  • Data: 2009-02-27 13:52:05
    Temat: Re: D3x na DPR
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

    dominik wrote:

    > No jak widzisz, im większe upakowanie, tym lepiej.
    > A jeszcze na im większej matrycy, tym już zupełnie fajnie :)

    Że co?
    Ty rozumiesz co czytasz?
    50D ma takie upakowanie jak E30. D300 mniejsze.

    > Wszystko zależy jak pomierzysz konkretne pomiary. Możesz to zrobić tak,
    > że wyjdą Ci śliczne słupki, które nie mają wiele wspólnego z
    > rzeczywistością. Mam wrażenie, że tak to zrobili na dxo marku.

    Masz jak zwykle durne wrażenie. Metodologia DxO jest jasno opisana na stronie.

    > Udowodniłem kiedyś, że A900 ślicznie skaluje się do wielkości i ilości
    > detali co D700. A czy to wyszło w DXO marku?

    Skaluje się tam gdzie szum jest słaby!
    Tam gdzie jest silny skalowanie nic nie pomoże. Jeżeli szum zakrywa co drugi
    detal, to po przeskalowaniu też będzie tak zakrywał.
    Jedynie jeśli zakrywał np. 25% detali, to skalowanie może to zinterpolować.

    > Jedno jest pewne - mając więcej Mpix, trzeba potrafić je wykorzystać.
    > Różnie się to ma do poszczególnych parametrów.

    Np. tak, że A900 nie pozwala podkręcić ISO bo jakośc będzie niższa niż na APS-C.

    > A90? czy D90?

    A900, myśl.

    > Po pierwsze nie pisałem stricte o A900, tylko o pełnej klatce, więc
    > właśnie sobie udowodniłeś to z czym walczysz.

    Bo D3x ma super matrycę, dużo lepszą niż w D300. W następnej generacji Nikonów
    APS-C powinno być już to samo, wystarczy że wytną z niej środek.

    > Po drugie - uważam wszech i wobec, że dxo nie potrafi porządnie wywołać
    > plików z A900, tym samym wymierzyć go dokładnie.

    Co to znaczy "porządnie"?

    Prosiłem cię - weź ten obrazek z porównania z Fuji S5 i zmniejsz tak żeby ten
    szum znikł.

    > Po trzecie zrób sobie taki test bazując na plikach raw i porządnej
    > wywoływaczce - czyli weź bardziej zaszumione zdjęcie w 24Mpix i zmniejsz
    > go uprzednio odszumiając, rozmywając i co tam jeszcze. Ma wynikowo być z
    > podobną liczbą detali co z mniejszej matrycy. Wtedy porównaj - ja sobie
    > to zrobiłem i dla mnie to tylko potwierdza ten wniosek do którego
    > doszliśmy, bo już sam to udowadniałeś :)

    Ty w ogóle nie kumasz co do ciebie piszę...

    > Z pewnością. Z kolei jak było widać przynajmniej z A900 da się zrobić
    > zdjęcie jak z D700.

    Gdzie było widać granicę szumu? Link! Nie interesuje mnie szumik na dobrze
    naświetlonym misiu, tylko to co w cieniach.

    > Jeśli uprzednio nie wywołasz odpowiednio pliku raw to nijak.

    W jaki sposób mam wywołać plik raw w miejscach gdzie szum zakrywa w nim
    większośc szczegółów żeby ten szum znikł? Chodzi ci o "glacę", tak? LOL!