  • 11. Data: 2009-10-31 14:01:48
    Temat: Re: Czy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1?
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Marcin wrote:
    > Użytkownik "PK" <p...@e...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
    > Tak też przekazałem klientowi, że im większy format kalendarza, tym
    > większa odległość oglądającego od kalendarza.
    > Na to klient odpowiedział.
    > 1. Drukarnia wymaga 300 DPI

    eeee...
    pojadą max w liniaturze 100
    wystarczy spokojnie 200 dpi

    ale dla jego spokojnej dupy spompuj mu to na 600dpi przy pomocy wspomnianego
    PSa
    pokryj mu to delikatnym szumem
    aaa... dobrze by było by plik przed powiększeniem nie był ostrzony
    a ewentualnie po powiększeniu

    > 2. Co będzie jak klient klienta powiesi kalendarz przed biurkiem i z
    > bliska będzie chciał popatrzeć na dziewczyny na zdjęciu.
    > Jako dowód pokazali mi kalendarz B1 innej firmy gdzie rzeczywiście
    > patrząc z bliskiej odległości nie widać pixeli, widać dokładnie
    > wszystkie detale skóry itp.

    wydrukuj tak jak proponowano A4 jako crop z Twojego powiększonego pliku
    czyli fragment Twojego zdjęcia
    sam oceń czy da rade czy nie
    ja drukowałem B1 z 11mp - dało rade patrzeć z metra
    drukowałem 50x70 cm z 6mp

    przy 21 mp da rade patrzeć z 50 cm

    a na koniec klientowi pokaż to (zresztą link sobie wsadź w ulubione)
    http://www.fototv.pl/artykuly/sprzet-fotograficzny/i
    le-megapikseli.html
    mi wychodzi ze przy 100 cm plakatu masz 60 cm odległości

    > Do zdjęć używam Canona 5D mkII, czy mam rozumieć, że jego
    > rozdzielczość wyjściowa jest zbyt mała aby wykonać zdjęcia należytej
    > jakości do kalendarza b1?

    jeśli klient wymagał 300 dpi to tak
    ale to zarazem oznacza, że klient nie używa mózgu

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 12. Data: 2009-10-31 14:14:23
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > Na to klient odpowiedział.
    > 1. Drukarnia wymaga 300 DPI

    Niech sobie klient zmieni drukarnie na taka, w ktorej nie pracuja
    niedouczone tluki nie wiedzacy, ze aby wydrukowac cos na offsecie z
    liniatura 150 lpi potrzebna jest grafika o ppi 212.
    sqrt(2) * lpi = ppi

    > 2. Co będzie jak klient klienta powiesi kalendarz przed biurkiem i z
    > bliska będzie chciał popatrzeć na dziewczyny na zdjęciu.

    Nic - wszystko ladnie wyjdzie z Twojego pliku.

    > Jako dowód pokazali mi kalendarz B1 innej firmy gdzie rzeczywiście patrząc
    > z bliskiej odległości nie widać pixeli, widać dokładnie wszystkie detale
    > skóry itp.
    > Czy takie zdjęcia powstały przy użyciu jakiegoś super aparatu i obiektywu,
    > które dają takie odwzorowanie czy jest to jakiś specjalny rodzaj obróbki
    > graficznej przed wydrukiem tego typów kalendarzy?

    Takie rzeczy projektowane sa przez osoby majace o tym pojecie i drukowane w
    drukarniach, ktore chakteryzuja sie tym samym.

    > Do zdjęć używam Canona 5D mkII, czy mam rozumieć, że jego rozdzielczość
    > wyjściowa jest zbyt mała aby wykonać zdjęcia należytej jakości do
    > kalendarza b1?

    Jest OK!
    Masz cudowny sprzet tylko pozazdroscic ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 13. Data: 2009-10-31 14:16:00
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Marcin wrote:

    > 1. Drukarnia wymaga 300 DPI

    zapytaj na jakiej liniaturze będą naświetlać

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 14. Data: 2009-10-31 14:27:09
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-10-31 14:39:18 +0100, "b...@n...pl" <b...@n...pl> said:

    > Miałem kiedyś kalendarz drukowany na folii, zdjęcia musiały być robione
    > aparatem wielkoformatowym. Nie było to B1, jakieś A3, ale pod lupą nie
    > było widać pikseli. Musiało być tam z 1200 dpi jeśli nie lepiej.

    Pikseli pod lupą może i nie było widać, ale rozumiem że rastra też tam
    nie było? Fajne science-fiction.

    de Fresz

  • 15. Data: 2009-10-31 14:36:26
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Marcin napisal:
    > Czy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px w rozdzielczości 300 DPI nadaje się na
    > kalendarz A1 oraz B1?
    > Klient zarzucił mi, że z takiego rozmiaru i rozdzielczości uzyska wydruk
    > najwyżej 47cm na 31cm (tak pokazuje Photoshop).
    > Kto ma rację?

    Zawsze klient, ktory placi ;)

    A1 to rozmiar 594x841 mm, czyli przy 300 dpi potrzebujesz
    miec rozmiar w pikselach 7015x9933. No i bierzesz teraz
    to swoje 3744x5616 i robisz resajz na 7015x9933. I juz
    masz spelnione wymogi drukarni. Klient jest zadowolony :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 16. Data: 2009-10-31 14:37:59
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-10-31 15:01:48 +0100, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> said:

    > eeee...
    > pojadą max w liniaturze 100

    Bzdura. Po pierwsze nie możesz tego wiedzieć nie pracując w drukarni,
    po drugie tendencja jest do puszczania większości materiałów na offset
    arkuszowy na 150 lub 175 lpi.

    > wystarczy spokojnie 200 dpi

    Bzdura po raz drugi. Nie da się tego stwierdzić nie widząc zdjęcia.
    Może wystarczy, może nie.

    > ale dla jego spokojnej dupy spompuj mu to na 600dpi przy pomocy
    > wspomnianego PSa

    ...i wygeneruj śliczną kupę.

    Niestety takie kryteria dość często przyjmuje się przy kalendarzach,
    więc lustro to do nich po prostu za mało.

    > wydrukuj tak jak proponowano A4 jako crop z Twojego powiększonego pliku
    > czyli fragment Twojego zdjęcia
    > sam oceń czy da rade czy nie

    To producent/wydawca kalendarza jest od oceniania czy zdjęcie ma
    odpowiednia jakość, nie dostarczyciel fotki.

    > jeśli klient wymagał 300 dpi to tak
    > ale to zarazem oznacza, że klient nie używa mózgu

    Bzdura po raz kolejny. BTW - masz całkiem niezły zestaw wymówek, na
    usprawiedliwienie używania sprzętu niedostosowanego do pewnych
    zastosowań. Siła doświadczeń?

    de Fresz

  • 17. Data: 2009-10-31 14:47:06
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-10-31 15:14:23 +0100, "Quent" <x...@x...com> said:

    > Niech sobie klient zmieni drukarnie na taka, w ktorej nie pracuja
    > niedouczone tluki nie wiedzacy, ze aby wydrukowac cos na offsecie z
    > liniatura 150 lpi potrzebna jest grafika o ppi 212.

    Szkoda że już po pierwszej takiej produkcji yntelygenty opierające się
    na mundrych, teoretycznych wzorach dostają łatkę "teoretyków-fantastów.

    > sqrt(2) * lpi = ppi

    Nie nauczyli w szkole jak się po naszemu pisze pierwiastek kwadratowy,
    czy to taki lans na speca znającego tajemne wzory?

    > Nic - wszystko ladnie wyjdzie z Twojego pliku.

    Ty, to zajrzyj w tą szklaną kulę i podaj wynika lotka.

    > Takie rzeczy projektowane sa przez osoby majace o tym pojecie i
    > drukowane w drukarniach, ktore chakteryzuja sie tym samym.

    I przedewszystkim zlecane fotografom z pojęciem i odpowiednim sprzętem.

    Ten komentarz wyjaśnia wszystko.

    de Fresz

  • 18. Data: 2009-10-31 14:48:04
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:

    Hej

    > zapytaj na jakiej liniaturze będą naświetlać

    Aktualne standardy to od 150 do 175 lpi, a czy dasz 170 czy 300dpi to
    nie ma znaczenia. Różnice zauważą nieliczni.
    Dziennie widzę przynajmniej kilkanaście kalendarzy na płytach CTP i
    większość leci poniżej 100 dpi i nikt się tym nie przejmuje :)

    Jeśli natomiast będą ładne cycki, to może być nawet 30 dpi i klient nie
    zauważy ;P
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 19. Data: 2009-10-31 16:28:44
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-10-31 15:01:48 +0100, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> said:

    > eeee...
    [...]
    > ale to zarazem oznacza, że klient nie używa mózgu

    I w taki oto sposób umiera jakość.
    Nie tylko w fotografii jako obrazie.

    Jan w wątku "O serwisie w ogólności i w szczególności" żali się na
    ogólny upadek DOBREGO produktu, nad którym zwycięża TANI produkt.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2009-10-31 17:29:45
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marcin pisze:
    > Klient zarzucił mi, że z takiego rozmiaru i rozdzielczości uzyska wydruk
    > najwyżej 47cm na 31cm (tak pokazuje Photoshop).

    Podoba mi się ten wątek, bo na razie tylko jedna osoba chyba zapytała o
    samą treść zdjęcia (w sensie wymagań technologii, bo nawet nie napiszę
    rozdzielczości).
    A co do mądrości wszelakich (od tego co pokazuje fotoszop, po
    pierwiastki kwadratowe, a nawet sześcienne) - zrobić możliwie
    najdokładniej materiał (jeśli wycinany, to z możliwie najmniejszym
    marginesem, czasem wręcz po przekątnej - kłania się liveview),
    powiększyć bspline, pokryć szumem, zarzekać się, za z cyfrowej Mamiyi.
    Klienci, dla których autorytetem jest Photoshop można spokojnie wciskać
    baje o średnich ściankach. Będą szczęśliwsi szerząc dookoła nowiny jakie
    to cuda z tych średnich formatów.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl