    From: j...@a...at
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: D200 vs 40D - pytana do osób które korzystały z obu
    Date: Sat, 9 May 2009 08:45:05 -0700 (PDT)

    On 9 Mai, 17:33, "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl> wrote:

    > ja pisalem o podgladzie zdjecia, jeszcze raz PODGLADZIE WYKONANEGO
    > zdjecia - w ktorym  miejscu wprowadzilem w blad? LV uzylem w zyciu moze
    > z 5 razy, jako ciekawostki przyrodniczej. Korzystanie z AF przy LV, jest
    > wyjatkowo w 40D upierdliwe, bo uzywa sie do tego kompletnie innego
    > przycisku, do tego polozonego w idiotyczny sposob. Jest to zupelnie nie
    > intuicyjne.
    >
    > pzdr
    >
    > --
    > Krzysiek Ciesielski K.M.C.www.uarebeautiful.com- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    odpowiadasz na moj post w aspekcie LV.
    akurat , to ze nie jest latwo ocenic ostrosc zdjecia po jego
    wykonaniu jest dla LV cecha obojetna - tzn tak samo istotna jak
    dla zdjec w trybie nie LV.
    Zatem podanie nie najlepszej rozdzielczosci monitora , poniewaz nie
    najlepiej ocenia sie ostrzosc po wykonaniu zdjecia , jako wady, czy
    malej uzytecznosci LV nie ma wiekszego sensu.

    nawet na lepszych wyswietlaczach ocena ostrosci zdjecia nie jest
    czesto wogole mozliwa - np na zewnatrz , w sloneczny dzien , ledwie ,
    ze cokolwiek widac na wyswietlaczu , jakim by nie byl. Akurat cecha
    ze sie nie da ocenic ostrzosci po zdjeciu jest najmniej istotna , to
    sie oceni w domu na monitorze.

    Owszem lepiej jest miec wysokorozdzielczy wyswieztlacz anizeliu
    nisko , ale dla jakosci zdjec ( a to jest najwazniejsza ) nie ma to
    zadnego znaczenia.

    u mnie w praktyce w zasadzie zawsze kiedy mam aparat na statywie
    korzystam z LV , wygodniej sie pracuje niz poprzez pryzmat.
    nie chce powiedziec , ze tak musi kazdy robic , wskazuje jednak , ze
    tam gdzie nie ma pospiechu LV sie przydaje , ze wzgledu na duza
    precyzje ostrzenia.

    Ja juz nie pamietam jaki jest rozklad przyciskow w c40 d , ale o ile
    sobie przypominam , przycisk do ostrzenia w LV mozna wybrac w meni
    aparatu .