-
Data: 2024-05-08 07:29:27
Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 08-05-2024 o 03:10, Marcin Debowski pisze:
> On 2024-05-07, Cavallino <C...@k...pl> wrote:
>> W dniu 07-05-2024 o 09:56, Marcin Debowski pisze:
>>> On 2024-05-07, Cavallino <C...@k...pl> wrote:
>>>> W dniu 07-05-2024 o 08:45, Marcin Debowski pisze:
>>>>> On 2024-05-07, Cavallino <C...@k...pl> wrote:
>>>>>> W dniu 07-05-2024 o 02:26, Marcin Debowski pisze:
>>>>>>
>>>>>>> Fajnie by było, ale wygląda, ze trzeba jeszcze poczekać.
>>>>>>
>>>>>> Na co?
>>>>>> Ilu koniecznie musi przejeżdżać 500 km dzień w dzień?
>>>>>
>>>>> Nie musi. A jest wystarczająca lokalna, infrastruktura w sensie, że
>>>>> mozna załadowac bez stania w kolejce w ciągu 15-30min tak, żeby
>>>>> starczyło na min. tydzień dojazdów do roboty/na zakupy (do 50km/dzień)?
>>>>
>>>> Poważnie pytasz?
>>>> Bo nie wiem o jakiej kolejce mówisz.
>>>
>>> Powaznie. Nie mieszkam w Polsce i nie mam elektryka. Próbuję wyrobić
>>> sobie zdanie od użytkowników, bo mam doświadczenie tylko z tradycyjnymi
>>> pojazdami. Jedna strona twierdzi, że jest do dupy, zwollenicy EV
>>> twierdza, że praktycznie nie ma problemów. Nie wierzę, że problem wynika
>>> z jakiejś mentalności i przywiązania do spalinowców, więc próbuje
>>> zrozumieć z czego.
>>
>> Tylko z tego.
>> Chociaż również z tego, że stacje ładowania są małe i nie rzucają się w
>> oczy, więc zwykli zjadacze chleba nie mają pojęcia gdzie one są i ile
>> ich jest.
>>
>> Ale sam sobie zobacz, ile tego jest, nawet w Polsce:
>> https://cleanerenergy.pl/mapav2/
>
> No ale masz np. post Shreka, który przytacza dane ze swojej okolicy. Nie
> wystarczy, żeby było duzo, jeszcze musza być odpowiedniej mocy.
Tak, na innych się na trasie nikt nie ładuje.
Ja też nie.
I dlatego mówię, że jest wystarczająco.
Odfiltruj sobie na mapie po właściwej wtyczce (combo-2 na tej liście
złącz) - te Cię interesują.
AC jest tylko do ładowania pod domem, albo na zakupach.
> 1-2h
> tygodniowo kwitnięcia na stacji to pewnie duzo za dużo dla wielu,
To niech nie kwitną, w czym problem?
Mogą sobie podładować pod marketem, siłownią, basenem, czy co tam
jeszcze czasem robią.
> a nie
> każdy ma przyjemność mieszkania w domku.
Jak się uprzesz, to własne gniazdo można sobie gdziekolwiek załatwić.
>
> Zas co do mentalności to co miałoby lezec u podstaw?
Głównie niewiedza i związany z nią lęk i nienawiść wobec wszystkiego co
obce.
Taka forma ksenofobii.
> No a co z fundamentalnym problemem trwałosci
Jest wystarczająca, zanim auto zmieni się w złoma.
Czyli ten problem też nie istnieje.
> i ceny wymiany beterii?
Nie robi się czegoś takiego z reguły.
Na 0,5 mln km wystarczy, a nikt dłużej nie jeździ.
> W
> Polsce nadal chyba większośc kupuje samochód na lata, tzn. często 10 i
> więcej.
Mylisz kupowanie złomów, z okresem ich eksploatacji.
Nie znam nikogo kto by miał tak długo jeden samochód.
Owszem, czasem widuję na ulicach auta z czarnymi blachami, więc czasem
pewnie jest jak mówisz, ale to promile, a nie żadna większość.
>To wcale nie musza być złomy. Elektryki takiej trwałości (jako
> średnia) zdaje się nie oferują.
10 lat?
Żaden problem, to dopiero nieco po upływie gwarancji na baterię.
Co najwyżej zasięg się zmniejszy.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.05.24 07:33 Cavallino
- 08.05.24 07:34 Jacek Maciejewski
- 08.05.24 07:53 Jacek Maciejewski
- 08.05.24 09:15 io
- 08.05.24 09:45 io
- 08.05.24 12:13 Jacek Maciejewski
- 08.05.24 13:24 Arnold Ziffel
- 08.05.24 13:27 Arnold Ziffel
- 08.05.24 13:28 Arnold Ziffel
- 08.05.24 13:29 Jarosław Sokołowski
- 08.05.24 13:30 Jarosław Sokołowski
- 08.05.24 13:31 Arnold Ziffel
- 08.05.24 13:33 Jarosław Sokołowski
- 08.05.24 13:38 Jarosław Sokołowski
- 08.05.24 13:41 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=