-
11. Data: 2010-05-11 14:42:06
Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ...
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
> No ciekawe ile kosztowałoby opłacenie 14kierowców, zatankowanie, opłacenie
> podatków, sklałdek OC/AC, innych ubezpieczeń, składek zdrowotnych, zużycia
> pojazdów w porównaniu do 6 wagonów pociąu...
Sprawdź sobie w cenniku PKP Cargo.
Nikt głupi nie jest i nie płaci więcej za transport samochodowy by zrobić na
złość PKP.
-
12. Data: 2010-05-11 14:42:13
Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ...
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości
>>>> A ja tylko odpowiem tak - tiry na tory.
>>> I to jest słuszna koncepcja.
>> To zginiecie pod pociagiem na przejezdzie :-P
>> Albo padnie nastepne haslo 'ludzie do wagonow' :-P
>
> Nie, ale tiry na tory to akurat bardzo słuszna idea.
Uwazaj uwazaj, bo ktos ci powie ze sa inne sluszne koncepcje :-)
> Drzewa przy drogach i na osiedlowych parkingach też możnaby
> usunać.
Np przerobic parkingi na parki, a przy drogach zasadzic drzewa.
Bedzie przyjemniej jechac .. rowerem :-)
Przy torach tez zasadzic drzewa, bedzie przyjemniej jechac a
pociagom nie przeszkadzaja :-)
J.
-
13. Data: 2010-05-11 14:48:09
Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ...
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w
>> tiry moze na tory - to nie glupie ale nie ma infrastruktury
>> przeladunkowej.
> A ile kosztowałoby wybudowanie kilkudziesięciu dużych terminali w
> porównaniu do setek zabitych rocznie,
za drogo. A w kraju gdzie i tak jest bezrobocie to podwojnie za
drogo :-)
> Do tego to byłby poważny zastrzyk gotówki dla PKP.
Masz na mysli wplywy z transportu, czy dofinansowanie do budowy
terminali ?
Bo to drugie to owszem zastrzyk .. tylko kto za to placi ?
No chyba ze fundusz unijny :-)
> Mniejszy ruch, mniej wypadkow, mniej stresu, i koszt przewozu np
> 300t jakiegoś produktu z jednego końca Polski w drugi wynióslby
> połowę.
Tylko ze jesli sie nie myle to caly problem w tym ze wcale to nie
byloby tak tanio.
Inaczej to chyba ktos juz by dawno w to zainwestowal :-)
Oczywiscie ma to swoj urok i dla transportowcow - dojezdza kierowca
do terminala, udaje na przepisowy wypoczynek, budzi na drugim koncu
Polski ..
J.
-
14. Data: 2010-05-11 14:53:21
Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ...
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:
>> Mniejszy ruch, mniej wypadkow, mniej stresu, i koszt przewozu np 300t
>> jakiegoś produktu z jednego końca Polski w drugi wynióslby połowę.
>
> Tylko ze jesli sie nie myle to caly problem w tym ze wcale to nie byloby
> tak tanio.
> Inaczej to chyba ktos juz by dawno w to zainwestowal :-)
Rzuciłem okiem na cennik PKP i przewóz samochodu po torach przy 300 km
zaczyna się od 4 zł/km.
Plus postojowe dla TIR-a, bilety dla kierowców oczywiście i inne opłaty.
Spokojnie znajdziesz kogoś kto Ci za niższą cenę przewiezie po drodze co
tylko chcesz.
-
15. Data: 2010-05-11 15:11:24
Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ...
Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>
Lewis pisze:
> "Artur 'futrzak' Maśląg" <f...@p...com> napisał:
>> Duże ciężarówki nadal będą jeździć, a co tych setek zabitych rocznie
>> - podaj jaka liczba z 4572 osób w 2009 poniosła śmierć z racji wypadku
>> z udziałem ciężarówki?
> Lekko 250osób się znajdzie.
Poproszę konkretne dane - jeszcze lepiej, gdyby był podział na tranzyt
i kursy docelowe, choć podziału to pewnie nie znajdziesz...
> No sami sami, nikogo o prezenty prosić nie muszą.
Nie? Praktyka mówi, że najbardziej to się właśnie prezentami
interesują...
> No ciekawe ile kosztowałoby opłacenie 14kierowców, zatankowanie,
> opłacenie podatków, sklałdek OC/AC, innych ubezpieczeń, składek
> zdrowotnych, zużycia pojazdów w porównaniu do 6 wagonów pociąu...
Ceny przewozu kolejowego pewnie znajdziesz w PKP Cargo S.A.,
a co transportu drogowego - wyjdzie taniej, a i tak musi być
utrzymywany.
-
16. Data: 2010-05-11 15:41:02
Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ...
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:
>> Tylko ze jesli sie nie myle to caly problem w tym ze wcale to
>> nie byloby tak tanio.
>> Inaczej to chyba ktos juz by dawno w to zainwestowal :-)
> Rzuciłem okiem na cennik PKP i przewóz samochodu po torach przy
> 300 km zaczyna się od 4 zł/km.
> Plus postojowe dla TIR-a, bilety dla kierowców oczywiście i inne
> opłaty.
> Spokojnie znajdziesz kogoś kto Ci za niższą cenę przewiezie po
> drodze co tylko chcesz.
Hm, 4zl/km tira nie wydaje mi sie drogo - w koncu taksowka bierze 2
:-)
W postojowe sie moze wlasnie ladnie wkomponowac, zaszczedzic mozna
na innych oplatach - winiety, autostrady.
Moze byc interes.
Zaraz .. obecnie ciezarowki za autostrady nie placa ?
J.
-
17. Data: 2010-05-11 16:00:28
Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ...
Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>
>>> Mniejszy ruch, mniej wypadkow, mniej stresu, i koszt przewozu np 300t
>>> jakiegoś produktu z jednego końca Polski w drugi wynióslby połowę.
>>
>> Tylko ze jesli sie nie myle to caly problem w tym ze wcale to nie byloby
>> tak tanio.
>> Inaczej to chyba ktos juz by dawno w to zainwestowal :-)
>
> Rzuciłem okiem na cennik PKP i przewóz samochodu po torach przy 300 km
> zaczyna się od 4 zł/km.
> Plus postojowe dla TIR-a, bilety dla kierowców oczywiście i inne opłaty.
> Spokojnie znajdziesz kogoś kto Ci za niższą cenę przewiezie po drodze co
> tylko chcesz.
Oczywiście, że znajdziesz tak długo jak nie bedzie dla tirowców mega kar kar
za przeładowane składy i jazde ponad godziny. Każda autostrada powinna mieć
obowiązkowo wagi, a drogi niższej klasy zakazy poruszania się powyżej
określonej masy. A pały zamiast stać z suszarkami w krzakach powinny to
kontrolowac.Obstawiam, że interes dla państwa z mandatów był by większy jak
z suszenia.
-
18. Data: 2010-05-11 16:46:20
Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ...
Od: ptoki <s...@g...com>
On 11 Maj, 13:51, "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote:
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomościnews:hsbg2g$6ho$1@news.onet.pl...
>
> > Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp>
> >> Czarek Daniluk pisze:
> >>> A ja tylko odpowiem tak - tiry na tory.
> >> I to jest słuszna koncepcja.
> > To zginiecie pod pociagiem na przejezdzie :-P
> > Albo padnie nastepne haslo 'ludzie do wagonow' :-P
> > J.
>
> Nie, ale tiry na tory to akurat bardzo słuszna idea.
> Drzewa przy drogach i na osiedlowych parkingach też możnaby usunać.
>
Tyle słuszna co okropnie droga.
W niemczech wychodzi raczej tylko w jednym porcie (bylo kiedys na
grupie) i to tylko w przypadku kontenerow i dobrze zorganizowanej
logistyki. A i wtedy wychodzi jako tako finansowo.
W polsce nie ma szans. Za duze rozdrobnienie. U mnie w gminie na
śląsku zakład z własną bocznicą kolejową musiał zamawiać węgiel z
drugiego końca sląska żeby była mozliwość dostarczenia wagonem. Bo
albo "nie da sie" albo za drogo.
Nie wiem ile razy juz było: kolej nie jest ekonomiczniejsza ani
ekologiczniejsza od transportu samochodowego.
To że w sytuacji grubej magistrali (np. komunikacja czy transport wawa-
krakow) sie oplaca nie znaczy ze zawsze sie oplaca. A polska nietesty
jest rozdrobniona okropnie...
--
Lukasz Sczygiel
-
19. Data: 2010-05-11 16:50:37
Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ...
Od: ptoki <s...@g...com>
On 11 Maj, 14:53, "Cavallino" <c...@k...pl>
wrote:
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:
>
> >> Mniejszy ruch, mniej wypadkow, mniej stresu, i koszt przewozu np 300t
> >> jakiegoś produktu z jednego końca Polski w drugi wynióslby połowę.
>
> > Tylko ze jesli sie nie myle to caly problem w tym ze wcale to nie byloby
> > tak tanio.
> > Inaczej to chyba ktos juz by dawno w to zainwestowal :-)
>
> Rzuciłem okiem na cennik PKP i przewóz samochodu po torach przy 300 km
> zaczyna się od 4 zł/km.
> Plus postojowe dla TIR-a, bilety dla kierowców oczywiście i inne opłaty.
> Spokojnie znajdziesz kogoś kto Ci za niższą cenę przewiezie po drodze co
> tylko chcesz.
Ale pamietac trzeba ze te przejazdy to tylko w okreslonych porach i
slotach czasowych. Jesli slot jest 1h to w tym czasie ciezarowka moze
juz zrobic 80km czyli bedzie w 1/4 drogi. A doliczajac czas czekania
na zaladunek i wyladunek moze sie okazac ze trasy krotsze niz 500km sa
bez sensu a w tym czasie kierowca sie nie wyśpi.
Od tego wymyślono kontenery ale jakoś masowo sie ich nie uzywa na
kolei w transporcie wewnetrznym...
--
Lukasz Sczygiel
-
20. Data: 2010-05-11 16:54:46
Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ...
Od: ptoki <s...@g...com>
On 11 Maj, 16:00, "BaX" <bax@_klub.chip.pl> wrote:
> >>> Mniejszy ruch, mniej wypadkow, mniej stresu, i koszt przewozu np 300t
> >>> jakiegoś produktu z jednego końca Polski w drugi wynióslby połowę.
>
> >> Tylko ze jesli sie nie myle to caly problem w tym ze wcale to nie byloby
> >> tak tanio.
> >> Inaczej to chyba ktos juz by dawno w to zainwestowal :-)
>
> > Rzuciłem okiem na cennik PKP i przewóz samochodu po torach przy 300 km
> > zaczyna się od 4 zł/km.
> > Plus postojowe dla TIR-a, bilety dla kierowców oczywiście i inne opłaty.
> > Spokojnie znajdziesz kogoś kto Ci za niższą cenę przewiezie po drodze co
> > tylko chcesz.
>
> Oczywiście, że znajdziesz tak długo jak nie bedzie dla tirowców mega kar kar
> za przeładowane składy i jazde ponad godziny. Każda autostrada powinna mieć
> obowiązkowo wagi, a drogi niższej klasy zakazy poruszania się powyżej
> określonej masy. A pały zamiast stać z suszarkami w krzakach powinny to
> kontrolowac.Obstawiam, że interes dla państwa z mandatów był by większy jak
> z suszenia.
I tak ciezarowka wyjdzie taniej. Nawet nie przeladowana. A do
tegonpewnie i szybciej bedzie. O tym ze mozna calosc zalatwic we
wlasnym zakresie nie wspomne. Podumaj nad scenariuszem:
Ciezarowka ma 20 minut obsuwy przy zaladunku.
Jedzie na terminal a tu zonk. Pociag juz pojechal. Nastepny za 40
minut ale jak nikt sie nie spozni to nie ma miejsc.
A i kare za spoznienie by trzeba naliczyc.
W praktyce nawet niemcy tego modelu nie uskuteczniaja na wieksza
skale. Bylo o tym terminalu portowym na grupie.
--
Lukasz Sczygiel