eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Diesel nie odpala od -10
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 50

  • 11. Data: 2012-02-10 11:32:22
    Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 10 Feb 2012 09:49:41 +0100, yabba napisał(a):

    > Na drugim cylindrze trochę za niskie ciśnienie, ale na 3 pozostałych
    > powinien odpalić. Przyczyną mogą być zużyte wtryski (kto je sprawdzał),
    > uszkodzona pompa wtryskowa albo rozregulowany moment wtrysku paliwa. W
    > zależności od stopnia rozregulowania jest tak, że niby normalnie zapala,
    > ale poniżej pewnej temperatury odmawia współpracy.

    Dzięki wielkie za info. Jeżeli to tutaj tkwi przyczyna to raczej bez
    wizyty u doktora się nie obejdzie. Wtryski sprawdzał mi ostatnio
    mechanik, który specjalizuje się właśnie w starych dieslach i jest chyba
    jedną z lepszych osób w moim mieście, no ale będzie go trzeba chyba
    jeszcze raz odwiedzić ;)



    --
    xbartx


  • 12. Data: 2012-02-10 12:36:41
    Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2012-02-10 11:28, xbartx pisze:
    > Dnia Fri, 10 Feb 2012 01:01:56 -0800, Czarek Daniluk napisał(a):
    >
    >> Ano dokładnie - świec nie sprawdza się na iskrzenie, na iskrzenie można
    >> sprawdzić czy ewentualnie pobiera prąd. Jak ktoś ją przeciągnął - czytaj
    >> za ostro wkręcił to grzeje przy samym początku i też dupa ;) prąd
    >> pobiera, niby sprawna a nie odpala.
    >
    > No jak wspomniałem, nie znam się za bardzo a tak gdzieś wyczytałem, że
    > można sprawdzić. Samych świec to szukałem 5 minut chyba posiłkując się
    > googlem ;) Czy do ich wykręcenie jest potrzebny jakiś specjalny klucz?
    > Nie pamiętam już jak to tam wygląda. Czy może od razu się nie bawić i
    > kupić komplet nowych świec i wszystkie wymienić?
    >
    >
    >
    Podejrzewam, że żaden specjalny klucz nie jest potrzebny, tylko tak jak
    większość ma łeb na klucz 10. Musisz uważać aby nie ukręcić świecy, więc
    najlepiej rozgrzej silnik i do dzieła. Tylko dobry klucz, co by nie
    wyrobił łba i spokojnie delikatnie wykręcać. Jak idzie ciężko to odpuść.
    Popsikaj penetratorem i lekko dokręcaj i odkręcaj świecę, później zostaw
    na 30 minut i spróbuj ponownie. I tak z każdą świecą. Nie wiem ile do
    Twojego auta kosztują świece, ale zawsze lepiej kupić jakieś porządne
    (beru, febi, bosch) niż te najtańsze, bo one mogą się spalić po
    miesiącu. Generalnie nie jest to żadna filozofia wymiana świec, widzę,
    że do twojego nissana świece są podobne jak do opla corsy 1,5D. Nie
    powinny się ukręcić, ale trzeba uważać aby kupić dobrą świecę. Ja raz
    się zrobiłem i kupiłem iskrę (ok. 35PLN) i nie pasowała (żarnik świecy
    był o 0,5mm za gruby i świeca nie chciała się do końca wkręcić).
    Musiałem odżałować i kupiłem świece HKT w intercarsie które pasują bez
    problemu, ale cenowo ok. 80PLN. Oryginalne Beru kosztowały ok. 150PLN.
    Ta HKT działa już drugi rok w corsie.


  • 13. Data: 2012-02-10 12:55:12
    Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
    Od: "Agent" <w...@o...eu>


    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości
    news:jh2rcc$lcj$3@inews.gazeta.pl...
    > Dnia Fri, 10 Feb 2012 10:26:10 +0100, Agent napisał(a):
    >
    >> Ale te świece to sprawdzałeś z odlączonym przewodem łączącym je razem?
    >> Bo jak nie to jak jedna jest sprawna to pozostałe też mogą iskrzyć.
    >
    > Na samochodach to się może nie znam ale z elektryką to sobie radzę ;)
    > Oczywiście że sprawdzałem każdą z osobna.
    >
    W takim razie ja bym odpiął wąż za filtrem paliwa i włożył go do butelki z
    ON. Jak zapali tzn że albo filtr zapchany albo w zbiorniku na smoku parafina
    przyblokowała. A jak nie zmieniałeś dawno filtra to w ciemno bym wymienił.
    Potem odpowietrzyć, podpomować gruszką i jak zrobi się twarda zapalać.
    Powinien wtedy chociaż na chwilę zagadać Jak gruszka się nie zrobi twarda
    znaczy że paliwo gdzieś przymarzło. Depresator nie pomoże jak już jest
    parafina.


  • 14. Data: 2012-02-10 13:41:32
    Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    xbartx <b...@h...net> napisał(a):

    >
    > Witam wszystkich
    >
    > Nissan Almera 2.0 diesel rok 1995 - aktualnie stał się niemiecki autem das
    > szrot ;)
    >
    > Zeszłej zimy odpalał ładnie nawet przy -15 czy ile tam było. Rok temu
    > kupiłem też nowy akumulator 74Ah.
    > W tym roku sprawa wygląda tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednak
    > po nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa, kręciłem, kręciłem aż aku
    >
    > odmówiło współpracy. Podładowałem aku, dolałem skydda do paliwa i na
    > następny dzień to samo - biały dym z rury taki śmierdzący (na pewno nie
    > słodkawy więc to nie płyn chłodzący). Pomyślałem, że zamarzło paliwo i
    >
    > parafina się zrobiła. Zaciągnąłem auto do ojca do garażu. Postał niecał
    > y
    > jeden dzień i po trudach odpalił - odpalał zdecydowanie lepij, bo było
    > słychać że zaczyna kręcić i jakby że paliwo dochodzi. Dolałem paliwa na
    > Orlenie oraz znowu skydda według proporcji. Auto do wieczora normalnie
    > jeździło i odpalało kilka raz a temp. była chyba -8. Wróciłem do domu o
    > 23 i jeszcze go pogrzałem. Rano niestety znowu to samo. Jak kręcę to zero
    > reakcji jakby paliwo nie dochodziło tylko kręcił rozrusznik i od czasu do
    > czasu parsknie białym dymem z rury, śmierdzącym powiedzmy spalenizną czy
    > jakoś tak. Świecę sprawdziłem tak, że kabel do plusa aku (klemę
    > oczywiście odpiąłem) i do świecy i każda iskrzy. Jeżeli to byłby filtr,
    > to chyba po tej wizycie w garażu i późniejszym jeżdżeniu coś by się
    > działo - czy źle myślę? Na jesień jakoś robiłem przegląd wtrysków etc
    > i
    > wyszło, że to już stary silnik i ciśnienie na jednym cylindrze nie trzyma
    > (mogę coś źle pisać za co przepraszam - nie znam się kompletnie na tym i
    > z głowy piszę) - znalazłem kartę od mechanika i mam tak:
    > cvs sprężanie
    > 1 - 32
    > 2 - 26
    > 3 - 33
    > 4 - 30
    > czy to może być przyczyną, że silnik już po prostu wiekowy i odchodzi na
    > emeryturę więc dlatego nie pali przy takim mrozie? Chcę się zorientować,
    > bo nie chce mi się ciągnąć go znowu do garażu żeby sobie pół dnia
    > pojeździć, tym bardziej, że dziś z rana u mnie -17 ;)
    > Od razu napiszę, że szukałem w google ale nie mogę nic sensownego znaleźć
    >
    > a jest tego dużo, poza tym przyznam też, że się za dobrze w tym nie
    > orientuję, stąd mój post. Z góry dziękuje za ewentualne sugestie.
    >
    >
    Ciśnienie sprężania w sprawnym silniku nie może być mniejsze niż 10% od
    nominalnego i różnice pomiędzy cylindrami nie mogą być większe niż 10%. Masz
    silnik do remontu. Może i coś więcej jest uwalone, wtryskiwacze, świece,
    pompa. Ale i tak silnik jest w stanie złomowym.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 15. Data: 2012-02-10 13:46:53
    Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
    Od: Gom <g...@g...com>

    On Feb 10, 12:36 pm, Kamil 'Model'
    <k...@g...pl> wrote:
    > Generalnie nie jest to żadna filozofia wymiana świec

    Dodam, że mój mechanik wkręca nowe świece na smar miedziowy.
    Profilaktycznie, aby potem nie było problemu z wykręceniem. I jak na
    razie ta taktyka się sprawdza.

    --
    Gom


  • 16. Data: 2012-02-10 14:07:52
    Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
    Od: "Agent" <w...@o...eu>


    >>
    >>
    > Ciśnienie sprężania w sprawnym silniku nie może być mniejsze niż 10% od
    > nominalnego i różnice pomiędzy cylindrami nie mogą być większe niż 10%.
    > Masz
    > silnik do remontu. Może i coś więcej jest uwalone, wtryskiwacze, świece,
    > pompa. Ale i tak silnik jest w stanie złomowym.
    >
    > --
    25 to często dolna granica dla sprawnego silnika. Więc z tym stanem złomowym
    przesadziłeś.


  • 17. Data: 2012-02-10 14:27:55
    Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Agent <w...@o...eu> napisał(a):

    >
    > >>
    > >>
    > > Ciśnienie sprężania w sprawnym silniku nie może być mniejsze niż 10% od
    > > nominalnego i różnice pomiędzy cylindrami nie mogą być większe niż 10%.
    > > Masz
    > > silnik do remontu. Może i coś więcej jest uwalone, wtryskiwacze, świece,
    > > pompa. Ale i tak silnik jest w stanie złomowym.
    > >
    > > --
    > 25 to często dolna granica dla sprawnego silnika. Więc z tym stanem złomowym
    > przesadziłeś.
    >
    Dla tego silnika dolna granica to mogą być 32 atmosfery. Bo na jednym ma 33.
    Złom nie silnik. Uczciwego przeglądu by nie przeszedł.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 18. Data: 2012-02-10 14:49:49
    Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
    Od: "Agent" <w...@o...eu>


    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jh360r$gus$1@inews.gazeta.pl...
    > Agent <w...@o...eu> napisał(a):
    >
    >>
    >> >>
    >> >>
    >> > Ciśnienie sprężania w sprawnym silniku nie może być mniejsze niż 10% od
    >> > nominalnego i różnice pomiędzy cylindrami nie mogą być większe niż 10%.
    >> > Masz
    >> > silnik do remontu. Może i coś więcej jest uwalone, wtryskiwacze,
    >> > świece,
    >> > pompa. Ale i tak silnik jest w stanie złomowym.
    >> >
    >> > --
    >> 25 to często dolna granica dla sprawnego silnika. Więc z tym stanem
    >> złomowym
    >> przesadziłeś.
    >>
    > Dla tego silnika dolna granica to mogą być 32 atmosfery. Bo na jednym ma
    > 33.
    > Złom nie silnik. Uczciwego przeglądu by nie przeszedł.
    >
    Poproszę źródło tych danych.


  • 19. Data: 2012-02-10 15:08:08
    Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Agent <w...@o...eu> napisał(a):

    >
    > Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > news:jh360r$gus$1@inews.gazeta.pl...
    > > Agent <w...@o...eu> napisał(a):
    > >
    > >>
    > >> >>
    > >> >>
    > >> > Ciśnienie sprężania w sprawnym silniku nie może być mniejsze niż 10% od
    > >> > nominalnego i różnice pomiędzy cylindrami nie mogą być większe niż 10%.
    > >> > Masz
    > >> > silnik do remontu. Może i coś więcej jest uwalone, wtryskiwacze,
    > >> > świece,
    > >> > pompa. Ale i tak silnik jest w stanie złomowym.
    > >> >
    > >> > --
    > >> 25 to często dolna granica dla sprawnego silnika. Więc z tym stanem
    > >> złomowym
    > >> przesadziłeś.
    > >>
    > > Dla tego silnika dolna granica to mogą być 32 atmosfery. Bo na jednym ma
    > > 33.
    > > Złom nie silnik. Uczciwego przeglądu by nie przeszedł.
    > >
    > Poproszę źródło tych danych.
    >
    Sprawdziłem i nie mam Cie wpisanego do dowodu osobistego. Sam sobie poszukaj.
    Silnik co ma na jednym 26 a na innym 33 jest uszkodzony. Amen

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 20. Data: 2012-02-10 16:06:44
    Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 10 Feb 2012 14:08:08 +0000, kogutek napisał(a):

    > Sprawdziłem i nie mam Cie wpisanego do dowodu osobistego. Sam sobie
    > poszukaj. Silnik co ma na jednym 26 a na innym 33 jest uszkodzony. Amen

    No to mnie ładnie zdiagnozowaliście he he na amenta ;)
    Jak jest około zera to odpala, więc poczekam na roztopy to sprawdzę i jak
    będzie jeździł to jeszcze trochę pośmigam - co mi tam.



    --
    xbartx

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: