  • 31. Data: 2011-10-15 11:50:52
    Temat: Re: Czy widzisz różnicę pomiędzy PNG a JPG?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-10-15 13:17, dominik pisze:
    > Ale wiesz że to nie mi powinieneś odpowiedzieć? :)

    Coś się porobiło, bo ja tego posta nie widzę. Byle by tamten zobaczył :)

    --
    pozdrawia Adam
    /dzień dobry, nie piję, nie palę, nie ćpam - czy należy mi się renta?/

  • 32. Data: 2011-10-15 11:57:54
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 15 Okt., 13:17, dominik <u...@d...net.pl> wrote:

    > Ale wiesz że to nie mi powinieneś odpowiedzieć? :)
    >
    > --
    >               ,~
    >               |\              dominik, gg:919564
    >              /| \            http://dominik.net.pl
    >      ~^~ ^~ /_|__\~^~ ~^~
    >     ~^~^ ~ '======' ~^ ~^~

    ponizej wycinek z:
    http://de.wikipedia.org/wiki/JPEG
    oraz:
    http://en.wikipedia.org/wiki/JPEG bardzo precyzyjnie opisujace jpg/
    jpeg
    najmniej dobitnie sformulowana jest wersja polska choc tez pisze o tym
    samym .

    podaje tlumacznie w najwazniejszej czesci :

    "jpeg jest obiegowym/uzywanym okresleniem wprowadzonych w r 1992
    norma...
    ROZNYCH METOD KOMPRESJI OBRAZU.....

    JPEG pochodzi od Joint Joint Photographic Experts Group , ktore
    stworzylo kompresje jpeg.

    i dalej....

    JPEG opisuje JEDYNIE sposob kompresji obrazu , nie okresla w jaki
    sposob tak skomprymowane dane winny byc zapisane.
    zazwyczaj w jpeg zostaja dane w formacie graficznym File Interchange
    Format (JFIF) zapisane.
    JFIF jest jedynie sposobem w jaki skomprymowane dane zostana
    zapisane . Innymmi formatami sa SPIFF und JNG chociaz malo uzywane."

    Zainteresowanych odsylam do lepszych zrodel

    tak jak np packbits jest rodzajem kompresji ktorej mozna poddac
    obrazy tiff a nie jest formatem graficznym
    tak jpg nie jest formatem graficznym jest jedynie opisanym ( dajacym
    jednak wiele mozliwosci w stosowaniu roznych algorytmow) rodzajem
    kompresji. NIE JEST FORMATEM GRAFICZNYM ani FORMATEM ZAPISU.

    Chocbys tupal ze zlosci i upieral sie , ze wiesz najlepiej to jednak
    jestes w bledzie.Nie jestes jedynym ktory popisywal tutaj bzdury
    sadzac ze wie najlepiej . Nikt mi nie placi za to zeby wyjasniac ,
    smiesza mnie gostkowie poldouczeni odsylajacy innych do ksiazek , nie
    potrafiacy przyzwoicie naswietlic zdjecia zabierajacych glos n.t.
    fotografii.

    "JPEG ist die gebräuchliche Bezeichnung für die 1992 vorgestellte Norm
    ISO/IEC 10918-1 bzw. CCITT Recommendation T.81, die verschiedene
    Methoden der Bildkompression beschreibt. Die Bezeichnung ,,JPEG" geht
    auf das Gremium Joint Photographic Experts Group zurück, das die JPEG-
    Norm entwickelt hat.

    JPEG schlägt verschiedene Komprimierungs- und Kodierungsmethoden vor,
    darunter verlustbehaftete und verlustfreie Komprimierung, verschiedene
    Farbtiefen sowie sequenzielle oder progressive Modi (normaler
    Bildaufbau bzw. allmähliche Verfeinerung). Weithin verbreitet ist nur
    die verlustbehaftete Komprimierung bei sequenziellem oder progressivem
    Modus und 8-Bit-Farbkanälen.

    Die JPEG-Norm beschreibt lediglich Bildkompressionsverfahren, legt
    aber nicht fest, wie die so entstandenen Daten gespeichert werden
    sollen. Gemeinhin werden mit ,,JPEG-Dateien" oder ,,JPG-Dateien" Dateien
    im Grafikformat JPEG File Interchange Format (JFIF) bezeichnet. JFIF
    ist jedoch nur eine Art, JPEG-Daten abzulegen; SPIFF und JNG sind
    weitere, wenn auch wenig gebräuchliche, Möglichkeiten."

    "In computing, JPEG ( /'d?e?p??/ [pronounced as jay - peg] is a
    commonly used method of lossy compression for digital photography
    (image). The degree of compression can be adjusted, allowing a
    selectable tradeoff between storage size and image quality. JPEG
    typically achieves 10:1 compression with little perceptible loss in
    image quality.

    JPEG compression is used in a number of image file formats. JPEG/Exif
    is the most common image format used by digital cameras and other
    photographic image capture devices; along with JPEG/JFIF, it is the
    most common format for storing and transmitting photographic images on
    the World Wide Web.[citation needed] These format variations are often
    not distinguished, and are simply called JPEG.

    The term "JPEG" is an acronym for the Joint Photographic Experts Group
    which created the standard. The MIME media type for JPEG is image/jpeg
    (defined in RFC 1341), except in Internet Explorer, which provides a
    MIME type of image/pjpeg when uploading JPEG images.[1]

    It supports a maximum image size of 65535×65535.[2]

    "

  • 33. Data: 2011-10-15 14:20:11
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    7/10

  • 34. Data: 2011-10-17 16:47:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Olo" napisał w wiadomości grup
    >http://www.ranum.com/fun/lens_work/papers/jpegquali
    ty/exam.html
    >wynik 7/10 ;)

    U mnie 4/10 - mam zly monitor czy nienormalny jestem ? :-(

    Trzeba przyznac ze obrazki niemal identyczne, czemu nie ma sie co
    dziwic - w koncu po to JPEG wymyslili, zeby zdjecia byly dobrej
    jakosci.

    Natomiast przy tworach sztucznych, rysunkach technicznych czy grafice
    komputerowej, tam gdzie sa ostre krawedzie, JPG wrednie zawodzi.
    Tam trzeba GIF lub PNG.

    J.

  • 35. Data: 2011-10-17 16:52:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kamil" napisał w wiadomości grup
    >Żyjemy w 2011 roku, 8mbit/s stałe łącze bez limitów kosztuje dziś
    >połowę tego, co jeszcze niedawno kilka godzin na modemie i 0202122.
    >Pomijam tutaj jakieś internety 3G po 100zł za megabajt, bo to jest
    >margines.

    >Jeśli ktoś w tym 2011 roku jęczy, że strona zajmuje o 500kb za dużo,
    >to po prostu śmiech mnie ogarnia.

    Czasem czlowieka nie stac na dom w miescie, i sie wyprowadza, a tam mu
    oferuja tylko GSM, i to z limitem.

    I komputer trzeba zmieniac, i z komo... ze smartfona nie mozna
    obejrzec itp.
    Albo autor uwaza ze rozdzielczosc 2048x1536 to dzis standard, a inni
    klna ze sie na ekranie nie miesci.

    J.

  • 36. Data: 2011-10-17 18:14:14
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <j6su7v$gps$1@news.onet.pl>
    Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> wrote:

    > http://www.ranum.com/fun/lens_work/papers/jpegqualit
    y/exam.html

    > wynik 7/10 ;)

    Tak samo.

    Tła (gradienty) w wielu przypadkach pozwalają od razu zobaczyć
    różnicę. Chyba tylko raz mnie zwiodło.

    --
    Jacek Politowski

  • 37. Data: 2011-10-18 10:19:42
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 17/10/2011 17:52, J.F wrote:
    > Użytkownik "kamil" napisał w wiadomości grup

    > Czasem czlowieka nie stac na dom w miescie, i sie wyprowadza, a tam mu
    > oferuja tylko GSM, i to z limitem.

    A jeszcze inny mieszka w chacie bez elektryczności. Na szczęście Polska
    wieś gdzie tylko GSM z limitem dociera to nie jest żaden standard, do
    którego webmasterzy muszą się dostosowywać..

    > I komputer trzeba zmieniac, i z komo... ze smartfona nie mozna obejrzec
    > itp.

    W cywilizowanym świecie smartfony dostaje się z nielimitowanym pakietem
    danych (ja tak mam), bądź na tyle dużym żeby to nie stanowiło problemu.
    Znów patrzysz z perspektywy informatycznego wygwizdowa i chociaż
    rozumiem Twój punkt widzenia i problemy, to jednak większości
    zinformatyzowanej populacji one nie dotyczą.

    > Albo autor uwaza ze rozdzielczosc 2048x1536 to dzis standard, a inni
    > klna ze sie na ekranie nie miesci.

    Ty masz raczej pretensje, że ktoś przygotował stronę pod 1366x768 i
    kiepsko ją widać na twoim monitorze 800x600.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 38. Data: 2011-10-26 17:52:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    9/10

    Ale dwa ostatnie zlagowało i poszło zapamiętane na poprzednim obrazku :).

    Czasem było trudno, bo te PNG też marnej jakości były.

  • 39. Data: 2011-11-29 00:45:14
    Od: "G.K." <"tertb69[rot13]"@tnmrgn.cy>

    W dniu 2011-10-09 21:55, Olo pisze:
    > http://www.ranum.com/fun/lens_work/papers/jpegqualit
    y/exam.html

    > wynik 7/10 ;)

    Mój 10/10 - i jakoś się zbytnio nie zastanawiałem.