  • 1. Data: 2009-05-08 16:02:45
    Temat: Nikon D 60 czy Olympus E-520 ?
    Od: "Małgorzata Rutkowska-Mamica" <r...@o...pl>

    Proszę o rade użytkowników, za i przeciw.

    Z góry dziękuję !
    Rucia

  • 2. Data: 2009-05-08 16:09:36
    Temat: Re: Nikon D 60 czy Olympus E-520 ?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Małgorzata Rutkowska-Mamica pisze:
    > Proszę o rade użytkowników, za i przeciw.

    Ja nie użytkownik, ale brałbym E-520 :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-05-08 16:38:32
    Od: "tramp" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Małgorzata Rutkowska-Mamica" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Proszę o rade użytkowników, za i przeciw.
    >
    > Z góry dziękuję !
    > Rucia
    ja tez nie użytkownik - nie brałbym żadnego z nich

  • 4. Data: 2009-05-08 17:52:04
    Od: "Małgorzata Rutkowska-Mamica" <r...@o...pl>

    > ja tez nie użytkownik - nie brałbym żadnego z nich

    Oj chłopcy doradźcie kobiecie, a nie się nabijacie :-)

  • 5. Data: 2009-05-08 18:00:35
    Od: q...@g...com

    On 8 Maj, 19:52, "Małgorzata Rutkowska-Mamica" <r...@o...pl> wrote:

    > Oj chłopcy doradźcie kobiecie, a nie się nabijacie :-)
    Gdybym mial zostac przy kitowych obiektywach, wzialbym Olympusa.
    Sam uzywam Fuji s5, ktory jest blizej Nikona ze wzgledu na mocowanie
    szkiel.
    Pozdrawiam
    StaM

  • 6. Data: 2009-05-08 18:46:17
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    ja bym bral Olympusa E-520, ale w swojej argumentacji zaczne najpierw od
    argumentow "przeciw" (w stosunku do D60):
    - mniejsza matryca (4/3" vs. ASP-C), a co za tym idzie: trudniej o mala GO
    (ale bez przesady), trudniej o szeroki kat (w przeliczeniu dla malego
    obrazka).
    - teoretycznie drozsza rozbudowa systemu (ale o tym za chwile).
    Piszac o mniejszej matrycy, wsrod skutkow nie wymienilem wiekszych szumow,
    bo mam watpliwosci czy ten CCD z D60 wypada gorzej od NMOSa z Olympusa.
    Jesli zas chodzi o rozbudowe systemu, to wydaje mi sie, ze koszt nowych
    obiektywow, ktore bylyby w pelni funkcjonalne z rozpatrywanym Nikonem (czyli
    dzialalby AF) a kosztem obiektywow do Olympusa roznicy zbytniej nie ma.
    Gorzej jesli chodzi o obiektywy firm trzecich (Sigma, Tokina, Tamron,
    etc.) - tutaj niestety oferta dla Oly'ego jest duzo skromniejsza. W systemie
    Nikona sa tez obiektywy, ktore sa stosunkowo tanie, ale nie bedzie w nich
    dzialal AF z D60 (trzeba ostrzyc recznie - na szczescie jest potwierdzenie
    ostrosci), natomiast, pozniej, w przypadku pozniejszej ewentualnej zmiany
    korpusu na jakis wyzszy model - np. D90 czy D300, szkla te stana sie w pelni
    uzyteczne.
    Co zatem przemawia za Olympusem:
    - stabilizacja obrazu w korpusie, (Nikon produkuje stabilizacje jedynie w
    wybranych obiektywach)
    - podglad na zywo (live view),
    - ciut wiekszy ekran LCD (2,7" vs. 2,5" - roznica IMHO minimalna),
    - pare funkcji wiecej - jak np. bracketing (AFAIR D60 nie ma bracketingu),
    - cena ! - tzw. dual kit (korpus + obiektyw 14-45 (28-90) + obiektyw 40-150
    (80-300)) mozna kupic za mniej niz 2000 PLN, podczas, gdy Nikon D60 w
    podobnym dual kicie (obiektywy ze stabilizacja: 18-55 (27-83) + 50-200
    (75-300)) kosztuje ok. 2250.

    Korpusy te maja zblizona ergonomie, podobne funkcje, sa to aparaty z tzw.
    segmentu dla poczatkujacych (chociaz jedna lustrzanka "entry-level" drugiej
    nie rowna) i pewnie dla Twoich zastosowan spisza sie bardzo podobnie. Trudno
    jednak Tobie cos doradzic jednozacznie, bo nie napisalas co chcesz
    fotografowac (no chyba ze odpowiedz brzmialaby: "wszystko", wtedy ja bym
    optowal za E-520) oraz dlaczego odrzucilas inne modele (innych firm -
    Pentax, Canon, Sony).

    Pozdrawiam
    Dariusz Gasior

  • 7. Data: 2009-05-08 19:04:25
    Od: "przybysz" <m...@o...pl>

    Bierz E520 jest lepszy i ma pdgląd na zywo.
    http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?met
    hod=sidebyside&cameras=nikon_d60%2Coly_e520&show=all

  • 8. Data: 2009-05-08 19:48:18
    Od: "Małgorzata Rutkowska-Mamica" <r...@o...pl>

    . Trudno
> [...]
    > fotografowac (no chyba ze odpowiedz brzmialaby: "wszystko", wtedy ja bym
    > optowal za E-520) oraz dlaczego odrzucilas inne modele (innych firm -

    Dzięki potwierdzasz mnie w wyborze olka, bo ku niemu bardziej się skłaniam.
    Rozważałam tez Sony A200, ale z czytanych opini odpadł, ze względu na słabej
    jakości obudowe, brak podgladu na żywo i problemy z nisko zamocowaną lampą.
    Pentax K 200 zasilanie 4x AA dla niektórych to zaleta, ja jednak wole
    dedykowany akumlator i nie kombinuje z jakimiś tandetnymi ładowarkami. Ponoć
    stabilizacja spisuje się słabo.
    Canon cena za 450 D niestety trzeba dać więcej.

  • 9. Data: 2009-05-08 20:10:52
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > Rozważałam tez Sony A200, ale z czytanych opini odpadł, ze względu na
    > słabej
    > jakości obudowe, brak podgladu na żywo i problemy z nisko zamocowaną
    > lampą.

    Myslalem raczej o A300, ktory bardziej przystaje cenowo i mozliwosciami do
    dwoch wspomnianych przez Ciebie modeli (w dual kicie, o podobnym zakresie
    ogniskowych, jak we wspomnianych przeze mnie wczesniej przypadkach, mozna go
    dostac za ok. 2250). Na jego plus mozna zaliczyc odchylany wyswietlacz, co
    czyni prace z live view bardziej uzyteczna.

    > Pentax K 200 zasilanie 4x AA dla niektórych to zaleta, ja jednak wole
    > dedykowany akumlator i nie kombinuje z jakimiś tandetnymi ładowarkami.

    Nie bede Cie przekonywal, ale 4x AA Sanyo Eneloop + ladowarka procesorowa
    typu BCM-900 lub lepsza, spisywalyby sie calkiem niezle.

    > Canon cena za 450 D niestety trzeba dać więcej.

    Ale 1000D (taki "okrojony" 450D) juz miesci sie w tym samym zakresie cenowym
    co wymienione powyzej modele.

    Pozdrawiam
    Dariusz Gasior

  • 10. Data: 2009-05-08 20:14:16
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

> [...]

    > jakości obudowe, brak podgladu na żywo i problemy z nisko zamocowaną lampą.

    To dlaczego Nikon D60 nie odpadł(brak podglądu na żywo)?

    > Pentax K 200 zasilanie 4x AA dla niektórych to zaleta, ja jednak wole
    > dedykowany akumlator i nie kombinuje z jakimiś tandetnymi ładowarkami. Ponoć
    > stabilizacja spisuje się słabo.

    Jak kupisz tandetne zamienniki do Olympusa, to też będziesz mieć problemy.
    A stabilizacja w Pentaksie spisuje się nie gorzej niż gdzie indziej.

    > Canon cena za 450 D niestety trzeba dać więcej.

    To weź 1000D. Różnice jak dla ciebie będą pewnie nieistotne.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.