-
1. Data: 2013-07-08 21:26:59
Temat: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
Od: anacron <a...@a...pl>
Idąc za ciosem kupiłem sobie box za 250 zł. A teraz banalny test, ta
sama trasa (pętla) o długości 144km. Około 20 km po mieście i reszta
poza nim.
Zasady:
- prędkość przelotowa 100km/h (licznikowe) poza zabudowanym i 60km/h w
zabudowanym
- zmiana na wyższy bieg przy 3 tys. obr./min dla biegów 1-3 i ~2750 dla
biegów IV-VI
- przyspieszanie z maksymalnym przyspieszeniem jakie auto osiąga.
- tankowanie przy tym samym dystrybutorze, przy aucie ustawionym w ten
sam sposób.
Przejazd pierwszy z boxem, przejazd drugi bez.
Wyniki:
1. Tankowanie 0
- godzina 14:55 (z FV)
2. Tankowanie 1 - z Powerbox
- godzina 17:02 (z FV)
- kilometry przejechane 144.0km (~144)
- ilość paliwa 7,62l ON
- spalanie: 5,29l ON / 100km
3. Tankowanie 2 - bez Powerbox
- godzina 19:11 (z FV)
- kilometry przejechane 144,1km (~144)
- ilość paliwa 8,37l ON
- spalanie: 5,81l ON / 100km
Wynik: 0,52l mniej na 100km przy zamontowanym boxie.
ps. przy przejeździe z boxem na pokładzie dodatkowo dziecko, więc
cięższe auto minimalnie. A teraz tęgie głowy, niech powiedzą "JAK,
DLACZEGO?" bo hamownia potwierdza wzrost mocy i momentu
https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/i30_ana
cron.png (powyższy
test na 7).
--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
2. Data: 2013-07-08 22:01:48
Temat: Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
O wpływie boxa się nie wypowiem, ale co do tankowań to mi różnie wchodzi
mimo ze tez tankuje na tej samej stacji. Na 140km bym nie zmierzył żadnego
zuzycia paliwa. Tankuję zwykle 63litry i wychodzi mi tak że jak na jednym
tankowaniu spali mi mniej niż pokazuje komputer to na drugim wyjdzie że
spali więcej niż pokazuje. Ja to tłumacze tym ze raz w zbiorniku mam 70
litrów a innym razem 68l mimo za kazdym razem full.
zatem niedokładność pomiaru jest u mnie znaczna. gdybym robił test na 100km
to mogłoby wyjść że pali mi 4l lub 6l, jadąc w ten sam sposób więc nie
wyviągnałbym z tego wniosku
-
3. Data: 2013-07-08 22:12:04
Temat: Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
news:krf3pv$6ja$1@news.task.gda.pl...
> Idąc za ciosem kupiłem sobie box za 250 zł. A teraz banalny test, ta
> sama trasa (pętla) o długości 144km. Około 20 km po mieście i reszta
natomiast co do Twojego testu to jeśli czujesz że jest lepiej a wydałeś
250PLN to super i trzeba się cieszyc:)
-
4. Data: 2013-07-08 22:15:15
Temat: [OT] Re: [Digital Powerbox] wi?ksza moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 08.07.2013 22:01, Arbiter pisze:
> O wp?ywie boxa si? nie wypowiem, ale co do tankowa? to mi r?nie wchodzi
> mimo ze tez tankuje na tej samej stacji. Na 140km bym nie zmierzy? ?adnego
> zuzycia paliwa. Tankuj? zwykle 63litry i wychodzi mi tak ?e jak na jednym
> tankowaniu spali mi mniej ni? pokazuje komputer to na drugim wyjdzie ?e
> spali wi?cej ni? pokazuje. Ja to t?umacze tym ze raz w zbiorniku mam 70
> litr?w a innym razem 68l mimo za kazdym razem full.
>
> zatem niedok?adno?? pomiaru jest u mnie znaczna. gdybym robi? test na 100km
> to mog?oby wyj?? ?e pali mi 4l lub 6l, jad?c w ten sam spos?b wi?c nie
> wyvi?gna?bym z tego wniosku
Mój prymitywny Thunderbird tak to widzi. :) Ustaw to OE.
--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
5. Data: 2013-07-08 22:15:33
Temat: Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello anacron,
Monday, July 8, 2013, 9:26:59 PM, you wrote:
> Idąc za ciosem kupiłem sobie box za 250 zł. A teraz banalny test, ta
> sama trasa (pętla) o długości 144km. Około 20 km po mieście i reszta
> poza nim.
> Zasady:
> - prędkość przelotowa 100km/h (licznikowe) poza zabudowanym i 60km/h w
> zabudowanym
> - zmiana na wyższy bieg przy 3 tys. obr./min dla biegów 1-3 i ~2750 dla
> biegów IV-VI
> - przyspieszanie z maksymalnym przyspieszeniem jakie auto osiąga.
> - tankowanie przy tym samym dystrybutorze, przy aucie ustawionym w ten
> sam sposób.
1. Oszacuj błąd tankowania.
2. Podaj kierunek jazdy (geograficznie) oraz prędkość i kierunek
wiatru.
3. Oszacuj wpływ natężenia ruchu w obu kierunkach.
4. Podaj dokładne, rzeczywiste czasy przejazdu z uwzględnieniem
zabudowany/niezabudowany.
Masz różnicę 0.52l - to znacznie mniej niż możliwe różnice wynikające
z powyższych przyczyn. Metodologicznie do dupy.
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
6. Data: 2013-07-08 22:19:43
Temat: Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
Od: anacron <a...@a...pl>
Zapomniałem dodać:
W dniu 08.07.2013 21:26, anacron pisze:
> (...)
> 1. Tankowanie 0
> - godzina 14:55 (z FV)
>
> 2. Tankowanie 1 - z Powerbox
> - godzina 17:02 (z FV)
> - kilometry przejechane 144.0km (~144)
> - ilość paliwa 7,62l ON
> - spalanie: 5,29l ON / 100km
komputer pokazał 4,9l/100 i 68km/h średnią
>
> 3. Tankowanie 2 - bez Powerbox
> - godzina 19:11 (z FV)
> - kilometry przejechane 144,1km (~144)
> - ilość paliwa 8,37l ON
> - spalanie: 5,81l ON / 100km
komputer pokazał 5,5l/100 i 67km/h średnią
--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
7. Data: 2013-07-08 22:21:22
Temat: Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Mon, 08 Jul 2013 21:26:59 +0200, anacron napisał(a):
> ps. przy przejeździe z boxem na pokładzie dodatkowo dziecko, więc
> cięższe auto minimalnie. A teraz tęgie głowy, niech powiedzą "JAK,
> DLACZEGO?" bo hamownia potwierdza wzrost mocy i momentu
> https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/i30_ana
cron.png (powyższy
> test na 7).
Pytanie jest dość proste - jakie parametry i w jaki sposób modyfikuje ten
box?
Bo możliwości na dokonanie tego jest kilka - jedne wykończą szybciej
turbosprężarkę, inne układ tłokowy.
Mógłbyś też pokazać wyniki pomiarów temperatury spalin, lambdy i ciśnienia
w kolektorze dolotowym? Masz je na pewno, bo nie wierzę żebyś pozwolił
grzebać w silniku komuś kto nie wykonał tych podstawowych pomiarów przy
każdej modyfikacji silnika.
Bo tuning turbodiesla to zazwyczaj bezpośrednio albo pośrednio zwiększenie
ciśnienia w kolektorze dolotowym, co niesie za sobą konieczność
odpowiedniego podniesienia dawki paliwa - przesada powoduje wzrost zużycia
paliwa, a zbyt mała ilość czybko zużyje silnik (tłok i zawory).
Stąd potrzebny pomiar lambdy (przed katalizatorem), ciśnienia doładowania i
temperatury spalin.
Bo tak po prawdzie to w takim Hyundaiu siedzą całkiem kumaci goście,
których dział marketingu by ozłocił gdyby udało im się zbić zużycie paliwa
o 10% (pomińmy wzrost mocy). Więc tu się warto dobrze zastanowić czy to
takie aby na pewno bez konsekwencji.
-
8. Data: 2013-07-08 22:30:39
Temat: Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 08.07.2013 22:21, Tomasz Pyra pisze:
> Pytanie jest dość proste - jakie parametry i w jaki sposób modyfikuje ten
> box?
Ciśnienie wtrysku tylko i to delikatnie (w granicach dopuszczonych przez
producenta). stąd tylko wzrost mocy o 6,8% (jak widać bez szaleństw).
> Mógłbyś też pokazać wyniki pomiarów temperatury spalin, lambdy i ciśnienia
> w kolektorze dolotowym? Masz je na pewno, bo nie wierzę żebyś pozwolił
> grzebać w silniku komuś kto nie wykonał tych podstawowych pomiarów przy
> każdej modyfikacji silnika.
Leżą na komputerze w warsztacie, nie zgrywałem, ale przy okazji zgram,
bo było mierzone.
> Bo tak po prawdzie to w takim Hyundaiu siedzą całkiem kumaci goście,
> których dział marketingu by ozłocił gdyby udało im się zbić zużycie paliwa
> o 10% (pomińmy wzrost mocy). Więc tu się warto dobrze zastanowić czy to
> takie aby na pewno bez konsekwencji.
I zrobili silnik, który łapie laga co jakiś czas i nie potrafią tego
usunąć. Ta tęgie głowy :P Box zrobiony po prawdzie po to, aby tego laga
nie łapał w zakresie od 2 tys. w górę. I póki co nie łapie.
--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
9. Data: 2013-07-08 23:02:20
Temat: Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Mon, 08 Jul 2013 22:30:39 +0200, anacron napisał(a):
> W dniu 08.07.2013 22:21, Tomasz Pyra pisze:
>> Pytanie jest dość proste - jakie parametry i w jaki sposób modyfikuje ten
>> box?
>
> Ciśnienie wtrysku tylko i to delikatnie (w granicach dopuszczonych przez
> producenta). stąd tylko wzrost mocy o 6,8% (jak widać bez szaleństw).
box to urządzenie elektroniczne, ciśnienie wtrysku to parametr fizyczny.
Chodzi o to w jaki sposób ten box modyfikuje, który dokładnie parametr i w
jaki sposób, czy w całym zakresie obrotów i obciążeń, czy w jakiś
zakresach. itp. itd.
>
>> Mógłbyś też pokazać wyniki pomiarów temperatury spalin, lambdy i ciśnienia
>> w kolektorze dolotowym? Masz je na pewno, bo nie wierzę żebyś pozwolił
>> grzebać w silniku komuś kto nie wykonał tych podstawowych pomiarów przy
>> każdej modyfikacji silnika.
>
> Leżą na komputerze w warsztacie, nie zgrywałem, ale przy okazji zgram,
> bo było mierzone.
No to są bardziej istotne wykresy niż sama moc.
>
>> Bo tak po prawdzie to w takim Hyundaiu siedzą całkiem kumaci goście,
>> których dział marketingu by ozłocił gdyby udało im się zbić zużycie paliwa
>> o 10% (pomińmy wzrost mocy). Więc tu się warto dobrze zastanowić czy to
>> takie aby na pewno bez konsekwencji.
>
> I zrobili silnik, który łapie laga co jakiś czas i nie potrafią tego
> usunąć.
Pytanie czy wszystkie egzemplarze łapią tego laga.
Bo pewnie nie - kolega jeździ autem z takim silnikiem, nawet go zapytałem
kiedyś czy spotkał coś takiego i zaprzeczył.
Co innego jak fabryka wyprodukowała być może wadliwy egzemplarz, a co
innego projektowanie silnika pod konkretne założenia.
> Ta tęgie głowy :P Box zrobiony po prawdzie po to, aby tego laga
> nie łapał w zakresie od 2 tys. w górę. I póki co nie łapie.
To jest zawsze trochę śliska sprawa - naprawianie auta tuningiem bez
zdiagnozowania źródłowej przyczyny problemów.
Natomiast oczywiście możliwość jest jeszcze taka - bez boxa silnik działał
po prostu nieprawidłowo, zużycia paliwa mogło być wtedy zawyżone.
Teraz coś się poprawiło i możliwe że już jest ok.
-
10. Data: 2013-07-09 02:16:01
Temat: Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 08.07.2013 23:02, Tomasz Pyra pisze:
>> Ciśnienie wtrysku tylko i to delikatnie (w granicach dopuszczonych przez
>> producenta). stąd tylko wzrost mocy o 6,8% (jak widać bez szaleństw).
>
> box to urządzenie elektroniczne, ciśnienie wtrysku to parametr fizyczny.
> Chodzi o to w jaki sposób ten box modyfikuje, który dokładnie parametr i w
> jaki sposób, czy w całym zakresie obrotów i obciążeń, czy w jakiś
> zakresach. itp. itd.
Przy delikatnym wciśnięciu pedału gazu nie robi nic, wykres się pokrywa
z nominałem. Na tym wykresie też widzisz, że na końcu wykresy pokrywają
się, w 100% nie przekracza maksymalnych ciśnień przewidzianych przez
producenta wtrysków. Generalnie, żaden parametr ponoć (ja się nie znam)
nie przekracza wartości granicznych przewidzianych przez producentów.
>>> Mógłbyś też pokazać wyniki pomiarów temperatury spalin, lambdy i ciśnienia
>>> w kolektorze dolotowym? Masz je na pewno, bo nie wierzę żebyś pozwolił
>>> grzebać w silniku komuś kto nie wykonał tych podstawowych pomiarów przy
>>> każdej modyfikacji silnika.
>>
>> Leżą na komputerze w warsztacie, nie zgrywałem, ale przy okazji zgram,
>> bo było mierzone.
>
> No to są bardziej istotne wykresy niż sama moc.
To widzisz jak ja się na tym znam. :)
>>> Bo tak po prawdzie to w takim Hyundaiu siedzą całkiem kumaci goście,
>>> których dział marketingu by ozłocił gdyby udało im się zbić zużycie paliwa
>>> o 10% (pomińmy wzrost mocy). Więc tu się warto dobrze zastanowić czy to
>>> takie aby na pewno bez konsekwencji.
>>
>> I zrobili silnik, który łapie laga co jakiś czas i nie potrafią tego
>> usunąć.
>
> Pytanie czy wszystkie egzemplarze łapią tego laga.
Wszystkie 1,4 CRDI, którymi jeździłem i to zarówno Hyundai i30, jak i
KIA Cee'd/Venga
> Bo pewnie nie - kolega jeździ autem z takim silnikiem, nawet go zapytałem
> kiedyś czy spotkał coś takiego i zaprzeczył.
Też takiego spotkałem, przejechał się moim (akurat działał dobrze) i
stwierdził, że jego sztuka w takim razie nigdy nie jeździła dobrze i
myślał, że ten typ tak ma.
> Co innego jak fabryka wyprodukowała być może wadliwy egzemplarz, a co
> innego projektowanie silnika pod konkretne założenia.
>
>> Ta tęgie głowy :P Box zrobiony po prawdzie po to, aby tego laga
>> nie łapał w zakresie od 2 tys. w górę. I póki co nie łapie.
>
> To jest zawsze trochę śliska sprawa - naprawianie auta tuningiem bez
> zdiagnozowania źródłowej przyczyny problemów.
Problem jest w oprogramowaniu turbiny. W pewnym zakresie temperatur od
około 18 do 28 stopni turbina potrafi zlagować tak na 2-5s (raz na jakiś
czas). Innym objawem jest trudność utrzymania auta z równą prędkością
90km/h na VI biegu w pagórkowatym lekko terenie. Fora KIA i Hynudai w
Europie puchną od wątków o 1,4 CRDI.
Np.
http://www.hyundai-forums.com/234-ix20/145030-ix20-c
rdi-hesitation-when-accelerating.html
lub
http://www.kiaownersclub.co.uk/forum/ceed-14-crdi-po
wer-acceleration-problem_topic13587.html
--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza