eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDPF › Re: DPF
  • Data: 2015-03-30 14:16:13
    Temat: Re: DPF
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Mon, 30 Mar 2015 13:17:54 +0200, Mirek Ptak

    >> Realnie to wygląda tak, że przy zatrzymaniu komputer podaje dodatkowe
    >> paliwo jeszcze przez 8-10 sek. (co zależy zapewne od temperatury),
    > Na światłach zdarzyło mi się stać dłużej niż 10 sekund i zarówno w
    > Vectrze spalanie chwilowe utrzymywało się na poziomie 5 litrów na
    > godzinę jak i w Insigni - tu około 2 litrów na godzinę.

    Dlatego napisałem, że to zależy od temperatury (zewnętrznej i kolektora).
    Natomaist komputer nie podejmuje procedury wypalania DPFu na biegu jałowym.

    >> Wszelkie teorie na temat wzrostu spalania na biegu jałowym i związanego z
    >> tym trybu przepalania DPFu można między bajki wsadzić. To nie ma związku.
    > Bzdura w ogólności - może w Maździe to prawda.

    Gdy już spadło Ci to spalanie, to potem w tym samym cyklu postoju wskoczyło
    ponownie na ~2L? Bo u mnie (i mówię o Insigni a nie o Mazdzie) -- nie.
    Natomiast jak przejechałem trochę szybciej, obserwowałem wzmożone spalanie
    chwilowe podczas jazdy, i ponownie było podniesione po zatrzymaniu, i znowu
    tylko na chwilę. Ergo, procedura w poprzednim cyklu postoju się nie
    zakończyła, ale została wstrzymana -- aby nie rozrzedzać oleju i nie
    zalewać kolektora.

    > [...] spadek na 0.5-0.7 jest bardzo
    > wyraźnym sygnałem zakończenia wypalania :)

    Mylisz pojęcia. Nie ZAKOŃCZENIA a jedynie WSTRZYMANIA.

    --
    Pozdor Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: