    From: Paweł <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Detektory przewodów elektrycznych
    Date: Sat, 06 Jun 2009 11:28:22 +0200

    > Mam takie pytanie raczej laika, na jakiej zasadzie działają detektory
    > przewodów elektrycznych, takie jak fazer777? Czy w przewodzie musi
    > płynąc prąd czy wystarczy, że jest pod napięciem? Jak wypada ich
    > dokładność, czy są względnie pewne czy mogą w jakichś okolicznościach
    > oszukiwać?

    Musiałem kiedyś wykryć jak w ścianie idzie przewód. Domowym sposobem
    podłączyłem cewkę od elektromagnesu zamiast mikrofonu przez wzmacniacz
    do słuchawek. Jeśli przewodem płynął prąd to w słuchawkach wyraźnie było
    słychać brzęczenie. Tym głośniejsze im większe było natężenie prądu.
    Przez przypadek podłączyłem do gniazdka zamiast czajnika elektrycznego
    służącego mi jako obciążenie malutką ładowarkę do telefonu komórkowego.
    Generowała ona takie zakłócenia, że można było wykryć przewód przez
    beton chyba z odległości 0.5 m.

    Paweł