eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingDalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki › Re: Dalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Paweł Kierski <n...@p...net>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Dalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki
    Date: Mon, 13 Jun 2011 12:47:55 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 48
    Message-ID: <it4psr$3pp$1@news.onet.pl>
    References: <h...@4...com>
    <isu8io$jsb$1@inews.gazeta.pl> <isu8sf$kkq$1@inews.gazeta.pl>
    <isvn9j$1120$1@news.mm.pl> <it4dov$hso$1@news.onet.pl>
    <it4o3k$ihu$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195.182.34.201
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1307962076 3897 195.182.34.201 (13 Jun 2011 10:47:56 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 13 Jun 2011 10:47:56 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
    Thunderbird/3.1.10
    In-Reply-To: <it4o3k$ihu$1@mx1.internetia.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:190927
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-06-13 12:08, Artur Muszyński pisze:
    [...]
    >> To tyczy się wielu dziedzin - uczy się twierdzenia Talesa, ułamków,
    >> a nie uczy się obliczania raty kredytu. Uczy się dat, faktów, zamiast
    >> rozwiązywania zadań wymagających znalezienia dat, faktów i powiązania
    >> ich w logiczne ciągi. Co z tego, że dziecko wie, że najszybszym lądowym
    >> zwierzem jest gepard? Niech uzasadni logicznie twierdzenie, że człowiek
    >> jest szybszy od geparda (da się co najmniej na dwa różne sposoby).
    >
    > Nie wiem skąd czerpiesz wiedzę o dzisiejszej szkole, ale bajdurzysz.
    > Zanim się przejdzie do liczb ujemnych uczy się termometru, wałkuje się
    > zadania złote+grosze, dopiero potem przechodzi do ułamków. Dużo się
    > zmieniło, chociaż wcale nie uważam, że jest to w pełni cudowne - odbyło
    > się to kosztem systematyki, jest mnóstwo wiedzy chaotycznie wprowadzanej.

    To mnie cieszy - krok w dobrym kierunku, byle tendencja się trzymała.

    > Logika to tylko element matematyki, a co z pozostałą wiedzą? Nie uczyć?

    Jakieś podstawy - tak. Ale raczej "przy okazji", a nie w celu zakucia.

    > Jak wyobrażasz sobie potem sprawdzian z takiej wiedzy w dzisiejszym
    > systemie zorientowanym na testy (da się na dwa sposoby, to o jeden za
    > dużo, bo pytającemu mogło chodzić o ten drugi).

    Testy to bzdura. Niestety chyba najtańsza i wymagająca najmniej pracy
    od sprawdzającego. No i obiektywnie sprawdzająca poziom. Umiejętności
    rozwiązywania testów, a nie meritum.

    > Od czasów studenckich jestem zdecydowanie przeciwny przedstawianiu
    > logicznego myślenia jako sposobu na zdobywanie wiedzy. W rzeczywistości
    > to pozwalało bezczelnie wymagać, że po paru linijkach formalnych
    > definicji w podręczniku studenci będą w stanie trzaskać zadanka i dowody
    > na lewo i prawo. Mogę zacząć logicznie myśleć, ale najpierw oczekuję, że
    > nauczyciel wyłuszczy sprawnie wszystko, co ma do powiedzenia na temat.

    Każde przechylenie do skrajności będzie absurdalne. Wydaj mi się, że
    teraz nadal jesteśmy w podstawowej edukacji przechyleni mocniej w stronę
    "zakuć".

    > Ech, dobra, nie będę ciągnał, żeby nie było zupełnie OT.

    Tradycyjnie najciekawsze wątki społeczno-polityczne na grupie
    o programowaniu. 8-)

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: