-
Data: 2013-07-09 02:16:01
Temat: Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
Od: anacron <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 08.07.2013 23:02, Tomasz Pyra pisze:
>> Ciśnienie wtrysku tylko i to delikatnie (w granicach dopuszczonych przez
>> producenta). stąd tylko wzrost mocy o 6,8% (jak widać bez szaleństw).
>
> box to urządzenie elektroniczne, ciśnienie wtrysku to parametr fizyczny.
> Chodzi o to w jaki sposób ten box modyfikuje, który dokładnie parametr i w
> jaki sposób, czy w całym zakresie obrotów i obciążeń, czy w jakiś
> zakresach. itp. itd.
Przy delikatnym wciśnięciu pedału gazu nie robi nic, wykres się pokrywa
z nominałem. Na tym wykresie też widzisz, że na końcu wykresy pokrywają
się, w 100% nie przekracza maksymalnych ciśnień przewidzianych przez
producenta wtrysków. Generalnie, żaden parametr ponoć (ja się nie znam)
nie przekracza wartości granicznych przewidzianych przez producentów.
>>> Mógłbyś też pokazać wyniki pomiarów temperatury spalin, lambdy i ciśnienia
>>> w kolektorze dolotowym? Masz je na pewno, bo nie wierzę żebyś pozwolił
>>> grzebać w silniku komuś kto nie wykonał tych podstawowych pomiarów przy
>>> każdej modyfikacji silnika.
>>
>> Leżą na komputerze w warsztacie, nie zgrywałem, ale przy okazji zgram,
>> bo było mierzone.
>
> No to są bardziej istotne wykresy niż sama moc.
To widzisz jak ja się na tym znam. :)
>>> Bo tak po prawdzie to w takim Hyundaiu siedzą całkiem kumaci goście,
>>> których dział marketingu by ozłocił gdyby udało im się zbić zużycie paliwa
>>> o 10% (pomińmy wzrost mocy). Więc tu się warto dobrze zastanowić czy to
>>> takie aby na pewno bez konsekwencji.
>>
>> I zrobili silnik, który łapie laga co jakiś czas i nie potrafią tego
>> usunąć.
>
> Pytanie czy wszystkie egzemplarze łapią tego laga.
Wszystkie 1,4 CRDI, którymi jeździłem i to zarówno Hyundai i30, jak i
KIA Cee'd/Venga
> Bo pewnie nie - kolega jeździ autem z takim silnikiem, nawet go zapytałem
> kiedyś czy spotkał coś takiego i zaprzeczył.
Też takiego spotkałem, przejechał się moim (akurat działał dobrze) i
stwierdził, że jego sztuka w takim razie nigdy nie jeździła dobrze i
myślał, że ten typ tak ma.
> Co innego jak fabryka wyprodukowała być może wadliwy egzemplarz, a co
> innego projektowanie silnika pod konkretne założenia.
>
>> Ta tęgie głowy :P Box zrobiony po prawdzie po to, aby tego laga
>> nie łapał w zakresie od 2 tys. w górę. I póki co nie łapie.
>
> To jest zawsze trochę śliska sprawa - naprawianie auta tuningiem bez
> zdiagnozowania źródłowej przyczyny problemów.
Problem jest w oprogramowaniu turbiny. W pewnym zakresie temperatur od
około 18 do 28 stopni turbina potrafi zlagować tak na 2-5s (raz na jakiś
czas). Innym objawem jest trudność utrzymania auta z równą prędkością
90km/h na VI biegu w pagórkowatym lekko terenie. Fora KIA i Hynudai w
Europie puchną od wątków o 1,4 CRDI.
Np.
http://www.hyundai-forums.com/234-ix20/145030-ix20-c
rdi-hesitation-when-accelerating.html
lub
http://www.kiaownersclub.co.uk/forum/ceed-14-crdi-po
wer-acceleration-problem_topic13587.html
--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza
Następne wpisy z tego wątku
- 09.07.13 08:53 Robson
- 09.07.13 10:19 anacron
- 09.07.13 11:49 Jakub Witkowski
- 09.07.13 11:51 Jakub Witkowski
- 09.07.13 18:15 anacron
- 09.07.13 18:16 anacron
- 10.07.13 00:03 LEPEK
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=