    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Dawne numery AUS i alarmowe (9xx)
    Date: 20 Feb 2012 00:30:15 +0100

    "L501 aneryS" <s...@s...pl> wrote:

    > Najbardziej bym postawił na uporządkowanie numeracji, było miejsce i na
    > "specjalne" i na zwykłe numery, poza tym, w tym czasie już były centrale
    > rejestrowe, nie pamiętam dat, czy nie działała już sieć tranzytówek EWSD?
    > Tu akurat ładnie wam się udało, taki Kraków miał znacznie gorzej, aby się
    > to wszystko nie pochrzaniło, tzeba było zastosować jednocześnie,
    > liczyłem, 40 wzorców zmian. W węźle katowickim nie wiem, czy nie mniej
    > było wszystkich zmian w ogóle...

    W Katowicach (podobnie jak w Warszawie) w okresie przejściowym 6D->7D
    istniały dwa WSN. Dla numerów 6D było to 32, dla 7D (zaczynających się od
    1) zwykłe chamskie 3. Stąd na numery 7D dzwoniło się 0 3 1PQM CDU. A
    jedynka rzeczywiście stała się potrzebna dla numeracji HESC.
    Tak samo rozpoczęto uwalnianie cyfry 9 w numeracji WSN/WST, stąd Centertel
    awansował z 90 do 690. Na szczęscie nie zdążono wywalić Szczecina, Gorzowa
    czy Koszalina :-P