  • Data: 2015-03-27 08:19:19
    Temat: Re: DPF
    Od: twistedme <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-03-27 o 00:16, Myjk pisze:
    > Thu, 26 Mar 2015 22:31:35 +0100, mk4
    >
    > Ergo, brak wzmożonego spalania na jałowym nie oznacza, że procedura nie
    > jest w trakcie, podniesione obroty silnika na jałowym nie są oznaką
    > wypalania filtra, takoż samo oznaką wypalania filtra nie są "biegające"
    > wentylatory. Dwie ostatnie "oznaki" to najprędzej wynik pracy klimatyzacji
    > i tego co sobie programiści wymyślili. Więc nic dziwnego, że wg tej teorii
    > o wentylatorach filtr się niektórym przepala co mniej niż 50km. :>

    Ja nigdzie nie napisałem, że patrzę po samych wentylatorach, możesz po
    mnie jeździć, ale aż takim durniem to nie jestem.

    Napisałem tylko, że kolega zwrócił mi uwagę, że jest to jeden z objawów
    i to wszystko występuje u mnie NA RAZ, czyli podnoszą się obroty na
    jałowym do prawie 1000 (nie falują), w tym samym momencie wzrasta
    spalanie (niestety nie mam takiego chwilowego tylko średnie ogólne) i do
    tego wszystkiego zaczynają pracować wentylatory. W trasie zauważyć tego
    się nie da poza podnoszącym się znacznie średnim spalaniem, natomiast
    zatrzymując się np. na światłach już jak najbardziej.

    Czyli reasumując, dla uproszczenia. Jadę tą samą trasę 30km z tą samą
    prędkością np. w poniedziałek i wtorek.

    W poniedziałek komputer pokazuje spalanie ok 8l, jak zatrzymam się na
    światłach to obroty stoją na 800, wentylatory :) nie pracują.

    We wtorek po 2-3km komputer zaczyna pokazywać 10-11-12-13l, jak się
    zatrzymam na światłach obroty po puszczeniu hamulca wchodzą i stoją na
    prawie 1000, słychać podwyższone obroty oraz słychać pracę wentylatorów
    właśnie. Oba odcinki z tym samym ustawieniem ogrzewania, przy
    identycznej pogodzie, nie włączam klimy jeszcze, żeby nie było wątpliwości.

    Jeżeli to nie jest objaw wypalania DPF, to proszę o info, co to w takim
    razie jest.

    Dlatego też w pierwszym poście napisałem, że "mam objawy" wypalającego
    się DPF, teraz, jak pisałem już praktycznie non-stop jest ten "wtorek".
    Ale wszędzie gdzie byłem każdy potwierdził, że to są właśnie objawy
    wypalającego się filtra, po podłączeniu do kompa było info o poprzedniej
    regeneracji 50km wcześniej, więc była na pewno. Dlatego tak się tego
    trzymam, ale może to są objawy zupełnie czegoś innego.