  • Data: 2015-03-27 07:41:59
    Temat: Re: DPF
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 27 Mar 2015 01:59:51 +0100, mk4

    > A czy jak filtr sie wypala to auto moze byc nieco slabsze? No w sensie
    > jak depniesz w podloge to jedzie - ale tak jakby gorzej.

    Wszystko zależy od pragramistów piszących mapy. Teoretycznie nie powinno to
    mieć wpływu, bo wtrysk potrafi wykonać wiele, wiele bardzo dokładnych dawek
    w ciagu jednego suwu (dawka pilotująca, właściwa, wydechowa, etc.). Ale
    jeśli "inżniery" uznały, że ujęcie dawki właściwej w trakcie wypalania jest
    zasadne i może wpłynąć np. na zmniejszone przybywanie oleju, to
    niewykluczone że możesz odczuwać brak mocy.

    Ja akurat się nad tym elementem nie skupiałem, więc swoich doświadczeń nie
    opiszę. Fakt jest jednak taki, że znajomy czipował swoją M6 wskakując ze
    143KM na ~180KM -- bez wycinania DPFu i po dodaniu czipa i zmianie map,
    auto ma więcej mocy i nawet nieznacznie _mniej_ pali. DPF "zdrowy". Ergo,
    nie trzebawcale DPFa wycinać nawet przy zwiększaniu mocy.

    --
    Pozdor Myjk