-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Jurand" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Date: Tue, 13 Apr 2010 08:29:32 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 87
Message-ID: <hq12vf$50o$1@news.onet.pl>
References: <4bb5b761$1@news.home.net.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<hp4jh1$sc8$2@news.onet.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<1tdbg39rsnfqn$.dlg@oldfield.org.pl> <hp5jtp$m8p$1@news.onet.pl>
<1ixw00vljy1lf$.dlg@oldfield.org.pl> <hpf7pk$ja1$1@news.onet.pl>
<1psu1ozssljy5$.dlg@oldfield.org.pl> <hphcir$v2u$1@news.onet.pl>
<hphdqi$2o6$1@news.onet.pl> <2sxpggsqi8f5$.dlg@oldfield.org.pl>
<hpjrnk$328$1@news.onet.pl> <v...@o...org.pl>
<hpmcgl$6sm$1@news.onet.pl> <1...@o...org.pl>
<hpp800$9om$1@news.onet.pl> <1exkbko3u3jt3$.dlg@oldfield.org.pl>
<hpq42n$7u1$1@news.onet.pl> <9...@o...org.pl>
<hps1f3$f6h$1@news.onet.pl> <1...@o...org.pl>
NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1271140143 5144 91.150.222.21 (13 Apr 2010 06:29:03 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 13 Apr 2010 06:29:03 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2272402
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:1s7ambqc0fbvw.dlg@oldfield.org.pl...
> Dnia Sun, 11 Apr 2010 10:32:59 +0200, Jurand napisał(a):
>
>> Hehe, no to będę miał Sierrę. PRzeczytaj sobie dla pewności jeszcze raz
>> to,
>> co jest tutaj napisane, żebyś potem nie kumkał, że to nie miało być tak.
>> Mamy obieg pompa + bypass. Ja robię dziurę w bypassie i montuję tam
>> "wylot
>> wody" - tak jak było na rysunku. Przy czym DOWOLNIE wybieram miejsce
>> przedziurawienia bypassu (żebyś potem nie kombinował, że mam koniecznie
>> wybrać miejsce leżące najwyżej).
>
> Ja tylko postawiłem jeden warunek - dziura nie może być tak duża, żeby
> jednoczenie z niej się lała woda i wlatywało powietrze,
Który możesz sobie o dupę rozbić, bo w tej konkretnej sytuacji będziesz miał
w tym obiegu dziurę o bardzo dużej średnicy - no chyba, że masz zamiar
przepompowywać wodę przez silnik, wydalając ją otworem z którego
"jednocześnie nie może sie lać woda i wlatywać powietrze".
>> Widzisz - stawiasz kolejny warunek "o ile dziura będzie na tyle mała".
>> Czy
>> ten "wylot wody" z Twojego rysunku to ma być taka właśnie "na tyle mała
>> dziura"?
>
> Oczywiście, że tak. Jesli zaś miałoby się doń dostawać powietrze, to
> wówczas trzeba układ wykonać tak, aby tenże wylot był w najwyższym punkcie
> układu, co zresztą nic trudnego, gdyz wylot zazwyczaj jest z głowicy. W V6
> Koeln było tak właśnie, wylot był kolankiem na samym szczycie silnika,
> bypass był niżej.
Tak, tylko tutaj mówimy o silniku, w którym masz 2 obiegi zamknięte,
pracującym w warunkach, gdy w 99% przypadków będzie miał dokładnie taką samą
pozycję poziomą, porównując go do silnika, w którym masz jeden obieg otwarty
i będąc na łodzi spokojnie ten silnik może się przechylać nawet i po 45
stopni w każdą stronę. Dla Ciebie to wszystko jedno - wiem. Najważniejsze,
żeby termostat był z Granady.
>> No pięknie - i dochodzimy do sedna sprawy.
>> Żeby to, co mówisz, w ogóle działało, musisz mieć pewność, że wylot
>> będzie
>> ZAWSZE pod lustrem wody - to po pierwsze. W przypadku łódki bujającej się
>> na
>
> Nie musze, patrz poprzedni akapit.
Tam, gdzie dołożyłeś kolejny warunek - WYLOT wody musi być w najwyższym
punkcie układu.
>> grzecznie do jeziora. I masz po silniku. Zamonotowanie natomiast
>> termostatu
>> tylko na wylocie z silnika + pompa na wlocie zabezpiecza Cię w 100% przed
>> taką sytuacją, pozwalając równocześnie na całkiem skuteczne sterowanie
>
> Mhm. Tylko ma to jedną wadę - otóż woda zasilająca silnik jest mocno
> chłodna, a do tego wlotem może Ci się dostać powietrze i pompa przestanie
> działać...
Tak, w przypadku Twojego rozwiązania wlotem w życiu nie będzie się mogło
dostać powietrze. Skądże.
>> "Kilkanaście"... Bardzo prezycyjne określenie ;)
>> Zapytam jeszcze raz - robiłeś jakieś pomiary w tym zakresie?
>
> Nie, obserwowałem tylko wskazówki w kilku autach.
Bystrzacha ;) A wiesz, że są samochody, w których po osiągnięciu temp
roboczej wskazówka ani drgnie? ;) I nie jest to Granada.
>> No to wyobraź sobie taką sytuację - jest sobie zima, masz nagrzany silnik
>> tuż przed momentem otwarcia termostatu, gasisz go i zostawiasz włączony
>> nawiew w kabinie. Po kilkudziesięciu sekundach z nawiewu leci zimne
>> powietrze, co oznacza, że w nagrzewnicy jest zimny płyn. Odpalasz silnik
>> i
>> co się dzieje? Ten zimny płyn bez jakichkolwiek ograniczeń typu otwarty
>> termostat zasuwa sobie do silnika. I jakie jest wtedy wahanie temperatury
>> czynnika chłodzącego? Nagrzewnica wszak mała nie jest.
>
> A to zależy od konstrukcji układu chłodzenia.
Raczej nie bardzo - każdy układ chłodzenia w aucie osobowym ma nagrzewnicę -
chyba, że auto jest z Kalifornii, to niekoniecznie.
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.04.10 08:30 Jurand
- 13.04.10 16:20 Krzysiek Kielczewski
- 13.04.10 17:33 Adam Płaszczyca
- 13.04.10 17:32 Adam Płaszczyca
- 13.04.10 18:30 Robert Rędziak
- 13.04.10 21:36 Jurand
- 13.04.10 22:04 Adam Płaszczyca
- 14.04.10 09:01 Jurand
- 14.04.10 11:50 Adam Płaszczyca
- 14.04.10 16:22 Adam Płaszczyca
- 14.04.10 22:48 Jurand
- 14.04.10 23:45 Plumpi
- 15.04.10 00:37 Adam Płaszczyca
- 15.04.10 23:10 Jurand
- 16.04.10 00:17 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO