    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czyszczenie rtęci?
    Date: Tue, 13 Apr 2010 20:29:25 +0000 (UTC)

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

    > Akurat cyjanków nie próbowałem - ale nie demonizujmy ich, dawka
    > śmiertelna to ponad 200mg, spora kupka.

    A on w ogóle jakoś mocno toksyczny? Osłabiacz Farmera (jak ktoś się
    zajmował oldskulową fotografią, wie co to takie) jeśli sobie dłużej
    postoi, to staje się roztworem tego cyjanku (wcześniej był tam
    żelazicyjanek potasu). Mam wrażenie, że z jednym i drugim miałem
    kontakt organoleptyczny i jakoś żyję.

    > Pojedyncze miligramy to co najwyżej o ciężki ból łba mogą przyprawić
    > - myślisz że dlaczego po śliwowicy tak łeb na...

    Po dobrej łąckiej nic mnie nie boli.

    > Solny jest OK. Nie polecam azotowego - paskudnie słodkawo się po nim
    > tlenkami azotu odbija.

    To ja juz wolę pozostać tradycyjnie przy octowym i cytrynowym. Mlekowy
    też może być.

    --
    Jarek