eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! › Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
  • Data: 2013-07-09 02:16:01
    Temat: Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
    Od: anacron <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 08.07.2013 23:02, Tomasz Pyra pisze:

    >> Ciśnienie wtrysku tylko i to delikatnie (w granicach dopuszczonych przez
    >> producenta). stąd tylko wzrost mocy o 6,8% (jak widać bez szaleństw).
    >
    > box to urządzenie elektroniczne, ciśnienie wtrysku to parametr fizyczny.
    > Chodzi o to w jaki sposób ten box modyfikuje, który dokładnie parametr i w
    > jaki sposób, czy w całym zakresie obrotów i obciążeń, czy w jakiś
    > zakresach. itp. itd.

    Przy delikatnym wciśnięciu pedału gazu nie robi nic, wykres się pokrywa
    z nominałem. Na tym wykresie też widzisz, że na końcu wykresy pokrywają
    się, w 100% nie przekracza maksymalnych ciśnień przewidzianych przez
    producenta wtrysków. Generalnie, żaden parametr ponoć (ja się nie znam)
    nie przekracza wartości granicznych przewidzianych przez producentów.

    >>> Mógłbyś też pokazać wyniki pomiarów temperatury spalin, lambdy i ciśnienia
    >>> w kolektorze dolotowym? Masz je na pewno, bo nie wierzę żebyś pozwolił
    >>> grzebać w silniku komuś kto nie wykonał tych podstawowych pomiarów przy
    >>> każdej modyfikacji silnika.
    >>
    >> Leżą na komputerze w warsztacie, nie zgrywałem, ale przy okazji zgram,
    >> bo było mierzone.
    >
    > No to są bardziej istotne wykresy niż sama moc.

    To widzisz jak ja się na tym znam. :)

    >>> Bo tak po prawdzie to w takim Hyundaiu siedzą całkiem kumaci goście,
    >>> których dział marketingu by ozłocił gdyby udało im się zbić zużycie paliwa
    >>> o 10% (pomińmy wzrost mocy). Więc tu się warto dobrze zastanowić czy to
    >>> takie aby na pewno bez konsekwencji.
    >>
    >> I zrobili silnik, który łapie laga co jakiś czas i nie potrafią tego
    >> usunąć.
    >
    > Pytanie czy wszystkie egzemplarze łapią tego laga.

    Wszystkie 1,4 CRDI, którymi jeździłem i to zarówno Hyundai i30, jak i
    KIA Cee'd/Venga

    > Bo pewnie nie - kolega jeździ autem z takim silnikiem, nawet go zapytałem
    > kiedyś czy spotkał coś takiego i zaprzeczył.

    Też takiego spotkałem, przejechał się moim (akurat działał dobrze) i
    stwierdził, że jego sztuka w takim razie nigdy nie jeździła dobrze i
    myślał, że ten typ tak ma.

    > Co innego jak fabryka wyprodukowała być może wadliwy egzemplarz, a co
    > innego projektowanie silnika pod konkretne założenia.
    >
    >> Ta tęgie głowy :P Box zrobiony po prawdzie po to, aby tego laga
    >> nie łapał w zakresie od 2 tys. w górę. I póki co nie łapie.
    >
    > To jest zawsze trochę śliska sprawa - naprawianie auta tuningiem bez
    > zdiagnozowania źródłowej przyczyny problemów.

    Problem jest w oprogramowaniu turbiny. W pewnym zakresie temperatur od
    około 18 do 28 stopni turbina potrafi zlagować tak na 2-5s (raz na jakiś
    czas). Innym objawem jest trudność utrzymania auta z równą prędkością
    90km/h na VI biegu w pagórkowatym lekko terenie. Fora KIA i Hynudai w
    Europie puchną od wątków o 1,4 CRDI.

    Np.

    http://www.hyundai-forums.com/234-ix20/145030-ix20-c
    rdi-hesitation-when-accelerating.html

    lub

    http://www.kiaownersclub.co.uk/forum/ceed-14-crdi-po
    wer-acceleration-problem_topic13587.html

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: