-
11. Data: 2014-10-06 15:29:29
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2014-10-06 12:40, *Lewis* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
>>> Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł do
>>> świateł czy jak?
>>> Nie bardziej użyteczny byłby czas 80-120 na 4 biegu?
>>
>> Do czego? Do ślamazarnego rozpędzania się?
>>
>> [...]
>>
>
> Na miasto 0-70 byle popierdółka w miarę wystarcza. nawet punto z 1.2
> można się całkiem żwawo poruszać. Niestety takie same punto w trasie
> 80-120 kompletnie sobie nie radzi.
W takim razie lepiej było napisać 80-120 na dowolnym biegu/biegach :)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
12. Data: 2014-10-06 16:00:59
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Mirek,
Monday, October 6, 2014, 3:29:29 PM, you wrote:
>>>> Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł do
>>>> świateł czy jak?
>>>> Nie bardziej użyteczny byłby czas 80-120 na 4 biegu?
>>> Do czego? Do ślamazarnego rozpędzania się?
>> Na miasto 0-70 byle popierdółka w miarę wystarcza. nawet punto z 1.2
>> można się całkiem żwawo poruszać. Niestety takie same punto w trasie
>> 80-120 kompletnie sobie nie radzi.
> W takim razie lepiej było napisać 80-120 na dowolnym biegu/biegach :)
Dokładnie tak. Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce a
ten w słabym na III-ce. I czas rozpędzania wyjdzie bardzo podobny.
Ewentualnie ten słabszy może spali trochę więcej paliwa (taki
paradoks).
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
13. Data: 2014-10-06 16:16:25
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-10-06 16:00, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Mirek,
>
> Monday, October 6, 2014, 3:29:29 PM, you wrote:
>
>>>>> Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł do
>>>>> świateł czy jak?
>>>>> Nie bardziej użyteczny byłby czas 80-120 na 4 biegu?
>>>> Do czego? Do ślamazarnego rozpędzania się?
>>> Na miasto 0-70 byle popierdółka w miarę wystarcza. nawet punto z 1.2
>>> można się całkiem żwawo poruszać. Niestety takie same punto w trasie
>>> 80-120 kompletnie sobie nie radzi.
>> W takim razie lepiej było napisać 80-120 na dowolnym biegu/biegach :)
> Dokładnie tak. Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce a
> ten w słabym na III-ce. I czas rozpędzania wyjdzie bardzo podobny.
>
> Ewentualnie ten słabszy może spali trochę więcej paliwa (taki
> paradoks).
>
Dokładnie odwrotnie - jedziesz na piątce 80-120 i chcesz wyprzedzać, i
co masz robić? Redukować biegi gdy bardzo często podczas takiego manewru
liczy się każda sekunda?, nie na próżno manewr wyprzedzania nazywany
jest jednym z najbardziej niebezpiecznych manewrów. Nawet nie widzę
żadnej analogii żeby porównywać możliwość szybkiego wyprzedzania na
wysokim biegu do tego czy auto rusza z postoju z większym piskiem opon.
-
14. Data: 2014-10-06 16:59:11
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: masti <g...@t...hell>
Trybun wrote:
> Dokładnie odwrotnie - jedziesz na piątce 80-120 i chcesz wyprzedzać, i
> co masz robić? Redukować biegi gdy bardzo często podczas takiego manewru
> liczy się każda sekunda?,
to Ty redukujesz w trakcie wyprzedzania?
Redukuje się przed manewrem i rozpędza tak by wyjechać na lewo już na
większej prędkości. Właśnie z tego biorą się problemy, że ktoś zabiera
się za wyprzedzanie ze zderzaka poprzedzającego, wyjeżdża na lewo z tą
samą prędkością co wyprzedzany a dopiero potem kombinuje.
A potem narzekanie, że 200KM nie wystarcza. A 21KM malucha wystarczało
tylko trzeba to robić z głową.
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
15. Data: 2014-10-06 17:22:42
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-10-06 16:59, masti pisze:
> Trybun wrote:
>
>> Dokładnie odwrotnie - jedziesz na piątce 80-120 i chcesz wyprzedzać, i
>> co masz robić? Redukować biegi gdy bardzo często podczas takiego manewru
>> liczy się każda sekunda?,
> to Ty redukujesz w trakcie wyprzedzania?
> Redukuje się przed manewrem i rozpędza tak by wyjechać na lewo już na
> większej prędkości. Właśnie z tego biorą się problemy, że ktoś zabiera
> się za wyprzedzanie ze zderzaka poprzedzającego, wyjeżdża na lewo z tą
> samą prędkością co wyprzedzany a dopiero potem kombinuje.
> A potem narzekanie, że 200KM nie wystarcza. A 21KM malucha wystarczało
> tylko trzeba to robić z głową.
>
Teraz już nie, gdy przesiadłem się z Mustanga na Vectrę (115KM) to
właśnie takie redukcja był koniecznością. Teraz mam turbo diesla, nie,
nie 200KM a 1,5L i 90KM, jednak już to wystarczy że nie ma potrzeby
redukowania biegów na niższy. Za kapitalistyczne USA nie można go zmusić
do ruszenia z piskiem opon, ale za to nie ma potrzeby redukowania na
niższy bieg przy wyprzedzaniu mocne wciśnięcie gazu na 5tce przy
100-120 nie powoduje przydławienia a skok i wyrywanie do przodu. W
Vectrze odwrotnie - nawet w miarę lekkie wciśnięcie gazu przy ruszaniu
powodowało pisk opon. Za to wyprzedzanie przy 100-120 wymagało długiego
wkręcania na obroty.
-
16. Data: 2014-10-06 17:44:54
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: "Ghost" <g...@e...com>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5...@p...pl.inv
alid...
>Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce a
>ten w słabym na III-ce. I czas rozpędzania wyjdzie bardzo podobny.
Żarty. Mowa oczywiscie ciagle o 80-120.
-
17. Data: 2014-10-06 18:01:59
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: "Axel" <a...@o...pl>
"Trybun" wrote in message
news:5432a435$0$3180$65785112@news.neostrada.pl...
>>> W takim razie lepiej było napisać 80-120 na dowolnym biegu/biegach :)
>> Dokładnie tak. Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce a
>> ten w słabym na III-ce. I czas rozpędzania wyjdzie bardzo podobny.
>>
>> Ewentualnie ten słabszy może spali trochę więcej paliwa (taki
>> paradoks).
> Dokładnie odwrotnie - jedziesz na piątce 80-120 i chcesz wyprzedzać, i co
> masz robić? Redukować biegi gdy bardzo często podczas takiego manewru
> liczy się każda sekunda?,
Zdecydowanie redukcja - w moim aucie na piątce przy 80 mam jakieś
1500obr/min i samochód się przy tym słabo zbiera (benzyna). Oczywiście
najlepiej zredukować przed wyprzedzaniem, ale w sytuacji awaryjnej szybka
redukcja do trzeciego biegu i gaz do dechy zdecydowanie da lepsze wyniki niż
próba rozpędzenia się na piątce.
--
Axel
-
18. Data: 2014-10-06 19:17:39
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
>> Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce a
>> ten w słabym na III-ce. I czas rozpędzania wyjdzie bardzo podobny.
>
> Żarty. Mowa oczywiscie ciagle o 80-120.
Żartem jest III czy V bieg, bo nie rozumiem?
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
19. Data: 2014-10-06 19:40:31
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:5432993c$0$25084$6...@n...neostrad
a.pl...
> Dnia 2014-10-06 12:40, *Lewis* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
> odpisać:
>>>> Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł
>>>> do
>>>> świateł czy jak?
>>>> Nie bardziej użyteczny byłby czas 80-120 na 4 biegu?
>>>
>>> Do czego? Do ślamazarnego rozpędzania się?
>>>
>>> [...]
>>>
>>
>> Na miasto 0-70 byle popierdółka w miarę wystarcza. nawet punto z 1.2
>> można się całkiem żwawo poruszać. Niestety takie same punto w trasie
>> 80-120 kompletnie sobie nie radzi.
>
> W takim razie lepiej było napisać 80-120 na dowolnym biegu/biegach :)
Nie - bo to słabo porównywalne jest, a mało kto będzie ciągnął na 3-ce
-
20. Data: 2014-10-06 19:57:55
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: Olekx <O...@s...pl>
W dniu 2014-10-06 10:12, Lewis pisze:
>
> Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł do
> świateł czy jak?
To jest pewna miara przyśpieszania. Ok nie jest idealna, ale na pewno
nie jest zła. Np. wyraźnie czuje się (jechałem ) np. 8.0 czy 8.2 vs. 10
nie mówiąc 11 (normalna jazda a nie tylko sprint do 100).