-
61. Data: 2015-03-27 08:24:15
Temat: Re: DPF
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
> A czy jak filtr sie wypala to auto moze byc nieco slabsze? No w sensie jak
> depniesz w podloge to jedzie - ale tak jakby gorzej.
W Dacii i Renault jest tak, że silnik w momencie procedury wypalania dostaje
większe obciążenie - włączane jest ogrzewanie lusterek.
Ludzie sami sobie nawet instalują diody które sygnalizują taki moment, więc
mniej więcej widzą jak często się to dzieje.
Lekko rosną obroty biegu jałowego, zmienia się ton pracy silnika, trochę
rośnie spalanie, ale na moc nie ma to wpływu, bo nie zakłóca normalnej
pracy - bo paliwo jest wtryskiwane piątym wtryskiwaczem do filtra.
Ja takiej diody nie mam i nigdy nie zauważyłem procedury wypalania, więc
tylko podaję obserwację innych.
Aż się zastanawiam czy jej sobie nie założyć.
-
62. Data: 2015-03-27 09:14:04
Temat: Re: DPF
Od: p...@g...com
po raz kolejny, czynnosci 2&3 nie wymagaja zadnych specjalnych umiejetnosci, serwis
allegro tez jest dosc intuicyjny wiec czujnik mozesz zamowic sam :-)
2 podmianka czujnika dpf aby wykluczyc jego awarie
3 szukanie nieszczelnosci w ukladzie
--Co do przebiegu, to niby 120, jeden "specjalista" pomacał kierownicę i powiedział,
że może mieć więcej, inny, że przebieg raczej autentyczny. W aso nie znają historii,
ponoć auta z Włoch tak mają.
sprawdzanie przebiegu po kupnie to zazwyczaj dziwna odmiana sado-macho :-)
--Jeden właściciel. A czy dziadek, to nie wiem, ale sprawdziłem po nazwisku i
adresie, to okazało się, że lekarz i to nie byle jaki, tylko profesór haha
moze nadal teskni za swoim samochodem ? sprawdzales chociaz czy nie kradziony ?
P.
-
63. Data: 2015-03-27 10:02:51
Temat: Re: DPF
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
news:55150476$0$8378$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2015-03-27 o 00:16, Myjk pisze:
>> Thu, 26 Mar 2015 22:31:35 +0100, mk4
>>
> Dlatego też w pierwszym poście napisałem, że "mam objawy" wypalającego się
> DPF, teraz, jak pisałem już praktycznie non-stop jest ten "wtorek". Ale
> wszędzie gdzie byłem każdy potwierdził, że to są właśnie objawy
> wypalającego się filtra, po podłączeniu do kompa było info o poprzedniej
> regeneracji 50km wcześniej, więc była na pewno. Dlatego tak się tego
> trzymam, ale może to są objawy zupełnie czegoś innego.
>
Niestety musisz znaleźć mądrego mechanika albo pożyczyć "komputer
diagnostyczny" i poświęcić jeden dzień tylko na jeżdżenie i logowanie
parametrów tych czujników od DPF. Nie wiem jak to jest dokładnie w Twoim
samochodzie, ale spodziewam się, że wartość parametru z czujników DPF rośnie
do wartości granicznej i sterownik silnika uruchamia wypalanie (nie bacząc,
że poprzednie było 50 km wcześniej). Musisz złapać wartości z czujników tuż
przed początkiem wypalania.
Albo tak jak ktoś tu doradzał, kupić w ciemno czujnik i wymienić na próbę.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
64. Data: 2015-03-27 11:18:39
Temat: Re: DPF
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 27 Mar 2015 08:19:19 +0100, twistedme
> Jeżeli to nie jest objaw wypalania DPF, to proszę o info, co to w takim
> razie jest.
Już to wyjaśniałem.
To są objawy załączonej sprężarki klimatyzacji. Po "dociśnięciu" sprężarki
zwiększa się obciążenie silnika i komputer podnosi dawkę paliwa aby
utrzymać bieg jałowy, jednocześnie załączając wentylatory chłodnicy.
Podczas jazdy siłą rzeczy tego nie zuważysz, bo nie ma sensu wentylować
prądem, skoro już jest wystarczająco wietrzący pęd powietrza.
W różnych autach, różnie to przebiega. U mnie się obroty nie podnoszą,
zwiększa się tylko spalanie chwilowe po lekkim odpadnięciu i podniesieniu
wskazówki obrotomierza, ale w Szkodzie poza zwiększonym spalaniem się także
nieco podnosiły. Ostatnio coraz cieplej, to i coraz cieplej ten obiaw
obserwujesz (na postoju). Podniesiony obroty mogą być także spowodowane
wadliwym działaniem np. przepustynicy czy sondy lambda.
Mimo tego, i to już po raz ostatni napiszę, bzdury ludzie wypisują
twierdząc, że DPF wypala się w mieście co 500km a w trasie co 700. Wniosek
z tego taki, że 3-4 wypalań w ogóle nie rejestrują, za to bzdury powielają
i robią innym wodę z mózgu.
Masz silnik Opla, tam program nigdy nie przewidywał i nadal nie przewiduje
dodatkowej dawki paliwa w czasie postoju, ponieważ dodawanie wtrysku w
czasie postoju prowadzi w krótkim czasie do nadmiernego rozrzedzania oleju.
Wypalanie można zauważyć TYLKO w czasie jazdy, gdy wie się jak należy
jechać w celu wyłapania procesu i kiedy patrzeć na spalanie chwilowe,
względnie na zachowanie silnika. Po wprawie można to zauważyć, laik jak i
osoba niecierpliwa tego nie wyczają.
--
Pozdor Myjk
-
65. Data: 2015-03-27 13:37:26
Temat: Re: DPF
Od: p...@g...com
--Mimo tego, i to już po raz ostatni napiszę, bzdury ludzie wypisują twierdząc, że
DPF wypala się w mieście co 500km a w trasie co 700.
no wiec dobrze wrzucamy do kibla to co pisze producent i uzytkownicy na niemieckim
forum nt. captivy z silnikiem 2.0 i sluchamy Ciebie
--Wniosek z tego taki, że 3-4 wypalań w ogóle nie rejestrują, za to bzdury powielają
i robią innym wodę z mózgu.
no nie moge sie powstrzymac :-)
--Niewykluczone, ze masz jakiś program adaptacyjny który stwierdził, że przy
takich trasach jak pokonujesz lepiej puszczać wypalanie DPF przy mniejszym
zapełnieniu, ale częściej -- żeby nie doprowadzić do zamulenia filtra.
sugerujesz ze profesor zapodal jakiegos moda po godzinach nastepnie przerazony
efektem zapetlonego wypalania DPF spylil auto handlarzowi ?
--Wypalanie można zauważyć TYLKO w czasie jazdy, gdy wie się jak należy jechać w celu
wyłapania procesu i kiedy patrzeć na spalanie chwilowe, względnie na zachowanie
silnika. Po wprawie można to zauważyć, laik jak i osoba niecierpliwa tego nie
wyczają.
laik jak i osoba niecierpliwa kupuje sobie interfejs ODB2 na BT (np klona ELM27 za 10
zeta) wrzuca darmowa apke DPF by Tomasz Madera (np dla Opla Vectry, silnik Z19DTL,
Z19DT, Z19DTH ale dziala tez z Zafira/Astra) i dokladnie wie jaki jest stopien
wypelnienia DPF, na forum Opla jest nawet jakis magik ktory potrafil wrzucic te
informacje na wyswietlacz navi DVD90 ...
PS jako ze juz weekend proponuje mniej stanowczych objawien jedynej slusznej prawdy i
wiecej pokory w kwestiach technicznych ... tym optymistycznym akcentem z mojej strony
EOT
P.
-
66. Data: 2015-03-27 13:45:35
Temat: Re: DPF
Od: twistedme <t...@o...pl>
W dniu 2015-03-27 o 11:18, Myjk pisze:
> Fri, 27 Mar 2015 08:19:19 +0100, twistedme
> Masz silnik Opla, tam program nigdy nie przewidywał i nadal nie przewiduje
> dodatkowej dawki paliwa w czasie postoju.
Możliwe, że od początku źle zadałem pytanie, ale po wpisaniu objawów do
internetu diagnoza, to "wypalanie się filtra" dlatego myślałem, że
należy iść tym tropem...
Dzwoniłem dzisiaj jeszcze do innego znajomego ma mi dać namiary na
jakiegoś dobrego mechanika, żeby go przejrzał.
Może tu będzie lepiej widać niż ja to opisuję:
https://youtu.be/2ixX3yT9SMw
-
67. Data: 2015-03-27 17:35:23
Temat: Re: DPF
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 27 Mar 2015 13:45:35 +0100, twistedme
> Dzwoniłem dzisiaj jeszcze do innego znajomego ma mi dać namiary na
> jakiegoś dobrego mechanika, żeby go przejrzał.
Tylko nie sugeruj od progu związku z DPF (zwłaszcza z wypalaniem). ;>
> Może tu będzie lepiej widać niż ja to opisuję:
> https://youtu.be/2ixX3yT9SMw
No widać jedynie nieznacznie zwiększone obroty (ile tam jest, 100-150
różnicy?), co jest zapewne związane z pracującymi wentylatorami. Dziwne
jest, że pracują na praktycznie zimnym silniku. Tu bym szukał głównie
problemu.
--
Pozdor Myjk
-
68. Data: 2015-03-27 19:53:20
Temat: Re: DPF
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .03.2015 o 17:49 twistedme <t...@o...pl> pisze:
> gdzie nie czytam, to raczej normą jest interwał ok 500 km przy jeździe
> miejskiej i nawet 3x tyle przy długich trasach.
To ci sami, którym 2 litrowy diesel pali 6 w mieście i 4 na trasie.
Ja mam swoje auto od nowości (2.0 HDI), do dzisiaj mam najechane 170kkm.
Średnia miedzy wypalaniami przy jeździe tylko miejskiej (Wawa) to czasami
150-200km.
Przy mieszanej 50/50 - średnia wychodzi 300-380km. Przy samych trasach -
średnio raz na zbiornik - 600-800km. Nigdy nie było rzadziej niż te 800km.
Żeby średnia między wypalaniami wyszła te 800km to trzeba jeździć z dwoma
kapeluszami na łbie, nigdy nie przekraczać 90km/h i przyspieszenie od 0 do
50km/h mieć na poziomie 2 min.
TG
-
69. Data: 2015-03-27 19:57:13
Temat: Re: DPF
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .03.2015 o 23:19 Cavallino <c...@k...pl> pisze:
>
> Podobne objawy miał ktoś na forum Dacii w Dusterze, ale on miał 220 kkm,
> przejechane głównie po mieście.
> Filtr już nie dawał się wypalić, więc go wyciął.
> Kontrolka o zmianie oleju ponoć przestała się zapalać.
FAP'a można zwyczajnie umyć. Trzeba go wymontować, zalać płynem do
czyszczenia kominków i następnie płukać bieżącą wodą do czasu aż
przestanie lecieć brudna. Po tej operacji FAP robi kolejne 60-70%
poprzedniego przebiegu do zapchania. Testowane wielokrotnie przez masę
ludzi. Działa.
TG
-
70. Data: 2015-03-27 21:23:54
Temat: Re: DPF
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Myjk"
> Może tu będzie lepiej widać niż ja to opisuję:
> https://youtu.be/2ixX3yT9SMw
No widać jedynie nieznacznie zwiększone obroty (ile tam jest, 100-150
różnicy?), co jest zapewne związane z pracującymi wentylatorami. Dziwne
jest, że pracują na praktycznie zimnym silniku. Tu bym szukał głównie
problemu.
---
Oj nie wiem, wentylatory klimy mi się chyba załączają jak tylko klima jest
załączona nawet bez sprężarki i silnika.