  • 171. Data: 2009-11-04 15:13:17
    Temat: Re: Czy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1?
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-11-04 11:38:32 +0100, de Fresz <d...@n...o2.pl> said:

    > No i jest moje słowo przeciwko Twojemu. Ale że niespecjalnie bawią mnie
    > przepychanki rodem z piaskownicy, które patrząc na teksty powyżej są Ci
    > tak bliskie, taka mała garść skanów. 3000-3400 ppi, 1:1, skanowane na
    > jakimś badziewnym zapewne bębnie Itek 370i. Ze średniego, ale to dla
    > przedmiotu dyskusji bez znaczenia.
    >
    > http://picasaweb.google.com/deFresz/Analogi?authkey=
    Gv1sRgCOujzYuPoZGIrgE#

    Powyższe zdjęcia człowieka (deski już nie chce mi się sprawdzać) to
    było raptem B2@300. Tak jeszcze w celach poznawczych dołożyłem 2 fotki
    - z 1Ds3 (lekko podostrzone w ACR) i Hassla H2-39 (się zgapiłem i
    poszło z difoltowym ostrzeniem, a nie chciało mi się robić jeszcze raz)
    kropnięte z podobnego rozmiaru pliku. NIech każdy sobie sam oceni
    jakość.

    de Fresz

  • 172. Data: 2009-11-05 10:42:34
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    de Fresz pisze:

    > Będzie je widać dość wyraźnie.

    Mhm. Jak to szło u Szekspira?

    "Zdaje mi się, że widzę.. gdzie?
    Przed oczyma duszy mojej."

    Bo na papierze to ni chu chu.
    Możemy się tak przepychać do śmierci, więc dajmy już spokój, każdy sobie
    może takie coś druknąć na offsecie i sprawdzić.

    > Widziałem, widziałem. T-Max 3200 forsowany na 6400 wołany w twardej
    > chemii był przez jakiś czas moim ulubionym negatywem.

    I słusznie, 1600 ASA nie forsowane jest dla mięczaków...

  • 173. Data: 2009-11-05 10:46:31
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

  • 174. Data: 2009-11-05 11:47:52
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Jakub Jewuła pisze:

    > I nic sie nie zmienilo :) Po prostu klient nasz pan ;)
    > A ze wymagania statystycznego klienta leca na morde...

    Ja bym jeszcze dodał że usługi stały się bardziej dostępne. Dziś byle
    rzemieślnik może sobie pozwolić na katalog produktów itd. W ogóle nie
    rozumie tej dyskusji. Patrząc na trendy w cenach i mnogość firm
    poligraficznych to przypuszczam że wygląda to o wiele bardziej
    tragiczniej niż te pliki z 5D MkII. Dziwne jest dziś pojęcie jakości
    gdzie namnożyło się ofert "Najwyższa jakość, Błyskawiczna realizacja,
    Najtańsi na rynku". A za podsumowanie mitów o boskich redakcjach i
    wydawnictwach niech posłuży to:
    http://img688.imageshack.us/img688/3278/wyborcza.png

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 175. Data: 2009-11-05 14:36:06
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > A za podsumowanie mitów o boskich redakcjach i wydawnictwach niech posłuży

    Pani zapewne miala zmarszczki ;)

  • 176. Data: 2009-11-05 14:41:21
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Możemy się tak przepychać do śmierci, więc dajmy już spokój, każdy sobie
    > może takie coś druknąć na offsecie i sprawdzić.

    Jakby ktos mial po drodze to moze wpasc do mnie i poszukac ziarna
    jak juz znajdzie to sam stwiedzi czy mu przeszkadza ;)
    Do wgladu powiekszenia od 100x70cm z malego obrazka do 100x150cm
    ze sredniego i wielkiego formatu.

    Cholera, nie mam na scianie nic z cyfry :)

  • 177. Data: 2009-11-05 16:15:09
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 31 Okt., 12:06, "Marcin" <yahoo2n@del...@poczta.onet.pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > Czy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px w rozdzielczości 300 DPI nadaje się na
    > kalendarz A1 oraz B1?
    > Klient zarzucił mi, że z takiego rozmiaru i rozdzielczości uzyska wydruk
    > najwyżej 47cm na 31cm (tak pokazuje Photoshop).
    > Kto ma rację?
    >
    > Pozdrawiam
    > Marcin

    zdjecie w podanej rozdzielczosci ( wymiarach ) pozwala na wydruk w a1
    w rozdzielczosci ok 170 dpi przy odwzorowaniu ppi to dpi ( pixel to
    dot)

    ale nie ma przeszkod aby dokonac wydruku przy 300 dpi.W tym przypadku
    zostanie dokonana interpolacja pomiedzy punktami zdjecia i dodane
    brakujace pixel ( posrednie) . W ten sposob szczegolow nie przybedzie
    ( jest ich dosyc) ale wydruk postrzegany nawet z malej odleglosci
    bedzie robil wrazenie ciaglego.

    Zarowno w sensie formalnym jak i praktycznie da sie to zrobic.