-
Data: 2024-05-08 09:15:31
Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 07.05.2024 o 22:06, Arnold Ziffel pisze:
> In pl.misc.elektronika io <i...@o...pl.invalid> wrote:
>
>> Więc się pytam 'z czym macie problem?'.
>
> No to mówię -- my z niczym :)
Piszecie, jak czytam, ja odpowiadam, ale o co właściwie chodzi...
>
>>>>> To zatankujesz elektryka w 3 minuty, czy nie?
>>>>
>>>> A co, smroda zatankujesz? To chyba takiego bolida F1 :-)
>>>
>>> Smroda to nie wiem, ale mój samochód spokojnie.
>>
>> 3 min?
>
> Oczywiście. Nie mierzyłem dokładnie. Może 2 minuty, może 4. Jak chcesz, to
> specjalnie dla ciebie przy następnym tankowaniu zmierzę.
Dla siebie sprawdź.
>
>>> Nie wiem. Ja mam i ogrzewanie i klimę. Nie wyobrażam sobie jeździć bez ani
>>> jednego ani drugiego. Tzn. inaczej. Mógłbym, ale nie widzę powodu.
>>>
>>> Czyli twój elektryk nie ma nawet ogrzewania? Nie przeszkadza ci to?
>>
>> Nie.
>
> No to dobrze. Mi by jednak przeszkadzało.
Skąd możesz wiedzieć?
>
>>>> Niemniej jednak ... jeśli latem mam 70km a zimą 50 to chyba ... tak jak
>>>> smrody? :-)
>>>
>>> Ja mam zasięg... nawet nie wiem jaki.
>>
>> Chciałeś porównanie zima-lato a nie mój-twój.
>
> No, ja mam zimą i latem podobny. Nie wiem czy co do kilometra. Pewnie nie.
> Ale ten sam rząd wielkości. 50 a 70 to jednak spora procentowa różnica.
No tak, z 10x mniejszego zużycia energii w stosunku do spalinówki robi
się 7. Jak rzyć?
>
>>> Serio sugerujesz że miałbym co 50 km ładować samochód? Jakbym jeździł
>>> tylko po mieście i miał gniazdko pod domem, to miałoby to sens. I tylko
>>> wtedy.
>>
>> No i właśnie tak jest. Ale przecież są 'elektryki mające 10x większy
>> aku'.
>
> Jeśli istnieje BEV, który ma zasięg rzędu 500 km zimą, podczas jazdy z
> ogrzewaniem, i trzyma ten zasięg przez np. 15 lat eksploatacji, to dobrze.
> Znaczy, że problem zasięgu odpada.
Chińczyk?
> Pozostałe zostają.
Że chiński?
>
>>> To trochę więcej niż dałem za mój samochód, gdy miał 11 lat (nie
>>> pamiętam dokładnie, ale ok. 23k). Sens żaden.
>>
>> Za 11-letni złom dałeś tyle co za nówkę baterię? :-)
>
> No widzisz -- a to jest w pełni sprawny samochód.
No nie, smrodzi :-)
> Nie ma w nim dosłownie
> jednej rzeczy, którą chciałbym zmienić.
>
> Oczywiście w końcu zacznie się psuć. I jak osiągnie ten wiek, w którym
> naprawy przestaną się opłacać, to go zmienię. O ile nic się nie zmieni, to
> na ten sam model, tylko młodszy.
>
>>> Nie wiem. Nie władowałbym 27 tysięcy w stary samochód. Ale też nikomu nie
>>> mówię, co ma robić ze swoimi pieniędzmi.
>>
>> To przecież stary kupiłeś a nie nowy.
>
> No tak. 4 lata temu. I jeździ. I pewnie jeszcze trochę pojeździ.
Tak jak TWizy z tą nową baterią.
>
>>>> No tak właśnie jak wyżej opisywałem, jakoś nie chcą się kończyć te aku :-)
>>>>
>>>> Kiedyś się skończą,
>>>
>>> Czyli baterie wytrzymają... ile km? 300 kkm będzie?
>>
>> Ale co Ty teraz liczysz? Masz pojazd do jazd lokalnych z 10x mniejszą
>> baterią niż pojazdy na trasy.
>
> Do jazd lokalnych mam rower, a nawet dwa (jeden do bardziej lokalnych,
> drugi do mniej lokalnych).
Potrafisz nim przejechać po piasku? Po lodzie? W śniegu? W deszczu?
>
> A co liczę -- trwałość. Mój stary samochód ma najechane 300 kkm i jest
> sprawny. Elektryk z 300 kkm, bez wymiany baterii, będzie sprawny?
Jeśli na 10x mniejszej baterii przejedzie 30 kkm to na normalnej
powinien 300 kkm
>
>> Niech jednak wprowadzą ten podatek od smrodzenia by się opłacało.
>
> Przecież już jest. Paliwo jest drogie.
Ile zdrożało w stosunku do inflacji?
>
>>>> Żeby o czymś w ogóle mówić to trzeba trochę jednak o tym wiedzieć :-)
>>>
>>> Trochę wiem.
>>
>> Powtarzanie uprzedzeń.
>
> No to naładuję w te trzy minuty do pełna czy nie?
Potrzebujemy tego?
>
> Nawet niech będzie łatwiej. W pięć minut. Od podpięcia ładowarki do
> naładowania do pełna. Nie liczymy szukania ładowarki, nie liczymy
> płacenia. Sam proces ładowania, tak jak sam proces tankowania od włożenia
> pistoletu do odbicia. Naładuję?
>
No ale ja wcale nie chcę szybko ładować.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.05.24 09:45 io
- 08.05.24 12:13 Jacek Maciejewski
- 08.05.24 13:24 Arnold Ziffel
- 08.05.24 13:27 Arnold Ziffel
- 08.05.24 13:28 Arnold Ziffel
- 08.05.24 13:29 Jarosław Sokołowski
- 08.05.24 13:30 Jarosław Sokołowski
- 08.05.24 13:31 Arnold Ziffel
- 08.05.24 13:33 Jarosław Sokołowski
- 08.05.24 13:38 Jarosław Sokołowski
- 08.05.24 13:41 Jarosław Sokołowski
- 08.05.24 13:53 Arnold Ziffel
- 08.05.24 14:14 Jarosław Sokołowski
- 08.05.24 14:57 io
- 08.05.24 15:06 io
Najnowsze wątki z tej grupy
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=