  • 31. Data: 2009-09-09 17:20:24
    Temat: Re: Czy warto zamienić Olympus E-500 na E-620 ?:)
    Od: "Benek" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Nieznajomy" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:38901c35-ac93-4da6-b2ef-e02d4dc9fd67@z24g2000yq
    b.googlegroups.com...
    On 8 Wrz, 23:11, "Benek" <a...@g...pl> wrote:

    > Masz zdjęcia z E3 i E500 porównawcze ?

    W weekend zrobię jakieś porównywalne pstryki i wkleję linki do nich.

    > Chciałbym obejrzeć fotki tej sceny przy takich samych nastawach :)
    > Na innym forum doradzili mi że nie ma sensu wymiana i bąć tu mądry...

    I w sumie dobrze radzą.
    Lubisz fotki krajobrazowe to kup sobie jakąś głowicę do panoram i
    statyw lepiej.

    Mam choć byle jaki

    Lubisz portrety kup Zuiko 50mm/2 albo Sigmę 50mm/1.4

    Mój obiektyw jest wysokiej jakości choć przydał by się czasem jeszcze
    szerszy kąt...

    Zainwestuj w naukę obsługi jakiejś wołarki RAW

    Nie potrzebuje, obsługę Raw dobrze znam, wywołuje i obrabiam w Adobe
    Photoshop Elements 7.0

    Może zainwestuj w drukarkę ...

    Wole zdjęcia z dobrego fotolabu na razie wolę oglądać je na kompie

    A może kup sobie wycieczkę w jakieś ciekawe plenery.

    Z wycieczkami nie ma problemu mój E-500 był już w Egipcie, Włoszech,
    Francji, Grecji i Teneryfie :)

    > W sumie to mogę zaczekać, aparat najczęściej wykorzystywany jest w porze
    > letniej bo w tedy się wyjeźdza w ciągu roku też ale to już bardziej z
    > lampą
    > (Metz 48AF1), może Olympus wymyśli nowe lustrzanki która będą już bardziej
    > porównywalne z konkurencją.

    A po co Ci lustrzanka, może coś z micro 4/3 Ci przypasuje. ZD 14-54 II
    będzie działał, a do tego 17mm lub 20mm i jest super. Do wiosny Olek
    wypuści pewnie jakiegoś EP-2 i coś w stylu G-1/GH-1 Panasonica. Jak
    Cię nie pociągają filmy HD to już teraz możesz kupić w dobrej cenie
    Panasonica G1 (plus przejściówka na 14-54).

  • 32. Data: 2009-09-09 18:37:55
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 9 Wrz, 19:20, "Benek" <a...@g...pl> wrote:

    > Mój obiektyw jest wysokiej jakości choć przydał by się czasem jeszcze
    > szerszy kąt...

    Zamiast szerszego kąta wystarczy sklejenie panoramy. Krajobrazy można
    bez problemu robić z ręki.
    Dolepszej jakości panoram przyda się jakaś głowica do panaramowania.

    > Wole zdjęcia z dobrego fotolabu na razie wolę oglądać je na kompie
    Pewnie w powiększeniu 1:1 ....
    I to jest Twój największy problem.

  • 33. Data: 2009-09-09 18:41:33
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Nieznajomy:

    > Pewnie w powiększeniu 1:1 ....

    To po co ci te zuiczki Jacuś?

  • 34. Data: 2009-09-09 18:51:46
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 9 Wrz, 20:41, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
    > Rzecze Nieznajomy:

    > To po co ci te zuiczki Jacuś?

    A co tu do rzeczy mają obiektywy miszczu?
    Benek nie narzeka na ostrość czy rozdzielczość obrazu, tylko na
    szumy ...

    A po co lepsze Zuika? Widać jak miałeś Olka to leciałeś jeno na
    kiciakach, więc skąd masz wiedzieć po co one są ....

  • 35. Data: 2009-09-09 18:56:34
    Od: "Benek" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Nieznajomy" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...
> [...]

    bez problemu robić z ręki.
    Dolepszej jakości panoram przyda się jakaś głowica do panaramowania.

    Nie chodziło mi o panoramę (źle to ująłem) a o widoki, zdjecia zabytków itp
    gdzie trzeba się nakombinować aby ładnie wykadrować i nie wyciąć czegoś
    ciekawego ale nie jest źle.
    Myślałem właśnie o jakiejś dodatkowej b. jasnej stałce.

    > Wole zdjęcia z dobrego fotolabu na razie wolę oglądać je na kompie
    Pewnie w powiększeniu 1:1 ....
    I to jest Twój największy problem.

    A kto ogląda 1:1 ??? pewnie jeszcze sugerujesz że przesuwam suwakiem aby
    obejżeć całe zdjęcie ?:D
    zazwyczaj zdjęcia dopasowuje sie automatycznie do wielkości ekranu aby było
    całe widoczne na ekranie i wygląda extra.

  • 36. Data: 2009-09-09 19:02:25
    Od: "Benek" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Nieznajomy" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
> [...]
    >
    > To po co ci te zuiczki Jacuś?

    A co tu do rzeczy mają obiektywy miszczu?
    Benek nie narzeka na ostrość czy rozdzielczość obrazu, tylko na

    Szumy nie przeszkadzają mi gdy cykam w dzień czy lekkim zmroku ale weź
    sfotografuj wnętrze wysokiego klasztoru czy baziliki bez użycia lampy...
    a nawet... mam parę zdjęć gdzie kopuła (sufit) był na wysokości ok 100m i z
    moją lampą Metz 48AF1 i przy ISO 400 i migawce 0/50 dało radę...
    ale raz byłem w miejscy chyba gdzieś w Rzymie że nie dało... nawet przy ISO
    800 i full błysku :) babka przy mnie miała nikona i przez rękę widziałem że
    zdjęcia jej nawet całkiem całkiem wyszło bo miała większe ISO użyteczne i
    stabilizację :P
    Są miejsca gdzie ze statywem Cię nie wpuszczą... (przepisy) a zresztą nie
    zawsze jest czas na rozstawienie syatywu a potem zdemontowanie no chyba że
    przyjechałeś prywatnie robić tylko zdjęcia :)

  • 37. Data: 2009-09-09 19:36:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > To po co ci te zuiczki Jacuś?

    Zmiana taktyki? Najpierw było toppromulisuper o rozdzielczości atomowej,
    a jak z puszki marzeń wyszedł kabaret zamiast wunderwaffe, to nagle
    oglądamy znaczki pocztowe :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 38. Data: 2009-09-09 20:06:29
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

    > Zmiana taktyki? Najpierw było toppromulisuper o rozdzielczości atomowej,
    > a jak z puszki marzeń wyszedł kabaret zamiast wunderwaffe, to nagle
    > oglądamy znaczki pocztowe :)

    Najbardziej mi się podobał tekst że w 4/3 oprócz stabilizacji jest 2EV zysku
    na obiektywie, bo nie trzeba go przymykać żeby mieć super ostro.

  • 39. Data: 2009-09-09 20:57:11
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    wiadomościnews:8f83e90e-8df3-4523-9cfc-f6d94ccaf9d7@
> [...]
    > zawsze jest czas na rozstawienie syatywu a potem zdemontowanie no chyba że
    > przyjechałeś prywatnie robić tylko zdjęcia :)

    Jeśli jesteś pasjonatem (aczkolwiek amatorem) fotografii ciemnych
    zdięć to kup sobie Zuiko 7-14mm/4. Piękniie spisuje się od pełnej
    dziurki, a tak szeroki kąt, poza oczywistymi zaletami w fotografii
    wnętrz, daje możliwość fotografowania na długich czasach rzędu 1/4
    sekundy. Z ręki robiłem z wolnej ręki wnętrza kościołów w Goreme
    (Turcja) za pomocą E-1 i właśnie 7-14, wystarczyło iso 400. A tam nie
    ma żadnego oświeetlenia i okien też nie ma. Dodatkowym plusem jest
    doskonały mechanizm lustra w E-1 - brak walenia i telepania.

    Zawodowcy nie potrzebują wysokiego iso bo dostają pozwolenie na
    robienie ze statywu (i bez gawiedzi).

  • 40. Data: 2009-09-09 21:00:28
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 9 Wrz, 22:06, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
    > Rzecze Janko Muzykant:

    > Najbardziej mi się podobał tekst że w 4/3 oprócz stabilizacji jest 2EV zysku
    > na obiektywie, bo nie trzeba go przymykać żeby mieć super ostro.

    Trudno jest prowadzić dyskusję z kimś kto kompletnie nie łapie o co
    biega, Mateuszku. A naprawdę nie mam ochoty wyjaśniać ci oczywistych
    rzeczy. Oczywiście oczywistych dla tych co mają możliwośc robienia
    fotek różnymi szkiełkami Olka, i kitami i tymi z najwyższej półki.