-
Data: 2015-03-30 14:53:32
Temat: Re: DPF
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2015-03-30 o 14:16, Myjk pisze:
> Mon, 30 Mar 2015 13:17:54 +0200, Mirek Ptak
>
>>> Realnie to wygląda tak, że przy zatrzymaniu komputer podaje dodatkowe
>>> paliwo jeszcze przez 8-10 sek. (co zależy zapewne od temperatury),
>> Na światłach zdarzyło mi się stać dłużej niż 10 sekund i zarówno w
>> Vectrze spalanie chwilowe utrzymywało się na poziomie 5 litrów na
>> godzinę jak i w Insigni - tu około 2 litrów na godzinę.
>
> Dlatego napisałem, że to zależy od temperatury (zewnętrznej i kolektora).
I owszem, ale to jest zakres (u mnie) 0,5-1,2 l/h gdzie to większe
spalanie jest oczywiście w lecie jak klima schładza nagrzane wnętrze.
> Natomaist komputer nie podejmuje procedury wypalania DPFu na biegu jałowym.
To chyba oczywiste - też to napisałem. Inaczej jest z kontynuacją już
rozpoczętego procesu - jestem przekonany, że u mnie w obu autach trwało
ono co najmniej 30s i doskonale było to widać po spalaniu chwilowym.
Ba ostatnio tankowałem po ostrej jeździe autostradowej pod Dreznem i
pech chciał że jak zatrzymałem się przed dystrybutorem to maiłem około
2.5 l/h spalanie - wypalał się filtr co zresztą dało się wyczuć w
zachowaniu silnika - przy wypalaniu pracuje tak jakby "nerwowo" :)
W tym wypadku zgasiłem (wcześniej ze dwa kilometry jechałem powoli i
odczekałem te 30 sekund pod dystrybutorem) bo wiedziałem, że zaraz
będzie okazja dobrze DPF przedmuchać :)
>
>>> Wszelkie teorie na temat wzrostu spalania na biegu jałowym i związanego z
>>> tym trybu przepalania DPFu można między bajki wsadzić. To nie ma związku.
>> Bzdura w ogólności - może w Maździe to prawda.
>
> Gdy już spadło Ci to spalanie, to potem w tym samym cyklu postoju wskoczyło
> ponownie na ~2L? Bo u mnie (i mówię o Insigni a nie o Mazdzie) -- nie.
Oczywiście, że nie - sadza została wypalona.
> Natomiast jak przejechałem trochę szybciej, obserwowałem wzmożone spalanie
> chwilowe podczas jazdy, i ponownie było podniesione po zatrzymaniu, i znowu
Nie wiem, po jakim (zamkniętym) torze testowym jeździsz, ale ja na
tempomacie po prostej jak stół autostradzie mam wahania spalania w
zależności od np. podmuchów wiatru - tak się tego nie da zaobserwować
moim zdaniem.
> tylko na chwilę. Ergo, procedura w poprzednim cyklu postoju się nie
> zakończyła, ale została wstrzymana -- aby nie rozrzedzać oleju i nie
> zalewać kolektora.
Słuszna koncepcja, ale mam poważne wątpliwości, czy stosowana w
praktyce. A jeśli to przez jakich producentów.
Brak kontrolki wypalania filtra zresztą uważam za bardzo poważny
mankament Opla/GM i innych producentów.
>
>> [...] spadek na 0.5-0.7 jest bardzo
>> wyraźnym sygnałem zakończenia wypalania :)
>
> Mylisz pojęcia. Nie ZAKOŃCZENIA a jedynie WSTRZYMANIA.
>
Nie sądzę - w ogólności :)
pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=