  • 91. Data: 2009-02-27 23:38:22
    Temat: Re: D3x na DPR
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Gotfryd Smolik news:

    > E tam, mnie interesowało obalenie tezy że z Fuji *nie da się* wyciągnąć
    > bardziej zaszumionego obrazu - spoko, ten aparat sporo może ;)

    Jak się chce zepsuć to i Mamiya okaże się gorsza od Alfusi :>>>

  • 92. Data: 2009-02-28 14:38:09
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Jak się chce zepsuć to i Mamiya okaże się gorsza od Alfusi :>>>

    Bo to spisek jest. przecież to jasne, że jak coś się porównuje z alfą to
    nie można tego zrobić w sposób obiektywny, a wyniki są zafałszowane.
    To nie wiedziałeś?

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 93. Data: 2009-02-28 14:49:05
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze dominik:

    > Bo to spisek jest. przecież to jasne, że jak coś się porównuje z alfą to
    > nie można tego zrobić w sposób obiektywny, a wyniki są zafałszowane.

    Robienie zdjęcia z niepoprawnie domkniętą kasetą ma być obiektywne??? Strach
    pomyśleć co ten oszust jeszcze wykombinował, a czego nie widać na pierwszy
    rzut oka.

  • 94. Data: 2009-02-28 14:57:22
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Że co?
    > Ty rozumiesz co czytasz?
    > 50D ma takie upakowanie jak E30. D300 mniejsze.

    I to wpływa na więcej szumów, na mniejszy DR. Mimo wszystko bez wahania
    każdy wybierze D3x zamiast D3 (i to nie tylko ze względu na cenę).
    Trzeba tylko potrafić wykorzystać dodatkowe informacje odpowiednio.

    > Masz jak zwykle durne wrażenie. Metodologia DxO jest jasno opisana na
    > stronie.

    Każdy test jest tak dobry jak metodologia. Przejrzałem sobie to jak
    testują na DXO i widzę np. że opierają się na swoim oprogramowaniu. Skąd
    wiesz jak to wywołuje pliki? Widziałeś kiedyś zdjęcie wywołane
    kilkunastoma wywoływaczkami rawowymi? Każde jest inne.
    Na DXO mogą równie dobrze więc wypisywać głupoty zupełne. Z D90 masz już
    przykład, choć aparat jest fajny, to jednak do D3x to on się nie umywa
    nawet. Nie zastanawia Cię nawet chwilę, że coś jest nie tak?

    > Skaluje się tam gdzie szum jest słaby!

    Trele morele. Ktoś zeskalował tak że szum wzmocnił i wyszła sieczka
    zupełna.

    > Tam gdzie jest silny skalowanie nic nie pomoże. Jeżeli szum zakrywa co
    > drugi detal, to po przeskalowaniu też będzie tak zakrywał.
    > Jedynie jeśli zakrywał np. 25% detali, to skalowanie może to zinterpolować.

    Był prosty przykład - dwa zdjęcia. Wszyscy mieli za zadanie ocenić które
    jest którym i napisać dlaczego. Ogólnie wyszło, że zdjęcia są tak
    zbliżone do siebie, że nie sposób prawie rozpoznać.
    Pamiętaj, że skalowanie do 12Mpix to nie wszystko, masz ciągle zapas
    jeszcze związany z tym, że skalujesz do 12Mpix z bayerem, więc możesz na
    dobrą sprawę nawet skalować do 8Mpix albo dodatkowo jeszcze odszumić lub
    rozmyć.

    > Np. tak, że A900 nie pozwala podkręcić ISO bo jakośc będzie niższa niż
    > na APS-C.

    Tak sobie wmawiaj.

    > A900, myśl.

    Szklana kula mi się stłukła i nie mam jak odgadywać co sobie pomyślałeś :P

    > Bo D3x ma super matrycę, dużo lepszą niż w D300. W następnej generacji
    > Nikonów APS-C powinno być już to samo, wystarczy że wytną z niej środek.

    D90 też ma niezłą matrycę.
    D3x ma matrycę od sonego, wyższa jakość musi więc wynikać z czegoś
    innego niż sama matryca, np może z procesora lub przetwarzania do niego.
    Może użyto bardzo drogich komponentów i w nowych APS-C nie będzie ich
    stać już na to? Przekonamy się kiedyś.

    > Co to znaczy "porządnie"?

    Każda wywoływaczka różnie sobie radzi z plikami od poszczególnych
    aparatów. Nikon jest wiele większy od sonego. Stąd oprogramowanie jest
    znacznie lepsze. Na DXO to może odbijać się naprawdę mocno.

    > Prosiłem cię - weź ten obrazek z porównania z Fuji S5 i zmniejsz tak
    > żeby ten szum znikł.

    Ok, daj rawy - A900 i S5.

    > Ty w ogóle nie kumasz co do ciebie piszę...

    Piszę Ci, żebyś sobie sam porównał to nie. Podałem kiedyś porównanie -
    to pewnie fałszywe i złe. Nie potrafisz zrobić sobie samemu?

    > Gdzie było widać granicę szumu? Link! Nie interesuje mnie szumik na
    > dobrze naświetlonym misiu, tylko to co w cieniach.

    Tam było też i kawałek cieni. Takie zupełnie zdjęcie bez światła
    niestety nie mam do porównania.

    > W jaki sposób mam wywołać plik raw w miejscach gdzie szum zakrywa w nim
    > większośc szczegółów żeby ten szum znikł? Chodzi ci o "glacę", tak? LOL!

    To co pokazałeś świadczy o tym, że plik został źle wywołany. Może to być
    nie Twoja wina, ale wywoływaczki po prostu.
    Ale dobrze. dawaj rawy.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 95. Data: 2009-02-28 15:02:20
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Jan Rudziński pisze:
    > To jest problem z DxO markiem, że nie biorą pod uwagę rozmiaru
    > matrycy. Im wychodzi, że D3X jest lepszy od średnioformatowych
    > ścianek, które mają jednak te swoje 40 MPix. Prawdopodobnie po
    > przeskalowaniu byłby jednak gorszy

    Jak wchodził DxO mark to cieszyłem się, że ktoś porządnie wziął się za
    testowanie.. ale wyszło jak zwykle.
    Jakikolwiek test by nie był pasuje podchodzić do niego krytyczniej niż
    święta wiara w każdy z słupków. Tutaj z pewnością coś jest nie tak w
    kilku miejscach. Mnie bardziej martwi, że analiza opiera się o konkretną
    wywoływaczkę, z której efekty mogą być dowolne dla poszczególnych
    aparatów, szkoda że nie pokazują efektów wywołania dla każdego pomiaru.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 96. Data: 2009-02-28 15:03:02
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze dominik:

    > To co pokazałeś świadczy o tym, że plik został źle wywołany.

    Krótko - to nie jest plik "źle wywołany", to są mocno wyciągane cienie. To
    co porównywałeś z D700 to były obszary naświetlone o kilka EV silniej więc
    różnicy w szumie nie było widać.

    Dalej pleplać mi się z tobą nie chce. Prosiłem cię żebyś podał przykłady
    obiektywów udowadniających twoją tezę o tanim FF, ale nie zrobiłeś tego.
    Więc nie mam zamiaru dalej ciągnąć tego tematu, bo całe twoje dalsze wywody
    tracą sens.

  • 97. Data: 2009-02-28 16:48:14
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Krótko - to nie jest plik "źle wywołany", to są mocno wyciągane cienie. To
    > co porównywałeś z D700 to były obszary naświetlone o kilka EV silniej więc
    > różnicy w szumie nie było widać.

    Dawaj rawy :P

> [...]
    > Więc nie mam zamiaru dalej ciągnąć tego tematu, bo całe twoje dalsze wywody

    I teraz się obrazisz? :) Wyjątkowo śmieszny jesteś:D

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 98. Data: 2009-02-28 16:49:46
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Robienie zdjęcia z niepoprawnie domkniętą kasetą ma być obiektywne??? Strach
    > pomyśleć co ten oszust jeszcze wykombinował, a czego nie widać na pierwszy
    > rzut oka.

    Napisz L. Karpiłowskiemu, że jest amator i w ogóle cieć. Z pewnością
    weźmie sobie do serca i przerzuci się na hodowlę kwiatów egzotycznych :)

    Oczywiście ML wie znacznie lepiej.
    Jak zwykle :D

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 99. Data: 2009-02-28 16:56:23
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Po pierwsze - nieprawda, upakowanie ma takie jak 12Mpix.

    Wynikowo obraz jest jaki?

    > Po drugie - skoro nawet byłoby tak jak mówisz, to po prostu strzelasz
    > sobie w kolano - w teście wychodzi że APS-C jest lepsze od Alfusi.

    6Mpix? :) Czemu fujów nie kupuje aż tyle osób? Przecież to z wszechmiar
    idealny aparat? :)

    > A czy to wygląda na 1:1???

    Nie mam pojęcia jaki jest materiał wejściowy. Daj rawy.

    > No i co "tak"? To ejst dla ciebie to "dobre pozbycie się szumu"? Nadal
    > jest tam jakieś 2EV gorzej od Fuji.

    Nie pozbywałem się szumu, jest taki sam.

    > Ależ misiu drogi, Fuji to nie jest żaden mistrz niskiego szumu...
    > Porównanie Alfusi z D90 wgniotło by ją totalnie w ziemię.

    Porównywanie szumu ciągniętego kilka EV pomiędzy aparatem 6Mpix+6Mpix z
    24Mpix nie ma wielkiego sensu. Jak by fuji zrobił matrycę pełnoklatkową
    to by to pewnie miało większy, chociaż ciągle wynikowo by było 12Mpix.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 100. Data: 2009-02-28 17:15:31
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze dominik:

    > Wynikowo obraz jest jaki?

    A co ma do tego wynikowy obraz? Rżniesz głupa czy naprawdę nie wiesz jak
    działa demozaikowanie w Fuji?

    > 6Mpix? :) Czemu fujów nie kupuje aż tyle osób? Przecież to z wszechmiar
    > idealny aparat? :)

    Zgadzam się, to najlepszy aparat APS-C. Nic poza najlepszymi FF nie daje tak
    naturalnego obrazu, zbliżonego do analoga.

    > Porównywanie szumu ciągniętego kilka EV pomiędzy aparatem 6Mpix+6Mpix z
    > 24Mpix nie ma wielkiego sensu.

    Ma kolosalny sens, bo przypominam że ty proponujez wymianę dobrego APS-C na
    tanie FF w którym będziemy podciągać ISO żeby używać ciemniejszych
    obiektywów.