  • Data: 2009-09-26 12:35:17
    Temat: Re: Czym sprawdzić łączność sieci?
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Dworak" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:h9kso7$63p$1@news.mm.pl...

    Witam

    [...]
    > sorki za głupio napisany temat, ale mam świeżo położone kable sieciowe w
    > całym domu, jeszcze nie zatynkowane, ale zanim nadejda tynki wolałbym
    > sprawdzić czy wszystko działa. Jest jakis miernik na rynku, albo sposób by
    > sprawdzic czy kable nie są uszkodzone albo cuś? Bo jak juz tynki bedą a
    > coś nie będzie działać to pozostanie mi wi-fi, a tego wolałbym uniknąć.
    > Zaznaczam, że w miejscu budowy jeszcze nie mam połączenia internetowego.
    [...]

    Według mnie wystarczy tak "zaawansowane technicznie" urządzenie, jak bateria
    płaska 3R12 + stosowna żarówka. Serio!. Po jednej stronie kabla należy
    zewrzeć ze sobą przewody z danej pary, np. zielony z biało-zielonym,
    niebieski z biało-niebieskim itd. Po drugiej stronie włączyć szeregowo
    "tester". Sprawdzenie wszystkich par to sprawa 1-2 minut. Opisywany sposób
    jest sprawdzony. W praktyce nie zdarzyło mi się, żeby kabel "przedzwoniony"
    w ten sposób sprawiał jakiekolwiek problemy w eksploatacji. Wszelkie
    nieprawidłowości wynikają z reguły z nieprawidlowego zakończenia kabla -
    wtyki, gniazda naścienne itp.
    Na koniec - właściwymi miejscami do zamieszczenia takiego pytania są grupy
    poświęcone sieciom (np. pl.comp.sieci).

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski