    From: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Diesel nie odpala od -10
    Date: Fri, 10 Feb 2012 12:36:41 +0100

    W dniu 2012-02-10 11:28, xbartx pisze:

    > No jak wspomniałem, nie znam się za bardzo a tak gdzieś wyczytałem, że
    > można sprawdzić. Samych świec to szukałem 5 minut chyba posiłkując się
    > googlem ;) Czy do ich wykręcenie jest potrzebny jakiś specjalny klucz?
    > Nie pamiętam już jak to tam wygląda. Czy może od razu się nie bawić i
    > kupić komplet nowych świec i wszystkie wymienić?

    Podejrzewam, że żaden specjalny klucz nie jest potrzebny, tylko tak jak
    większość ma łeb na klucz 10. Musisz uważać aby nie ukręcić świecy, więc
    najlepiej rozgrzej silnik i do dzieła. Tylko dobry klucz, co by nie
    wyrobił łba i spokojnie delikatnie wykręcać. Jak idzie ciężko to odpuść.
    Popsikaj penetratorem i lekko dokręcaj i odkręcaj świecę, później zostaw
    na 30 minut i spróbuj ponownie. I tak z każdą świecą. Nie wiem ile do
    Twojego auta kosztują świece, ale zawsze lepiej kupić jakieś porządne
    (beru, febi, bosch) niż te najtańsze, bo one mogą się spalić po
    miesiącu. Generalnie nie jest to żadna filozofia wymiana świec, widzę,
    że do twojego nissana świece są podobne jak do opla corsy 1,5D. Nie
    powinny się ukręcić, ale trzeba uważać aby kupić dobrą świecę. Ja raz
    się zrobiłem i kupiłem iskrę (ok. 35PLN) i nie pasowała (żarnik świecy
    był o 0,5mm za gruby i świeca nie chciała się do końca wkręcić).
    Musiałem odżałować i kupiłem świece HKT w intercarsie które pasują bez
    problemu, ale cenowo ok. 80PLN. Oryginalne Beru kosztowały ok. 150PLN.
    Ta HKT działa już drugi rok w corsie.