  • Data: 2009-04-02 12:06:43
    Temat: Re: DS18B20 w obudowie
    Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 1 Kwi, 23:53, Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.> wrote:

    > Szczerze powiedziawszy, to trochę inaczej widziałem tę sondę.
    > Spodziewałem się bardziej czegoś w
    styluhttp://www.allegro.pl/item599280971_czujnik_son
    da_termiczna_pt1000_za...

    I bardzo podobnie do tego na zdjęciu powyżej wygląda wersja w obudowie
    rurkowej, różnice są dwie:
    - mój czujnik nie błyszczy się tak jak ten na zdjęciu ;-)
    - koniec czujnika rurkowego zaciśnięty jest na kablu (jak złącza BNC
    itp.)

    Jak będę miał jakiś czujnik rurkowy z produkcji, to dam zdjęcie.

    > 50 zł za DSa na kawałku blaszki to rzeczywiście sporo. Ale może ma takie
    > koszty.

    http://www.fims.pl/czujnik_DS18B20_oczko_m.jpg
    To nie jest czujnik na kawałku blaszki. Pod termokurczką jest tulejka
    metalowa w której dopiero siedzi Dallas.

    Niestety tego typu czujniki wymagają dużej ilości pracy ręcznej - to
    jest główne źródło kosztów. Czy w środku byłby DS1820 czy, dajmy na to
    czujnik cienkowarstwowy Pt100 - nie wpłynęłoby znacząco na cenę.

    Pozdrawiam,
    Michał Smolnik