  • 31. Data: 2014-06-02 20:11:56
    Temat: Re: Day after day...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:538cb961$0$2154$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Bzdura zaczerpnięta głupawych komedyjek made in Hollywood z tym
    > jeżdżeniem wężykiem przez kierowców po kieliszku.
    > Choćby i beczkę wypiła ale nikomu nie zrobiła żadnej krzywdy, a więc
    > uczciwie przyznaj że nie ma powodów aby jej osobę w jakikolwiek sposób
    > poddawać szykanom,.

    Nie zdzierżę bzdur tego komucha i obrońcy ochlejów, więc PLONK.

  • 32. Data: 2014-06-02 21:20:35
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 02 Jun 2014 20:03:02 +0200, Trybun <I...@j...com> wrote:

    >Nie Tobie o tym decydować.

    Jak wytrzeźwiejesz, to możemy porozmawiać.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 33. Data: 2014-06-02 21:40:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Jun 2014, Pawel "O'Pajak" wrote:

    > Powitanko,

    > W momencie usilowania to chyba nie bardzo.

    Ależ tak - bo usiłowanie dla większości przestępstw jest samo zaliczane
    do przestępstw :) (podobnie jak pomocnictwo).

    > Ja bym sobie bardzo zyczyl, zeby
    > na usilowaniu (bezskutecznym) sie skonczylo.

    Zgoda. Ale mowa była o zaistnieniu przestępstwa :|

    > Bez przesady, narzedziem jest kluczyk. Silnik nie ma wyboru, dostaje iskre,
    > to jedzie. Kola tez, mimo protestow, jada tam, gdzie nimi kreca;-)

    Art.47 KC się kłania :D

    > Tak serio, to bylaby to kara niesprawiedliwa,

    Moment, moment.
    Odniosłem się do samego "narzędzia przestępstwa", nie do pomysłu karania
    zabieraniem owego narzędzia!
    Krytyka tezy pierwszej nie stanowi krytyki tezy drugiej ani przeciwnie ;)

    > jeden nawalony jedzie
    > samochodem za 1kzl, inny za 1Mzl. Wolalbym, zeby obaj spotkali sie w celi

    Bo to jest ten sam problem, co z punktami.
    Pomysły pt. "wg wysokości pensji" (albo "wartość samochodu") są głupie,
    doskonale widać, co potrafi "działać".
    Wielokroć pisałem - IMO bzdurne są wysokie dolne progi wszelkich kar.
    Potrzeba innej skali kar.
    Właśnie kar niematerialnych, od zatrzymania PJ na *jeden* dzień.
    No, może opłata skarbowa do tego (za obsługę biurokracji) mogłaby
    być, ale z umiarem (20 zł?), tak aby nie stanowiła "celu budżetowego"
    sama w sobie.
    (żeby była jasność, w odróżnieniu od ostrego progu jego całkowitego
    zabrania, które tak naprawdę nie kwalifikuje się na karę: toć
    przecież konieczność odświeżania wszelakich uprawnień jest czymś
    NORMALNYM!)

    > i w zaden sposob nie mogli jezdzic
    > jakimkolwiek samochodem przez pare lat.

    Jakoś tak.

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2014-06-02 22:30:29
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

> [...]
    > doskonale widać, co potrafi "działać".
    > Wielokroć pisałem - IMO bzdurne są wysokie dolne progi wszelkich kar.

    Do czego ?

    > Właśnie kar niematerialnych, od zatrzymania PJ na *jeden* dzień.

    By jakiś niedzielny kierowca co tydzień mógł jechać do kościoła nabombiony ?
    To jest tak samo względne jak według pensji czy wartości samochodu tylko
    odniesienie inne.

    > No, może opłata skarbowa do tego (za obsługę biurokracji) mogłaby
    > być, ale z umiarem (20 zł?), tak aby nie stanowiła "celu budżetowego"
    > sama w sobie.

    Ja tam nie widzę celu budżetowego. Jeśli już to jest to zwykłe
    podporządkowywanie a przede wszystkim cel biznesowy ludzi, którzy zajmują
    się zawodowo nakładaniem kar. Nawet jeśli nie dostaną do ręki części kary to
    co miesiąc wynagrodzenie. Strażnik, policjant, sędzia. Bez różnicy.

  • 35. Data: 2014-06-02 22:59:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Jun 2014, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Do czego ?

    Do wszystkiego.

    > By jakiś niedzielny kierowca co tydzień mógł jechać do kościoła nabombiony ?

    Kto powiedział, że za "nabombienie" ma być jeden dzień?

    Przecież tragedią dzisiejszego systemu karania jest fakt, że za 0,8
    należy ukarać bardzo ostrą karą, a JEDNOCZEŚNIE nie ma jak ukarać
    za 3 promile. Nie ma jak, bo kara musiałaby być ostrzejsza niż
    za morderstwo.

    > To jest tak samo względne jak według pensji czy wartości samochodu tylko
    > odniesienie inne.

    No właśnie nie - "odnisienie do pensji" preferuje kombinatorów.
    Takich co to mają zero dochodu a samochód żony.

    Za to wymiernej kary, w miarę płynnie stopniowanej "od zera"
    (powiedzmy z rozdzielczoscią jednego dnia), w dolnej części przez
    zatrzymanie PJ, od środkowej wzwyż również przez areszt (nie
    wykluczający pierwszej części kary!) wszyscy "normalni" by się
    wystrzegali.
    A nienormalni przy tej skali znajdowaliby przysługujące im
    miejsce tam gdzie i dziś ("większej kary nie ma").

    > Ja tam nie widzę celu budżetowego. Jeśli już to jest to zwykłe
    > podporządkowywanie a przede wszystkim cel biznesowy ludzi

    Piszę o rozwiązaniu którego NIE MA.
    Zatrzymywaniu PJ, stosownie do skali, od jednego dnia wzwyż.
    Zatrzymywanie przy przekroczeniu 24 punktów i to "ostatecznie"
    jest zwyczajnie głupie.
    Kontrargumentem *bywa*, że to pociąga za sobą koszty administracyjne.
    Pociąga, więc te koszty delikwent powinien pokryć.
    Ale nie w roli kary.

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2014-06-02 23:53:57
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Do wszystkiego.

    > Kto powiedział, że za "nabombienie" ma być jeden dzień?

    Bo chyba nie za przekroczenie prędkości o 10km/h

    Jeśli może być tak, że jednemu ludzikowi samochód jest potrzebny (np dojazd
    ze wsi do pracy w odległym mieście) a drugiemu nie (bo w mieście mieszka i
    pracuje i metrem jeździ) to w jakim sensie taka kara miałaby być lepsza od
    krytykowanych przez Ciebie od dochodu czy nie wiem już co tam.

> [...]
    > należy ukarać bardzo ostrą karą, a JEDNOCZEŚNIE nie ma jak ukarać
    > za 3 promile. Nie ma jak, bo kara musiałaby być ostrzejsza niż

    Bo ta kara to ma być za skrajne łamanie prawa a nie każde przekroczenie
    prędkości. Można oczywiście wyliczyć każde przewinienie, ale tego się nie
    robi poza drogą jakoś więc i tu nie widzę rozsądnego powodu.

> [...]
    > wystrzegali.
    > A nienormalni przy tej skali znajdowaliby przysługujące im
    > miejsce tam gdzie i dziś ("większej kary nie ma").

    A mówimy o jakich strasznych wykroczeniach ?

    > Piszę o rozwiązaniu którego NIE MA.
    > Zatrzymywaniu PJ, stosownie do skali, od jednego dnia wzwyż.
    > Zatrzymywanie przy przekroczeniu 24 punktów i to "ostatecznie"
    > jest zwyczajnie głupie.

    Czemu ? Jest w porządku. Skrajne łamanie prawa. Tylko jak się daje tyle
    punktów za byle wykroczenie to szybko może braknąć.

    > Kontrargumentem *bywa*, że to pociąga za sobą koszty administracyjne.
    > Pociąga, więc te koszty delikwent powinien pokryć.
    > Ale nie w roli kary.

    Koszty administracyjne to ma dzisiejszy obwiniony w sprawie o niewskazanie
    komu powierzył itp itd i tak pozostanie bo obiboków żyjących z tego jest
    zbyt wielu.

  • 37. Data: 2014-06-03 13:20:12
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-02 21:20, jerzu pisze:

    > Jak wytrzeźwiejesz, to możemy porozmawiać.

    Twój protekcjonalny ton jest zupełnie nie na miejscu.

  • 38. Data: 2014-06-03 13:20:20
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-02 19:59, jerzu pisze:

    > Oglądałeś film z pierwszego postu?

    Widziałem wystarczająco wielu naprawdę pijanych kierowców w akcji, żeby
    mieć w tym temacie wyrobione zdanie.

    > Nie zrobiła, bo przy pierwszej nadarzającej się okazji nie pozwolono
    > jej jechać dalej.

    Twoja pewność że tak się właśnie stanie oceniam na kilka promili.

  • 39. Data: 2014-06-03 20:20:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości

    >Bzdura zaczerpnięta głupawych komedyjek made in Hollywood z tym
    >jeżdżeniem wężykiem przez kierowców po kieliszku.

    Akurat te pania kierowcy zatrzymali ... widac niepewnosc jazdy dala
    sie zauwazyc.

    >Choćby i beczkę wypiła ale nikomu nie zrobiła żadnej krzywdy, a więc
    >uczciwie przyznaj że nie ma powodów aby jej osobę w jakikolwiek
    >sposób poddawać szykanom,.

    W linku byl film jak ona jechala. Nie obejrzales.
    Tak na oko tylko kwestia czasu az cos zlego sie wydarzy.

    A wracajac do statystyki - owszem, pijani kierowcy powoduja tylko pare
    % wypadkow, wiec jak juz tuskorzad wszystkich zwalczy, to nadal pare
    tysiecy osob bedzie na drogach co roku ginelo.
    Z drugiej ... czy pare % jezdzi na bani ? Bo jesli nie, to taki pijany
    ma znacznie wieksza wypadkowosc ...

    Z trzeciej ... cos ze dwie probki statystyczne mielismy, ale jesli
    drogowka wystawia cos 1.4mln mandatow rocznie, to zakladam ze mocno
    pijanego przy tym nie przepusci (chyba ze za oplata).
    A ze wykrywa ok 90 tys pijanych kierowcow samochodow rocznie, to znow
    wracamy do ~5% ...

    J.

  • 40. Data: 2014-06-04 13:06:43
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-03 20:20, J.F. pisze:

    > Akurat te pania kierowcy zatrzymali ... widac niepewnosc jazdy dala
    > sie zauwazyc.

    Powinna tych ORMOwców z zamiłowania podać do sądu za napaść. i
    molestowanie...

> [...]
    > pijanego przy tym nie przepusci (chyba ze za oplata).
    > A ze wykrywa ok 90 tys pijanych kierowcow samochodow rocznie, to znow

    Wiesz że gdy się patrzy na jakieś uznane dzieło malarskie to każdy je
    inaczej interpretuje. Katolik widzi diabła, abstynent pusty kieliszek
    itd.. Chcę przez to tylko powiedzieć że wy abstynenci widzicie zło w tej
    babce po kieliszku a zupełnie nie patrzycie na kierowców trzeźwych jak
    świnie którzy oddają w Polsce corocznie do ziemi kilka tysięcy swoich
    ofiar.
    W podsumowaniu - nie zaczynajmy ograniczać minimalizowania zagrożeń w
    wyniku których ginie bardzo dużo ludzi, od polowania na czarownice. A
    już zbrodnią wręcz że ktoś kreuje rzeczywistość w ten sposób że te
    polowania przesłaniają wszystko inne co złego dzieje się na drogach. .