  • 1. Data: 2011-10-09 19:55:41
    Temat: Czy widzisz różnicę pomiędzy PNG a JPG?
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    http://www.ranum.com/fun/lens_work/papers/jpegqualit
    y/exam.html

    wynik 7/10 ;)

  • 2. Data: 2011-10-09 20:27:58
    Temat: Re: Czy widzisz różnicę pomiędzy PNG a JPG?
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    "Olo" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> wrote in message
    news:j6su7v$gps$1@news.onet.pl...

    > wynik 7/10 ;)

    8/10

  • 3. Data: 2011-10-09 20:30:16
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Olo napisał:
    > http://www.ranum.com/fun/lens_work/papers/jpegqualit
    y/exam.html

    > wynik 7/10 ;)

    9/10

    W 8. przypadkach po pierwszym rzucie oka "wiedziałem" co jest PNG, a co
    JPG tylko musiałem potwierdzić. W jednym wypadku doszedłem co jest co,
    a w drugim strzeliłem.

    m.

  • 4. Data: 2011-10-09 20:30:56
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-10-09 19:55:41 +0000, Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> said:

    > http://www.ranum.com/fun/lens_work/papers/jpegqualit
    y/exam.html

    > wynik 7/10 ;)

    Klikając na chybił trafił zrobiłem 8/10
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-10-09 20:45:07
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-09 22:30, JA pisze:

    y/exam.html

    > Klikając na chybił trafił zrobiłem 8/10

    No to masz farta.
    Ja jestem za to ślepy - 6/10

    WAIDODAYO!

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/
    Nie muszisz głosować na PO/PiS/SLD/PSL, poniżej znajdziesz link, gdzie

  • 6. Data: 2011-10-09 20:45:09
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-10-09 21:55, Olo wrote:
    > http://www.ranum.com/fun/lens_work/papers/jpegqualit
    y/exam.html

    > wynik 7/10 ;)

    Dopóki mi się chciało analizować to miałem 100% trafności, potem musiałem
    zadzwonić i doklikałem bez większej uwagi do końca w sumie dostając 8/10.
    Różnice są drobne i ledwo doszczegalne, ale można je na porządnym LCD
    wychwycić.
    Nie wiem tylko co ten test miał za zadanie pokazać, bo JPG kapitalnie
    nadaje się do formatu wyjściowego. Natomiast zupełnie nie nadaje się do
    lepszej obróbki i wtedy zapas z PNG lub co lepiej jeszcze RAW może się
    mocno przydać. Jak komuś ten test pomoże odkryć Amerykę, to fajnie, ale
    zagadnienie które przedstawia to oczywistość i każdy powinien sobie zdawać
    sprawę z plusów i minusów konkretnych rozwiązań.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 7. Data: 2011-10-09 20:52:15
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-10-09 22:45, "Paweł W." wrote:
    > No to masz farta.
    > Ja jestem za to ślepy - 6/10

    Jaki znów ślepy? w tym teście to akurat większość PNG było bez sensu, a na
    słabym monitorze wszystkie. Chyba tylko jedno ujęcie miało kompresję na
    granicy bardzo dobrej jakości.
    Równie dobrze można porównywać BMP z JPG 100% i mieć równie bezsensowne
    wnioski z tego. Do sieci zdjęcia powinny być skompresowane. Dodatkowo na
    tyle, by nie pojawiły się bardzo widoczne artefakty, bo jak ktoś głupio
    uważa, że tylko bezstratnie to tylko bezsensownie naje transferu.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 8. Data: 2011-10-10 10:38:59
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 09/10/2011 21:52, dominik wrote:

> [...]
    > tyle, by nie pojawiły się bardzo widoczne artefakty, bo jak ktoś głupio
    > uważa, że tylko bezstratnie to tylko bezsensownie naje transferu.

    Żyjemy w 2011 roku, 8mbit/s stałe łącze bez limitów kosztuje dziś połowę
    tego, co jeszcze niedawno kilka godzin na modemie i 0202122. Pomijam
    tutaj jakieś internety 3G po 100zł za megabajt, bo to jest margines.

    Jeśli ktoś w tym 2011 roku jęczy, że strona zajmuje o 500kb za dużo, to
    po prostu śmiech mnie ogarnia.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 9. Data: 2011-10-10 13:24:43
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-10 12:38, kamil pisze:

    > Żyjemy w 2011 roku, 8mbit/s stałe łącze bez limitów kosztuje dziś połowę
    > tego, co jeszcze niedawno kilka godzin na modemie i 0202122. Pomijam
    > tutaj jakieś internety 3G po 100zł za megabajt, bo to jest margines.

    3G - dobrze by było. Ale kiedy najczęściej korzystam z internetu
    bezprzewodowego, to na wsi, a tam mam często zrywające się połączenie
    EDGE, na którym najczęściej mam transfer bliski 0kb/s :P
    Ale to tak OT.

    > Jeśli ktoś w tym 2011 roku jęczy, że strona zajmuje o 500kb za dużo, to
    > po prostu śmiech mnie ogarnia.

    500kb to nie dużo, tak jak i 2MB, ale jak już ktoś wrzuci zdjęcie 15MB,
    albo większe, to nawet na szybkim łączu przeglądanie jest bez sensu i
    jest to przerost formy nad treścią.

    WAIDODAYO!

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/
    http://www.glosujinaczej.pl/

  • 10. Data: 2011-10-10 14:10:20
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 10/10/2011 14:24, "Paweł W." wrote:

> [...]
    > bezprzewodowego, to na wsi, a tam mam często zrywające się połączenie
    > EDGE, na którym najczęściej mam transfer bliski 0kb/s :P

    Dlatego mówię - margines. Zwłaszcza, że na zachodzie 3G z limitem 5-10GB
    za cenę kilku kaw miesięcznie to jest standard i raczej nikt nie bawi
    się w optymalizowanie stron pod trzech potencjalnych odwiedzających z
    jakiegoś wygwizdowa gdzie EDGE ledwo dochodzi. ;)

    > 500kb to nie dużo, tak jak i 2MB, ale jak już ktoś wrzuci zdjęcie 15MB,
    > albo większe, to nawet na szybkim łączu przeglądanie jest bez sensu i
    > jest to przerost formy nad treścią.

    A kto tu mówi o 15MB? Bitmap nikt nie wrzuca, ale debatowanie nad
    kompresowaniem zdjęć z 200 na 100kb jest naprawdę niewarte czasu. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net