    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
    Date: Fri, 13 Sep 2024 19:32:14 +0200
    Sender: Myjk <>

    Fri, 13 Sep 2024 18:27:12 +0200, J.F

    > Bo perpetum mobile by z tego wyszło.

    Perpetuum mobile nie, bo wiadomo że nie wyprodukują tyle
    co zużywają samochody które tamtędy przejeżdżają. Ale
    jakąś cząstkę z pewnością pokryją. Oczywiście tylko
    elektrycznych, bo spaliniaki będą mieć jak zwykle
    bilans ujemny.

    > Ekrany energii nie produkują.

    ROTFL

    > Ale to trywialnej teorii, bo w lepszej ... działanie
    > podobne, a nawet większe, więc może i podnoszą straty.

    Ewidentnie pozajączkowało ci się z turbiną
    zamontowaną NA samochodzie.

    > Jest też jednak wersja, ze wiaterek od samochodów powstaje, wymaga
    > dostarczenia energii ... a co się z nim dalej dzieje, to już
    > nieistotne.
    >
    > IMO - samochód musi "rozepchnąć" powietrze, więc utrudnienie tego
    > rozepchnięcia, np przez turbinki w poblizu drogi,

    Skoro turbiny cokolwiek utrudniają, to ekrany też,
    i barierki, i drzewa.

    > powinno zwiększyć opory. Ale czy o istotną wartość, to sie już nie wiem.
    > Raczej niedużą. Ekrany jakby bardziej utrudniają, chyba, ze dalej od
    > drogi.

    Za dużo szreka czytujesz.

    > O ile będą spalinowe na drodze. A jak marzenia się spełnią, i ich już
    > nie będzie? Albo powiedzmy 90% to będą elektryki ?

    Borze (szreku) zielony. To co wtedy, elektryk
    "inny wiatr" generuje niż spaliniak?

    No coś takiego...

    --
    Pozdor