  • 1. Data: 2009-05-08 21:35:29
    Temat: D200 vs 40D - pytana do osób które korzystały z obu
    Od: Marcin Wójcik <w...@g...nie.pl>

    Będę sie przesiadła na ... właśnie na co?

    Do wyboru są dwa D200 lub 40D
    Do puszki dokupuje Tamrona 17-50 f2.8 i Sigme 50-150 f2.8

    Kryterium wyboru to celność i prędkość AF oraz dobra jakość zdjęć (RAW)
    w iso >400 (szumy, odwzorowanie szczegółów)

    Doradzicie?

    p,M

  • 2. Data: 2009-05-08 22:13:44
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marcin Wójcik" napisał
> [...]
    >
    > Kryterium wyboru to celność i prędkość AF oraz dobra jakość zdjęć (RAW) w
    > iso >400 (szumy, odwzorowanie szczegółów)

    Używałem obu.
    Powiem tak - wybór pomiędzy jednym i drugim u większości ludzi będzie
    odbywać się na zasadzie co się komu milej kojarzy i co się komu milej
    trzyma. I nie ma w tym nic zdroznego ; )
    Oba korpusy są znakomite, nie podjąłbym się aptekarskiego ważenia lepszy /
    gorszy.
    Zastanowibym się nad przyszłością oszklenia. W Canonie jest nieco latwiej i
    taniej, w Nikonie są perełki ale drożej.
    Jeśli chodzi o współpracę z niebrandowymi szkłami to może być tak, że Nikon
    sprawi najmniej problemów ale to już musiałby potwierdzić ktoś kto łączył te
    obiektywy z tym korpusem. Zła współpraca Canona z Sigmą to prawie pewnik.

    Za Nikonem przemawia pełna wspólpraca z manualną optyką / kupisz sobie za
    półtora kafla 180ED i szczęka opadnie każdemu kto zobaczy efekty. W Canonie
    już trzeba sporo zainwestować w szkła AF bo używanie manuali to jak bieganie
    o kulach - da się ale po co ?

    Technicznie (AF, RAW, ISO) to właściwie jedna półka.

    Mnie zawsze zdecydowanie bardziej odpowiadał obrazek z canonowego cmosa.
    Dużo bardziej niż nikonowe ccd ale to są niuanse, choć mam swoje zdanie na
    temat detaliczności - ta w Canonie jest w mojej subiektywnej opinii lepsza.

    Nikon ma świetny soft do wolania rawów, ale za to niestety trzeba becalować
    extra. Canona właściwie nie wiadomo w czym robić, do momentu sprzedaży
    właściwie nie znalazłem nic ale ACR nie zdążyłem przetestować.

    adam

  • 3. Data: 2009-05-09 09:02:48
    Od: Nazgul <...@v...pl>

    adam pisze:
    > Mnie zawsze zdecydowanie bardziej odpowiadał obrazek z canonowego cmosa.

    I to jest właśnie to co przemawia za Canonem. Albo czymkolwiek innym z
    CMOS-em :) Pytający zwracał uwagę na pracę w wyższych ISO - a D200 ma CCD...
    --
    "Komunizm to ustrój, w którym lud pracujący miast i wsi będzie zjadał
    owoce swojej pracy ustami swoich przedstawicieli"

  • 4. Data: 2009-05-09 09:38:43
    Od: j...@a...at

    On 8 Mai, 23:35, Marcin Wójcik <w...@g...nie.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Kryterium wyboru to celność i prędkość AF oraz dobra jakość zdjęć (RAW)
    > w iso >400 (szumy, odwzorowanie szczegółów)

    c40d ma livfwiev d200 nie
    powzany argumnet za c 40d - ta rzecz jest szalenie przydatna - zdjecia
    w nocy , makro , studio , wszedzie tam gdzie nie ma pospiechu a
    potrzebny precyzja.

  • 5. Data: 2009-05-09 10:26:42
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    j...@a...at pisze:

    > c40d ma livfwiev d200 nie
    > powzany argumnet za c 40d - ta rzecz jest szalenie przydatna - zdjecia
    > w nocy , makro , studio , wszedzie tam gdzie nie ma pospiechu a
    > potrzebny precyzja.

    C40D ma wujowy wyswietlacz, na ktorym nie sposob ocenic, czy wykonane
    zdjecie jest ostre. Poza tym zgadzam sie z przedpisccami :D

    pzdr

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 6. Data: 2009-05-09 11:58:43
    Od: "KZ" <n...@a...com.pl>

    Użytkownik wrote:

    > c40d ma livfwiev d200 nie
    > powzany argumnet za c 40d - ta rzecz jest szalenie przydatna - zdjecia
    > w nocy , makro , studio , wszedzie tam gdzie nie ma pospiechu a
    > potrzebny precyzja.

    W dwóch sztukach 40D które posiadam LV włączyłem łącznie razy 1, jak mi się
    nudziło na urlopie...

    KZ

  • 7. Data: 2009-05-09 12:07:36
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "KZ" napisał

    > W dwóch sztukach 40D które posiadam LV włączyłem łącznie razy 1, jak mi
    > się nudziło na urlopie...

    Bo i taka tego użyteczność bez odchylanego ekranu.
    W plenerze też nigdy nie włączałem.
    Za to jak przyjdzie robić np. packshoty w studiu ze statywu... no to już
    poezja.

    adam

  • 8. Data: 2009-05-09 12:30:15
    Od: "akara0" <a...@W...onet.pl>

    Użytkownik "KZ" napisał
    > W dwóch sztukach 40D które posiadam LV włączyłem łącznie razy 1, jak mi
    > się nudziło na urlopie...
    a ja włączyłem parę razy żeby potestować (tryby głośności, symulacja
    ekspozycji itp), poza tym nagrałem czterdziechą kilka filmików i LV wtedy
    też musi być włączony. poza tym przydaje się do robienia czegoś
    makropodobnego, czasem jak aparat jest nisko nad ziemią to dość ciężko
    zaglądać w wizjer ;)

  • 9. Data: 2009-05-09 14:21:38
    Od: j...@a...at

    On 9 Mai, 12:26, "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl> wrote:

    > C40D ma wujowy wyswietlacz, na ktorym nie sposob ocenic, czy wykonane
    > zdjecie jest ostre. Poza tym zgadzam sie z przedpisccami :D

> [...]

    jakosc wyswietlacza jest taka sama niezaleznie od tego czy oceniasz
    ostrosc wykonanego ( jak piszesz ) zdjecia przy uzyciu Af det fazy czy
    tez przy uzyciu LV.

    natomiast przy pomocy lv da sie skomponowac obraz a ostrosc nastawic
    za pomoca AF detekcji kontrastu . w tym przypadku rozdzielczosc
    wyswietlacza nie ma wiekszego znaczenia .
    nie wprowadzaj ludzi w blad.

  • 10. Data: 2009-05-09 14:24:38
    Od: j...@a...at

    On 9 Mai, 13:58, "KZ" <n...@a...com.pl> wrote:

    > W dwóch sztukach 40D które posiadam LV włączyłem łącznie razy 1, jak mi się
    > nudziło na urlopie...
    >
    > KZ

    ja robie ok 30 % zdjec na LV
    z tego ze uzyles 1 raz , a ja w ok 30 % ( czyli prawie 3000 zdjec) nic
    nie wynika.
    nie wynika bynajmniej ze jest bezuzyteczny.

    wskazuje tylko pytajacemu na te mozliwosc jaka daje c40d - niech oceni
    sam czy bedzie uzyteczna.

    dla mnie w przypadkach , ktore wyminielem jest b uzyteczna , choc
    gdyby ekranik byl uchylny , chociazby tylko do gory , komfort pracy
    bylby znacznie lepszy.