  • Data: 2009-02-21 09:41:22
    Temat: Re: D3x na DPR
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł W. pisze:
    > A jaka to płachta potrzebna by była, żeby zauważyć różnicę między 12 i
    > 24mpx???

    Np. B3, B2, B1. :)

    > Nawet jak robić jakieś duże odbitki, to nikt normalny nie podejdzie z
    > lupą i pikseli nie będzie szukał.

    Zgadza sie -- dlatego dotychczas mi sie udawalo. ;) Gorzej, kiedy
    zdjecie ma byc reprodukowane w rozmiarach podanych wyzej (jest glownym
    elementem takiego plakatu), trzeba z niego troche wykadrowac, a
    najwazniejszymi elementami zdjecia sa np. twarze grupy 20 osob. Wtedy to
    juz widac dobrze te roznice.

    > Do jakich to zleceń tyle px jest potrzebne? Od Janka już wiem, że jemu
    > do fototapet. Komu do czego jeszcze tyle pikseli potrzeba?

    Oczywiscie, ze tylko do duzych wydrukow, jednakze takie zlecenia wbrew
    pozorom sie wykonuje. ;)

    > Podniecacie się tymi Mpxami jak przeciętny Kowalski zoomem w swoim
    > aparacie, chociaż jednocześnie się śmiejecie, że głównym kryterium
    > wyboru aparatu przez przeciętną osobę są Mpxy i zoom :/

    Zaraz, zaraz... Kto tu sie podnieca? Spokojnie, rzeczowo dyskutujemy.
    Rozmawiamy na temat rzeczowych argumentow. Osobiscie nie kreci mnie
    jakos specjalnie faktyczny przeskok miedzy 12 a 24 (chociaz po samych
    liczbach wyglada to fajnie). Jak juz wspomnialem, prawdziwego kopa daje
    dopiero roznica miedzy 12 a 40 MP. Ostatnio ogladalem kilka takich
    obrazkow, i wyobrazilem sobie jak by to wygladalo na B2 albo B1. ;) Nie
    zmienia to faktu, ze takie zlecenia nadal dobrze da sie robic z 12 MP
    (szczegolnie kiedy samemu ma sie wplyw na projekt), ale tez bywaja
    bardzo klopotliwe sytuacje (o ktorych wyzej wspomnialem).

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat