May 2024 23:44:16 GMT
    X-Received-Bytes: 2675
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:791297
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2024-05-07, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:
    > Pan Arnold Ziffel napisał:
    >
    >> Mój Diesel może sobie stać i klekotać i 15 minut, a i tak się kabina
    >> nie nagrzeje. Za mało nadmiarowego ciepełka. Muszę ruszyć. Z benzyną
    >> nie było tego problemu.
    >
    > To w ogóle wygląda na mały problem, bo samochód jednak jest do jeżdżenia,
    > nie do stania. Ale warto sobie wyobrazić, że silnik o mocy 150 kW musi
    > grzać przez wszystkie swoje chłodnice mocą 300 kW. Na jakiś biurowiec
    > by to wystarczyło. Oczywiście żaden samochód nie rozwija pełnej mocy
    > nawet przez dłuższą chwilę, więc liczy się to inaczej. Zużywa 6 l/100km,
    > jedzie też 100 km/h, więc 4 l/h idzie na grzanie. To jest 40 kW. Jak
    > ktoś dzisiaj na całą chatę ma 4 kW, to mówią, że dużo.

    Żeby to dobrze zrobic.... o ile musiałaby się zwiększyć waga pojazdu,
    jego gabaryty lub deficyt tych ostatnich w miejscach użytkowych? Czy w
    rozsądnym zakresie to w ogóle wykonalne? Przeciez nie da się 5cm
    styropianu czy innej wełny. Podwójne szyby, masa problemów z ich
    szczelnością bo wszystko się trzęsie, inne podobne atrakcje.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: