  • 1. Data: 2009-09-26 11:07:28
    Temat: Czym sprawdzić łączność sieci?
    Od: Piotr Dworak <p...@i...pl>

    Witam,
    sorki za głupio napisany temat, ale mam świeżo położone kable sieciowe w
    całym domu, jeszcze nie zatynkowane, ale zanim nadejda tynki wolałbym
    sprawdzić czy wszystko działa. Jest jakis miernik na rynku, albo sposób
    by sprawdzic czy kable nie są uszkodzone albo cuś? Bo jak juz tynki bedą
    a coś nie będzie działać to pozostanie mi wi-fi, a tego wolałbym uniknąć.
    Zaznaczam, że w miejscu budowy jeszcze nie mam połączenia internetowego.

    Pozdrawiam,
    Piotr Dworak

  • 2. Data: 2009-09-26 11:13:23
    Temat: Re: Czym sprawdzić łączność sieci?
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Piotr Dworak wyskrobał(a):
> [...]
    > wi-fi, a tego wolałbym uniknąć. Zaznaczam, że w miejscu budowy
    > jeszcze nie mam połączenia internetowego.

    Weź dwa urządzenia (2 laptopy, laptop i router) i zobaczy czy się widzą, czy
    pingi chodzą między nimi. Poza tym kabel to kabel. Jak nie jest uszkodzony
    mechanicznie z zewnątrz (mocne przetarcie czy przerwanie), to musi działać
    na 99,9%.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2009-09-26 11:17:32
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Zakup sobie coś takiego:

    http://www.allegro.pl/item744206759_elektroniczny_te
    ster_rj45_rj11_bnc_hit_444.html

    Przyda się na przyszłość. Aukcja tylko przykładowa.
    | Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać. |
    | Nie należę do żadnej partii politycznej |
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 4. Data: 2009-09-26 12:35:17
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Dworak" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    Witam

    [...]
> [...]
    > coś nie będzie działać to pozostanie mi wi-fi, a tego wolałbym uniknąć.
    > Zaznaczam, że w miejscu budowy jeszcze nie mam połączenia internetowego.

    Według mnie wystarczy tak "zaawansowane technicznie" urządzenie, jak bateria
    płaska 3R12 + stosowna żarówka. Serio!. Po jednej stronie kabla należy
    zewrzeć ze sobą przewody z danej pary, np. zielony z biało-zielonym,
    niebieski z biało-niebieskim itd. Po drugiej stronie włączyć szeregowo
    "tester". Sprawdzenie wszystkich par to sprawa 1-2 minut. Opisywany sposób
    jest sprawdzony. W praktyce nie zdarzyło mi się, żeby kabel "przedzwoniony"
    w ten sposób sprawiał jakiekolwiek problemy w eksploatacji. Wszelkie
    nieprawidłowości wynikają z reguły z nieprawidlowego zakończenia kabla -
    wtyki, gniazda naścienne itp.
    Na koniec - właściwymi miejscami do zamieszczenia takiego pytania są grupy
    poświęcone sieciom (np. pl.comp.sieci).

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 5. Data: 2009-09-26 13:44:35
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Piotr Dworak wrote:
> [...]
    > Zaznaczam, że w miejscu budowy jeszcze nie mam połączenia internetowego.

    Jak już Ci napisano, w większości przypadków wystarczy sprawdzenie, czy
    nie ma zwarć i czy zamyka się obwód (na takiej zasadzie działa
    podstawowy tester za 20zł). Wymaga to natomiast "zarobienia" końcówek
    (zaciskarka + wtyczki RJ45). Jak Ci się nie chce bawić, możesz też
    zrobić domową metodą, na żaróweczke ;-) (obierasz żyły z odrobiny
    izolacji, dwie z nich zakładasz na np. blaszki płaskiej baterii, z
    drugiej strony odbiornik i przy okazji sprawdzasz, czy nei zaświeci na
    innej żyle, czyli zwarcie).

    Pamiętaj też, że to nie sprawdzi "jakości" położenia kabla, ale mocno
    trzeba się namęczyć, żeby nie uzyskać 100Mbit (pamiętaj, że zapominając
    o standardzie można wykorzystać praktycznie każdą żyłę, gdy któraś się
    uszkodziła).

    p.s. w dzisiejszych czasach to chyba bym jednak się zdecydował na
    kładzenie kabli w ramach pionu/piętra, tak to ustawiał AP.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 6. Data: 2009-09-26 14:55:34
    Od: "maX" <a...@w...pl>

> [...]
    > coś nie będzie działać to pozostanie mi wi-fi, a tego wolałbym uniknąć.
    > Zaznaczam, że w miejscu budowy jeszcze nie mam połączenia internetowego.

    Nowoczesne karty sieciowe mają oprogramowanie diagnostyczne które - w razie
    jaj - potrafi wykryć na którym metrze kabla jest problem.

  • 7. Data: 2009-09-26 15:56:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Sep 2009, Tomaszek wrote:

    > Zakup sobie coś takiego:
    >
    > http://www.allegro.pl/item744206759_elektroniczny_te
    ster_rj45_rj11_bnc_hit_444.html

    > Przyda się na przyszłość. Aukcja tylko przykładowa.

    Dobrze gada, ale przebijam:
    https://www.hurt.com.pl/?o=shpp&i=4577
    (niedawno właśnie u nich kupiłem, nie ma BNC, ale jak kupujący nie
    potrzebuje BNC, to jest o 2,50 do przodu ;))

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-09-26 16:49:59
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    DooMiniK pisze:
> [...]
    > izolacji, dwie z nich zakładasz na np. blaszki płaskiej baterii, z
    > drugiej strony odbiornik i przy okazji sprawdzasz, czy nei zaświeci na

    Chciałoby by Ci się to robić? ;) Tak szczerze napisz;)

    Testerek od razu sprawdzi czy któryś kabelek nam z przeplotem nie
    wyszedł ( chyba, że był zamierzony )

  • 9. Data: 2009-09-27 08:42:24
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Możesz wyjasnic?
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2009-09-27 09:22:10
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Tomaszek wrote:

    > Chciałoby by Ci się to robić? ;) Tak szczerze napisz;)

    Jak się nie ma, to trzeba sobie radzić - bywało, że kabel
    trzeba było 'zacisnąć' za pomocą gwoździa i młotka :>

    > Testerek od razu sprawdzi czy któryś kabelek nam z przeplotem nie
    > wyszedł ( chyba, że był zamierzony )

    To niby 20zł, ale nie zawsze jest w sklepie - trzeba szukać, albo
    zaczekać te 3 dni na przesyłkę z Allegro ;-)