  • 171. Data: 2020-03-05 12:54:43
    Temat: Re: Czyżbym wykrakal?
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > To nie takie czarno-białe - tak naprawdę wszystko sprowadza się do
    > ceny. Jeśli istniałby elektryk o gwarantowanym zasięgu 250 km, podobny w
    > rozmiarach i 5-letnim koszcie do Dacii Logan to sam, jako statystyczny
    > wieśniak, chętnie bym kupił. Choćby po to, by nie tracić czasu na
    > tankowanie paliwa na stacji.

    To jednak jest czarno białe.
    Pomijając fantastyczną możliwość że kosmici sprezentują na
    cudowną technikę i zbudujemy pojazdy tanie, nie wymagające paliw
    płynnych i długiego czasu "tankowania".

    > Jednak stan na dziś jest taki, że elektryk to kosztowna zabawka dla
    > hipstera. Ale to dziś - wszystko wskazuje na to, że jutro może być
    > inaczej. Albo dlatego, że elektryki potanieją (taki np. Zoe jest już
    > "tylko" 2x droższy od tego co byłbym skłonny zapłacić za samochód),
    > albo dlatego że paliwo drastycznie podrożeje.

    Więc nie zgadujmy co będzie jutro tylko poczekajmy.
    Bo koniec paliw płynnych wieszczyli już w latach siedemdziesiątych
    ubiegłego wieku.

    Pozdrawiam

  • 172. Data: 2020-03-05 14:53:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mam gdzie codziennie ładować. Wiele razy pisałem że nie wszystko jest dla wszystkich.
    Jeśli bardzo mały samochód elektryczny by się upowszechnił to nie będzie to z dnia na
    dzień tylko potrwa kilka lat. Przez te kilka lat władze centralne i lokalne zbudują
    infrastrukturę potrzebna do ładowania maluchów. Sprawa jest o tyle prosta że
    wystarcza gniazdka z których można wydusić 500-750W a nie 50kW.

  • 173. Data: 2020-03-05 15:21:41
    Od: z <...@...pl>

    Dramatyzujesz

  • 174. Data: 2020-03-05 16:05:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-03-2020 o 06:13, J.F. pisze:
> [...]
    gvertrag_volkswagen_golf_e_golf_nur_fuer_berliner_ge
    schaeftskunden_sonderzahlung_umweltbonus_welmopraemi
    e_limousine_grau/985229?utm_source=TT-99001&utm_medi
    um=tt-affiliate&utm_campaign=28547

    > Sa wazniejsze wydatki. 500+, 13-ta emerytura, TVPiS, 100 obwodnic.
    > No i rekawiczki dla lekarzy :-)
    >

    > Poza tym czemu mamy VW dotowac? rzad czeka na ten polski elekryczny
    > :-)

    VW nie dotowalibyśmy, bo oni nie umieją w elektryki.
    Nie są w stanie przygotować sensownego jeżdżącego samochodu, pomimo
    szumnych zapowiedzi.

    Z tej puli frukta zgaranęłyby Nissan i Renault, bo mieli co sprzedać.
    Widać za małe łapówki dali.
    Toyota dała większe i ma efekty (akcyza na hybrydy zmniejszona i
    pierwsze miejsce w sprzedaży w 2020).

  • 175. Data: 2020-03-05 16:07:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-03-2020 o 23:01, nadir pisze:

    > Obroty silnika są tylko wypadkową przełożeń. W samochodzie interesuje
    > nas prędkość obrotowa kół.

    > Momentu jest aż nadto, ale na zerwanie przyczepności, samochód nie
    > ruszy. Zresztą elektrykiem też można buksować.

    Wręcz jest to zdecydowanie częstsze niż spaliniakiem.
    Nawet na wyższych biegach zrobisz to bez problemu.

  • 176. Data: 2020-03-05 16:07:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 2020-03-05 o 12:43, Mateusz Viste pisze:

    >To jednak jest czarno białe.

    Punkt siedzenia zmienia punkt widzenia :-)

    Musisz sobie sam odpowiedziec, przy jakiej cenie zasieg 100 km stanie
    sie akceptowalny, a przy jakie 45 minut ładowania :-)

    >Pomijając fantastyczną możliwość że kosmici sprezentują na
    >cudowną technikę i zbudujemy pojazdy tanie, nie wymagające paliw
    >płynnych i długiego czasu "tankowania".

    ani drog :-)

    >Więc nie zgadujmy co będzie jutro tylko poczekajmy.

    Moze byc za pozno

    >Bo koniec paliw płynnych wieszczyli już w latach siedemdziesiątych
    >ubiegłego wieku.

    Z 50 lat wczesniej. Stad np prace nad wysokimi oktanami - zeby zrobic
    te samochody oszczedniejsze.

    J.

  • 177. Data: 2020-03-05 16:08:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-03-2020 o 08:19, WS pisze:

    > troche to sprzeczne z fizyka ;)
    > moc=obroty*moment, wiec w okolicach zerowych obrotow moc jest bliska zeru

    Ale przy niskich obrotach wielokrotnie większa niż w spaliniaku.

  • 178. Data: 2020-03-05 16:12:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-03-2020 o 16:07, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Musisz sobie sam odpowiedziec, przy jakiej cenie zasieg 100 km stanie
    > sie akceptowalny, a przy jakie 45 minut ładowania :-)

    Ładowania bym nie demonizował, przy odpowiednim zasięgu, ładujesz
    dokładnie tyle ile potrzebujesz czasu na odpoczynek po jeździe.

    Nie liczę skrajnych przypadków co to "1500 km jednym ciągiem" jadą i
    jeszcze się tym chwalą na grupie...

  • 179. Data: 2020-03-05 16:33:22
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-03-05 o 12:54 +0100, RadoslawF napisał:
    > Pomijając fantastyczną możliwość że kosmici sprezentują na
    > cudowną technikę i zbudujemy pojazdy tanie, nie wymagające paliw
    > płynnych i długiego czasu "tankowania".

    Levdeo i5: wygląda jak zupełnie normalny samochód, wcale nie jakiś
    malutki, zasięg (ponoć) 250 km, Vmax 100 km/h, w chinach do nabycia
    (jeśli dobrze rozumiem) za ok. 10K euro (75 tys. juanów).

    https://youtu.be/EdLt4lXDIiM

    https://www.chinapev.com/ev-2/levdeo/levdeo-launched
    -i3i5i9-pure-ev-in-china-market/

    I to jest coś, co ja, pospolity wieśniak, rozważyłbym zupełnie
    poważnie. 250 km to tyle co mi potrzeba żeby dojechać do dużego miasta
    i wrócić (z drobnym zapasem), a 100 km/h to prędkość którą osiągam może
    dwa razy do roku. Tylko że cena jest zdaje się po odjęciu jakichś ich
    (chińskich) dopłat, nie umiem się doszukać ile ich jest, bo nie
    ogarniam tych ich krzaczków. Ale widać, że przy odpowiednim podejściu
    technologicznym oraz woli politycznej - da się. Bez czekania na
    kosmitów.

    Mateusz

  • 180. Data: 2020-03-05 16:46:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 05-03-2020 o 16:07, J.F. pisze:

    >Ładowania bym nie demonizował, przy odpowiednim zasięgu, ładujesz
    >dokładnie tyle ile potrzebujesz czasu na odpoczynek po jeździe.

    To przy zasiegu 1000km :-)
    No powiedzmy 500 :-)

    A ile bys akceptowal przy zasiegu 150km ... i za jaka cene ? :-)

    Bo to jest jeszcze w granicach wykonalnosci.
    Chyba, ze trzeba bedzie trzy razy po 2h ladowac :-(

    Tak ogolnie, to te 45min w dluzszej trasie od biedy akceptowalne - cos
    sie zje, toalete odwiedzi ... odpocznie.
    Tylko co to dluzsza trasa - 500km, 800, 1000 ?

    Ale 350km do Warszawy sluzbowo na jeden dzien, to nie chcialbym tracic
    45 minut snu, zeby sobie auto w polowie naladowac.

    J.