    From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Day after day...
    Date: Mon, 2 Jun 2014 22:30:29 +0200

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Bo to jest ten sam problem, co z punktami.
    > Pomysły pt. "wg wysokości pensji" (albo "wartość samochodu") są głupie,
    > doskonale widać, co potrafi "działać".
    > Wielokroć pisałem - IMO bzdurne są wysokie dolne progi wszelkich kar.
    > Potrzeba innej skali kar.

    Do czego ?

    > Właśnie kar niematerialnych, od zatrzymania PJ na *jeden* dzień.

    By jakiś niedzielny kierowca co tydzień mógł jechać do kościoła nabombiony ?
    To jest tak samo względne jak według pensji czy wartości samochodu tylko
    odniesienie inne.

    > No, może opłata skarbowa do tego (za obsługę biurokracji) mogłaby
    > być, ale z umiarem (20 zł?), tak aby nie stanowiła "celu budżetowego"
    > sama w sobie.

    Ja tam nie widzę celu budżetowego. Jeśli już to jest to zwykłe
    podporządkowywanie a przede wszystkim cel biznesowy ludzi, którzy zajmują
    się zawodowo nakładaniem kar. Nawet jeśli nie dostaną do ręki części kary to
    co miesiąc wynagrodzenie. Strażnik, policjant, sędzia. Bez różnicy.