eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! › Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
  • Data: 2013-07-08 23:02:20
    Temat: Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 08 Jul 2013 22:30:39 +0200, anacron napisał(a):

    > Ciśnienie wtrysku tylko i to delikatnie (w granicach dopuszczonych przez
    > producenta). stąd tylko wzrost mocy o 6,8% (jak widać bez szaleństw).

    box to urządzenie elektroniczne, ciśnienie wtrysku to parametr fizyczny.
    Chodzi o to w jaki sposób ten box modyfikuje, który dokładnie parametr i w
    jaki sposób, czy w całym zakresie obrotów i obciążeń, czy w jakiś
    zakresach. itp. itd.

    > Leżą na komputerze w warsztacie, nie zgrywałem, ale przy okazji zgram,
    > bo było mierzone.

    No to są bardziej istotne wykresy niż sama moc.

    > I zrobili silnik, który łapie laga co jakiś czas i nie potrafią tego
    > usunąć.

    Pytanie czy wszystkie egzemplarze łapią tego laga.
    Bo pewnie nie - kolega jeździ autem z takim silnikiem, nawet go zapytałem
    kiedyś czy spotkał coś takiego i zaprzeczył.
    Co innego jak fabryka wyprodukowała być może wadliwy egzemplarz, a co
    innego projektowanie silnika pod konkretne założenia.

    > Ta tęgie głowy :P Box zrobiony po prawdzie po to, aby tego laga
    > nie łapał w zakresie od 2 tys. w górę. I póki co nie łapie.

    To jest zawsze trochę śliska sprawa - naprawianie auta tuningiem bez
    zdiagnozowania źródłowej przyczyny problemów.

    Natomiast oczywiście możliwość jest jeszcze taka - bez boxa silnik działał
    po prostu nieprawidłowo, zużycia paliwa mogło być wtedy zawyżone.
    Teraz coś się poprawiło i możliwe że już jest ok.