    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy widzisz różnicę pomiędzy PNG a JPG?
    Date: Sun, 09 Oct 2011 22:45:09 +0200

    On 2011-10-09 21:55, Olo wrote:
    > http://www.ranum.com/fun/lens_work/papers/jpegqualit
    y/exam.html

    > wynik 7/10 ;)

    Dopóki mi się chciało analizować to miałem 100% trafności, potem musiałem
    zadzwonić i doklikałem bez większej uwagi do końca w sumie dostając 8/10.
    Różnice są drobne i ledwo doszczegalne, ale można je na porządnym LCD
    wychwycić.
    Nie wiem tylko co ten test miał za zadanie pokazać, bo JPG kapitalnie
    nadaje się do formatu wyjściowego. Natomiast zupełnie nie nadaje się do
    lepszej obróbki i wtedy zapas z PNG lub co lepiej jeszcze RAW może się
    mocno przydać. Jak komuś ten test pomoże odkryć Amerykę, to fajnie, ale
    zagadnienie które przedstawia to oczywistość i każdy powinien sobie zdawać
    sprawę z plusów i minusów konkretnych rozwiązań.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564