  • 11. Data: 2009-05-09 15:21:46
    Temat: Re: D200 vs 40D - pytana do osób które korzystały z obu
    Od: Pirate <p...@g...pl>

    K.M.C. pisze:

    > C40D ma wujowy wyswietlacz, na ktorym nie sposob ocenic, czy wykonane
    > zdjecie jest ostre. Poza tym zgadzam sie z przedpisccami :D
    >
    > pzdr

    Witam
    Po update firmware-u do 1.1.1 troszkę sie poprawiła sprawa podglądu
    zrobionych zdjęć w C 40D (podgląd moim zdaniem jest dużo wyraźniejszy)

    Pozdrowienia
    Piratee

  • 12. Data: 2009-05-09 15:33:24
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    j...@a...at pisze:

    > jakosc wyswietlacza jest taka sama niezaleznie od tego czy oceniasz
    > ostrosc wykonanego ( jak piszesz ) zdjecia przy uzyciu Af det fazy czy
    > tez przy uzyciu LV.
    >
    > natomiast przy pomocy lv da sie skomponowac obraz a ostrosc nastawic
    > za pomoca AF detekcji kontrastu . w tym przypadku rozdzielczosc
    > wyswietlacza nie ma wiekszego znaczenia .
    > nie wprowadzaj ludzi w blad.

    ja pisalem o podgladzie zdjecia, jeszcze raz PODGLADZIE WYKONANEGO
    zdjecia - w ktorym miejscu wprowadzilem w blad? LV uzylem w zyciu moze
    z 5 razy, jako ciekawostki przyrodniczej. Korzystanie z AF przy LV, jest
    wyjatkowo w 40D upierdliwe, bo uzywa sie do tego kompletnie innego
    przycisku, do tego polozonego w idiotyczny sposob. Jest to zupelnie nie
    intuicyjne.

    pzdr

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 13. Data: 2009-05-09 15:34:23
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Pirate pisze:

    > Witam
    > Po update firmware-u do 1.1.1 troszkę sie poprawiła sprawa podglądu
    > zrobionych zdjęć w C 40D (podgląd moim zdaniem jest dużo wyraźniejszy)

    az sie dzis przyjrze, choc nie zauwazylem roznicy. Nie wiem tez czy soft
    moze wplywac na jakosc wyswietlacza :-)

    pozdr

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 14. Data: 2009-05-09 15:36:05
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    akara0 pisze:
    > a ja włączyłem parę razy żeby potestować (tryby głośności, symulacja
    > ekspozycji itp), poza tym nagrałem czterdziechą kilka filmików i LV
    > wtedy też musi być włączony. poza tym przydaje się do robienia czegoś
    > makropodobnego, czasem jak aparat jest nisko nad ziemią to dość ciężko
    > zaglądać w wizjer ;)

    jak sie 40D kreci filmy bo chyba nie znam wlasnego aparatu ;-) ktory to
    guziczek?

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 15. Data: 2009-05-09 15:45:05
    Od: j...@a...at

    On 9 Mai, 17:33, "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl> wrote:

> [...]
    > wyjatkowo w 40D upierdliwe, bo uzywa sie do tego kompletnie innego
    > przycisku, do tego polozonego w idiotyczny sposob. Jest to zupelnie nie

    odpowiadasz na moj post w aspekcie LV.
    akurat , to ze nie jest latwo ocenic ostrosc zdjecia po jego
    wykonaniu jest dla LV cecha obojetna - tzn tak samo istotna jak
    dla zdjec w trybie nie LV.
    Zatem podanie nie najlepszej rozdzielczosci monitora , poniewaz nie
    najlepiej ocenia sie ostrzosc po wykonaniu zdjecia , jako wady, czy
    malej uzytecznosci LV nie ma wiekszego sensu.

    nawet na lepszych wyswietlaczach ocena ostrosci zdjecia nie jest
    czesto wogole mozliwa - np na zewnatrz , w sloneczny dzien , ledwie ,
    ze cokolwiek widac na wyswietlaczu , jakim by nie byl. Akurat cecha
    ze sie nie da ocenic ostrzosci po zdjeciu jest najmniej istotna , to
    sie oceni w domu na monitorze.

    Owszem lepiej jest miec wysokorozdzielczy wyswieztlacz anizeliu
    nisko , ale dla jakosci zdjec ( a to jest najwazniejsza ) nie ma to
    zadnego znaczenia.

    u mnie w praktyce w zasadzie zawsze kiedy mam aparat na statywie
    korzystam z LV , wygodniej sie pracuje niz poprzez pryzmat.
    nie chce powiedziec , ze tak musi kazdy robic , wskazuje jednak , ze
    tam gdzie nie ma pospiechu LV sie przydaje , ze wzgledu na duza
    precyzje ostrzenia.

    Ja juz nie pamietam jaki jest rozklad przyciskow w c40 d , ale o ile
    sobie przypominam , przycisk do ostrzenia w LV mozna wybrac w meni
    aparatu .

  • 16. Data: 2009-05-09 15:45:32
    Od: Pirate <p...@g...pl>

    K.M.C. pisze:

    > az sie dzis przyjrze, choc nie zauwazylem roznicy. Nie wiem tez czy soft
    > moze wplywac na jakosc wyswietlacza :-)
    >
    > pozdr

    Dużo osób twierdzi że i AF jest dużo trafniejszy (jedynie co pogorszyło
    się tym osobom które regulowały obiektywy w serwisie )

    Pozdrowienia
    Piratee

  • 17. Data: 2009-05-09 15:49:58
    Od: j...@a...at

    On 9 Mai, 17:45, Pirate <p...@g...pl> wrote:

    > Dużo osób twierdzi że i AF jest dużo trafniejszy (jedynie co pogorszyło
    > się tym osobom które regulowały obiektywy w serwisie )
    >
    > Pozdrowienia
    > Piratee

    na jakosc wyswietlacza nie , ale moze zmienic algorytm przeliczenia
    wielkosci zdjecia do rozdzielczosci wyswietlacza , podniesc kontrast
    e.c.t.
    dzieki czemu latwiej byloby okreslic ostrosc obrazu . wydaje mi sie to
    bardzo mozliwe. juz tam japoncy cos wymysla , jesli beda chcieli.

    XXX

  • 18. Data: 2009-05-09 23:43:52
    Od: "akara0" <a...@W...onet.pl>

    Użytkownik "K.M.C." napisał
    > jak sie 40D kreci filmy bo chyba nie znam wlasnego aparatu ;-) ktory to
    > guziczek?
    guziczek żaden. ruskie soft zrobili, po podpięciu do kompa można "kamerować"
    ;) w trybie LV. było jakiś czas temu np.na optycznych

  • 19. Data: 2009-05-10 00:16:28
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    akara0 pisze:

    > guziczek żaden. ruskie soft zrobili, po podpięciu do kompa można
    > "kamerować" ;) w trybie LV. było jakiś czas temu np.na optycznych
    kamerowanie to mam w d.. cos jeszcze poprawili? Prosze o linka :-)

    pzdr

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 20. Data: 2009-05-11 07:41:47
    Temat: Re: D200 vs 40D - pytana do osób które korzystaly z obu
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

[...]

    40D chyba nie ma detekcji kontrastu w trybie LV. Oprócz tego tryb LV
    uruchamiany jest z menu, a nie za pomoca przycisku (to raczej niezbyt
    wygodne). Jesli sie myle, to poprawcie mnie posiadacze czterdziestki...

    --
    Lol