eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 46

  • 11. Data: 2014-10-06 15:29:29
    Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-10-06 12:40, *Lewis* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    >>> Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł do
    >>> świateł czy jak?
    >>> Nie bardziej użyteczny byłby czas 80-120 na 4 biegu?
    >>
    >> Do czego? Do ślamazarnego rozpędzania się?
    >>
    >> [...]
    >>
    >
    > Na miasto 0-70 byle popierdółka w miarę wystarcza. nawet punto z 1.2
    > można się całkiem żwawo poruszać. Niestety takie same punto w trasie
    > 80-120 kompletnie sobie nie radzi.

    W takim razie lepiej było napisać 80-120 na dowolnym biegu/biegach :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 12. Data: 2014-10-06 16:00:59
    Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Monday, October 6, 2014, 3:29:29 PM, you wrote:

    >>>> Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł do
    >>>> świateł czy jak?
    >>>> Nie bardziej użyteczny byłby czas 80-120 na 4 biegu?
    >>> Do czego? Do ślamazarnego rozpędzania się?
    >> Na miasto 0-70 byle popierdółka w miarę wystarcza. nawet punto z 1.2
    >> można się całkiem żwawo poruszać. Niestety takie same punto w trasie
    >> 80-120 kompletnie sobie nie radzi.
    > W takim razie lepiej było napisać 80-120 na dowolnym biegu/biegach :)

    Dokładnie tak. Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce a
    ten w słabym na III-ce. I czas rozpędzania wyjdzie bardzo podobny.

    Ewentualnie ten słabszy może spali trochę więcej paliwa (taki
    paradoks).

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 13. Data: 2014-10-06 16:16:25
    Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-10-06 16:00, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Mirek,
    >
    > Monday, October 6, 2014, 3:29:29 PM, you wrote:
    >
    >>>>> Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł do
    >>>>> świateł czy jak?
    >>>>> Nie bardziej użyteczny byłby czas 80-120 na 4 biegu?
    >>>> Do czego? Do ślamazarnego rozpędzania się?
    >>> Na miasto 0-70 byle popierdółka w miarę wystarcza. nawet punto z 1.2
    >>> można się całkiem żwawo poruszać. Niestety takie same punto w trasie
    >>> 80-120 kompletnie sobie nie radzi.
    >> W takim razie lepiej było napisać 80-120 na dowolnym biegu/biegach :)
    > Dokładnie tak. Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce a
    > ten w słabym na III-ce. I czas rozpędzania wyjdzie bardzo podobny.
    >
    > Ewentualnie ten słabszy może spali trochę więcej paliwa (taki
    > paradoks).
    >

    Dokładnie odwrotnie - jedziesz na piątce 80-120 i chcesz wyprzedzać, i
    co masz robić? Redukować biegi gdy bardzo często podczas takiego manewru
    liczy się każda sekunda?, nie na próżno manewr wyprzedzania nazywany
    jest jednym z najbardziej niebezpiecznych manewrów. Nawet nie widzę
    żadnej analogii żeby porównywać możliwość szybkiego wyprzedzania na
    wysokim biegu do tego czy auto rusza z postoju z większym piskiem opon.


  • 14. Data: 2014-10-06 16:59:11
    Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
    Od: masti <g...@t...hell>

    Trybun wrote:

    > Dokładnie odwrotnie - jedziesz na piątce 80-120 i chcesz wyprzedzać, i
    > co masz robić? Redukować biegi gdy bardzo często podczas takiego manewru
    > liczy się każda sekunda?,

    to Ty redukujesz w trakcie wyprzedzania?
    Redukuje się przed manewrem i rozpędza tak by wyjechać na lewo już na
    większej prędkości. Właśnie z tego biorą się problemy, że ktoś zabiera
    się za wyprzedzanie ze zderzaka poprzedzającego, wyjeżdża na lewo z tą
    samą prędkością co wyprzedzany a dopiero potem kombinuje.
    A potem narzekanie, że 200KM nie wystarcza. A 21KM malucha wystarczało
    tylko trzeba to robić z głową.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 15. Data: 2014-10-06 17:22:42
    Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-10-06 16:59, masti pisze:
    > Trybun wrote:
    >
    >> Dokładnie odwrotnie - jedziesz na piątce 80-120 i chcesz wyprzedzać, i
    >> co masz robić? Redukować biegi gdy bardzo często podczas takiego manewru
    >> liczy się każda sekunda?,
    > to Ty redukujesz w trakcie wyprzedzania?
    > Redukuje się przed manewrem i rozpędza tak by wyjechać na lewo już na
    > większej prędkości. Właśnie z tego biorą się problemy, że ktoś zabiera
    > się za wyprzedzanie ze zderzaka poprzedzającego, wyjeżdża na lewo z tą
    > samą prędkością co wyprzedzany a dopiero potem kombinuje.
    > A potem narzekanie, że 200KM nie wystarcza. A 21KM malucha wystarczało
    > tylko trzeba to robić z głową.
    >

    Teraz już nie, gdy przesiadłem się z Mustanga na Vectrę (115KM) to
    właśnie takie redukcja był koniecznością. Teraz mam turbo diesla, nie,
    nie 200KM a 1,5L i 90KM, jednak już to wystarczy że nie ma potrzeby
    redukowania biegów na niższy. Za kapitalistyczne USA nie można go zmusić
    do ruszenia z piskiem opon, ale za to nie ma potrzeby redukowania na
    niższy bieg przy wyprzedzaniu mocne wciśnięcie gazu na 5tce przy
    100-120 nie powoduje przydławienia a skok i wyrywanie do przodu. W
    Vectrze odwrotnie - nawet w miarę lekkie wciśnięcie gazu przy ruszaniu
    powodowało pisk opon. Za to wyprzedzanie przy 100-120 wymagało długiego
    wkręcania na obroty.


  • 16. Data: 2014-10-06 17:44:54
    Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
    Od: "Ghost" <g...@e...com>



    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5...@p...pl.inv
    alid...

    >Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce a
    >ten w słabym na III-ce. I czas rozpędzania wyjdzie bardzo podobny.

    Żarty. Mowa oczywiscie ciagle o 80-120.


  • 17. Data: 2014-10-06 18:01:59
    Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
    Od: "Axel" <a...@o...pl>





    "Trybun" wrote in message
    news:5432a435$0$3180$65785112@news.neostrada.pl...

    >>> W takim razie lepiej było napisać 80-120 na dowolnym biegu/biegach :)
    >> Dokładnie tak. Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce a
    >> ten w słabym na III-ce. I czas rozpędzania wyjdzie bardzo podobny.
    >>
    >> Ewentualnie ten słabszy może spali trochę więcej paliwa (taki
    >> paradoks).

    > Dokładnie odwrotnie - jedziesz na piątce 80-120 i chcesz wyprzedzać, i co
    > masz robić? Redukować biegi gdy bardzo często podczas takiego manewru
    > liczy się każda sekunda?,

    Zdecydowanie redukcja - w moim aucie na piątce przy 80 mam jakieś
    1500obr/min i samochód się przy tym słabo zbiera (benzyna). Oczywiście
    najlepiej zredukować przed wyprzedzaniem, ale w sytuacji awaryjnej szybka
    redukcja do trzeciego biegu i gaz do dechy zdecydowanie da lepsze wyniki niż
    próba rozpędzenia się na piątce.

    --
    Axel


  • 18. Data: 2014-10-06 19:17:39
    Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    >> Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce a
    >> ten w słabym na III-ce. I czas rozpędzania wyjdzie bardzo podobny.
    >
    > Żarty. Mowa oczywiscie ciagle o 80-120.

    Żartem jest III czy V bieg, bo nie rozumiem?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz


  • 19. Data: 2014-10-06 19:40:31
    Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:5432993c$0$25084$6...@n...neostrad
    a.pl...
    > Dnia 2014-10-06 12:40, *Lewis* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    >>>> Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł
    >>>> do
    >>>> świateł czy jak?
    >>>> Nie bardziej użyteczny byłby czas 80-120 na 4 biegu?
    >>>
    >>> Do czego? Do ślamazarnego rozpędzania się?
    >>>
    >>> [...]
    >>>
    >>
    >> Na miasto 0-70 byle popierdółka w miarę wystarcza. nawet punto z 1.2
    >> można się całkiem żwawo poruszać. Niestety takie same punto w trasie
    >> 80-120 kompletnie sobie nie radzi.
    >
    > W takim razie lepiej było napisać 80-120 na dowolnym biegu/biegach :)


    Nie - bo to słabo porównywalne jest, a mało kto będzie ciągnął na 3-ce




  • 20. Data: 2014-10-06 19:57:55
    Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
    Od: Olekx <O...@s...pl>

    W dniu 2014-10-06 10:12, Lewis pisze:
    >
    > Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł do
    > świateł czy jak?

    To jest pewna miara przyśpieszania. Ok nie jest idealna, ale na pewno
    nie jest zła. Np. wyraźnie czuje się (jechałem ) np. 8.0 czy 8.2 vs. 10
    nie mówiąc 11 (normalna jazda a nie tylko sprint do 100).

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: