  • 1. Data: 2009-05-08 11:22:40
    Temat: Długi zoom ???
    Od: m...@o...eu

    Załozenia
    mocowanie pentax (mała matryca)
    _użyteczna_ ogniskowa 70-200 ze szczególnym naciskiem na 135-200
    precyzyjny i niekoniecznie szybki AF (właśnie dlatego zmieniam szkło)
    możliwie wysoka rozdzielczość i kontrast (zrównoważony cały kadr)
    światło niegorsze (czy sa takie?) od 4,7-5,6 pewnego leciwego pentaxa;)
    cena absolutnie nie może przekroczyc pentaxowego 55-300 raczej w okolicach
    Tamrona 70-300
    sprzęt nie musi być nowy ani popularny - mogę popolować parę miesięcy, jak
    pisałem na razie mam czym focić
    Zastosowanie
    krajobraz miejski
    ludzie ale w reporterskim stylu;))

    Dzięki za rady
    Wojtek

  • 2. Data: 2009-05-08 11:27:25
    Temat: Re: Długi zoom ???
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    m...@o...eu pisze:
    > Załozenia
    > mocowanie pentax (mała matryca)
    > _użyteczna_ ogniskowa 70-200 ze szczególnym naciskiem na 135-200
    > precyzyjny i niekoniecznie szybki AF (właśnie dlatego zmieniam szkło)

    A jakie miałeś poprzednio? I czy 50-200 kitowy jest zły?

    A jak chcesz lepiej i jaśniej niż Tamron 70-300, Sigma APO 70-300, czy
    Kit 50-200, to tanio nie będzie.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-05-08 11:46:48
    Od: m...@o...eu

    > A jakie miałeś poprzednio? I czy 50-200 kitowy jest zły?

    Poprzednio (jakies 10 lat temu) - nie pamietam
    Obecnie jakas manualna Tokina 80-200

    Kitowego 50-200 nie znam a te 400-500 PLN to zbyt wiele żeby eksperymentować.
    Wiem ze jest chwalony ale jak wypada w konfrontacji z Sigmą i Tamronem (test
    mniej wiecej porównawczy tych ostatnich znalazłem)?

    > A jak chcesz lepiej i jaśniej niż Tamron 70-300, Sigma APO 70-300, czy
    > Kit 50-200, to tanio nie będzie.

    Najchętniej cenowo zamknął bym się w 600-700PLN. Jeżeli wybór z obecnie
    produkowanych wydaje sie w miarę prosty to już porównanie z Pentaxami 70-210
    (ten z power zoom) czy 80-200 4,7-56 (ten z plastykowym bagnetem) jest
    niełatwe. Jak pisałem w grę wchodzą również słabo dostępne używki.

    Tak dla przykładu porównanie rozdzielczości cyfrowego 50-200 i wzmiankowanego
    80-200 4,7-5,6 na matrycy K200?

    Wojtek

  • 4. Data: 2009-05-08 12:04:04
    Od: Olek <o...@u...eu>

    m...@o...eu wrote:
> [...]
    > Tamrona 70-300
    > sprzęt nie musi być nowy ani popularny - mogę popolować parę miesięcy, jak

    Sigma 70-300 APO DG MACRO f4-5.6 - jeśli robią pod Pentaxa...

  • 5. Data: 2009-05-08 12:31:33
    Od: m...@o...eu

    > Sigma 70-300 APO DG MACRO f4-5.6 - jeśli robią pod Pentaxa...

    ???
    W znanych mi testach właśnie za AF Sigmy łapały najniższe noty (równiez ww.)

    Wojtek

  • 6. Data: 2009-05-08 13:22:03
    Od: Olek <o...@u...eu>

    m...@o...eu wrote:

    > ???
    > W znanych mi testach właśnie za AF Sigmy łapały najniższe noty (równiez ww.)
    >
    > Wojtek

    zaraz zaraz chcesz tanie szkło robiące przyzwoite zdjęcia - to masz moją
    propozycję... ja trafiłem na bardzo dobry egzemplarz tej sigmy i złego
    słowa o AF nie mogę powiedzieć...

  • 7. Data: 2009-05-08 13:56:51
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Olek pisze:

    > zaraz zaraz chcesz tanie szkło robiące przyzwoite zdjęcia - to masz moją
    > propozycję... ja trafiłem na bardzo dobry egzemplarz tej sigmy i złego
    > słowa o AF nie mogę powiedzieć...

    Mam tę sigmę i raczej odradzam, jeśli nie robisz na analogowych, tak
    samo jak Tamrona - nie ten zakres pod APS-C, brak quick-shifta, inna
    średnica mocowania filtra.
    Na plus długiego kita:
    - minimalnie większy od kita (tamron czy sigma to ciężkie kobyły)
    - jw. ta sama średnica mocowania filtra
    - nie ustępuje optycznie sigmom czy tamronom
    - quick-shift
    - nie kręci mordką, przez co łatwiej używać jest filtrów połówkowych i
    polaryzacyjnych
    - bardziej praktyczny zakres ogniskowych pod apsc - akurat odpowiednik
    Sigmy 70-300 pod FF (używam tej Sigmy głównie pod FF i tam kąt jaki daje
    70mm jest ok).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 8. Data: 2009-05-08 14:03:27
    Od: m...@o...eu

    Za zakresem do 300 przemawia standardowy spadek jakości na długim końcu.
    Przy 70-300 200 to +/- połowa. Celowo kładłem naciska na _użyteczny_ zakres.

    Wojtek

  • 9. Data: 2009-05-08 15:05:31
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    m...@o...eu pisze:
    > Za zakresem do 300 przemawia standardowy spadek jakości na długim końcu.
    > Przy 70-300 200 to +/- połowa. Celowo kładłem naciska na _użyteczny_ zakres.

    Nie pamiętam dokładnie, ale kit na 200mm jest porównywalny z Sigmą na
    200mm. Zaleta Sigmy jest taka, że masz jeszcze światło 4,5 (dokładnie na
    190mm wg. wskazań mojego aparatu). Czy po przymknięciu do 5,6 jest
    lepsza od kita? Nie wiem. Nawet jeśli jest, to istotnej różnicy nie
    spodziewaj się bez przesiadki na np. 55-300, albo Sigmę 100-300/4.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 10. Data: 2009-05-08 15:12:24
    Od: "wekon" <w...@o...pl>

    <m...@o...eu> wrote in message
    > Załozenia
    > mocowanie pentax (mała matryca)
    > _użyteczna_ ogniskowa 70-200 ze szczególnym naciskiem na 135-200

    Zapraszam na licytacje:
    http://allegro.pl/item628010281_sigma_70_300mm_f4_5_
    6_apo_dg_macro_pentax.html
    wyprzedaję cały system, tamron 17-50 i tamron 90 już poszły, podobnie lampa
    fgz540. Została ta sigma i aparacik + kit. Szkło praktycznie nowe, zrobione
    kilkadziesiąt zdjęć,z ponad roczna gwarancją.

    Pozdrawiam
    W.Konarski

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4062
    (20090508) __________