  • Data: 2010-04-13 17:32:00
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 13 Apr 2010 08:29:32 +0200, Jurand napisał(a):

    > Który możesz sobie o dupę rozbić, bo w tej konkretnej sytuacji będziesz miał
    > w tym obiegu dziurę o bardzo dużej średnicy - no chyba, że masz zamiar
    > przepompowywać wodę przez silnik, wydalając ją otworem z którego
    > "jednocześnie nie może sie lać woda i wlatywać powietrze".

    W tym wypadku, przede wszystkim, rozejście bypass - wylot jest przy
    głowicy, czyli na górze.

    > Tak, tylko tutaj mówimy o silniku, w którym masz 2 obiegi zamknięte,
    > pracującym w warunkach, gdy w 99% przypadków będzie miał dokładnie taką samą
    > pozycję poziomą, porównując go do silnika, w którym masz jeden obieg otwarty
    > i będąc na łodzi spokojnie ten silnik może się przechylać nawet i po 45
    > stopni w każdą stronę. Dla Ciebie to wszystko jedno - wiem. Najważniejsze,
    > żeby termostat był z Granady.

    Dalej banalne - bierzesz silnik od Granady i przy założonych przez Ciebie
    przechyłach - nic się nie dzieje. Po prostu - bypass ma swój początek
    jakieś 7 cm poniżej wylotu do chłodnicy, czyli na łajbie - za burtę.

    > Tam, gdzie dołożyłeś kolejny warunek - WYLOT wody musi być w najwyższym
    > punkcie układu.

    No ba, przecież wiadomo, że silniki mają głowicę na samym spodzie, prawda?

    > Tak, w przypadku Twojego rozwiązania wlotem w życiu nie będzie się mogło
    > dostać powietrze. Skądże.

    Będzie mogło. I będzie mogło też się wydostać. Musiałbyś naprawdę dużo
    powietrze wpuścić, żeby pompa przestała pracować, zauważ, że praktycznie
    nigdy bypass nie będzie całkowicie zamknięty, więc nawet jeśli na dolocie
    pójdzie powietrze, to woda zlewająca się przez bypass do dolotu 'zaleje'
    pompę. Bąbel powietrza poleci do wylotu, a brak wody zostanie uzupełniony z
    dolotu.

    > Bystrzacha ;) A wiesz, że są samochody, w których po osiągnięciu temp
    > roboczej wskazówka ani drgnie? ;) I nie jest to Granada.

    Wiem. Na przykład te, które mają pomiar przy samym termostacie.

    > Raczej nie bardzo - każdy układ chłodzenia w aucie osobowym ma nagrzewnicę -
    > chyba, że auto jest z Kalifornii, to niekoniecznie.

    Nie każdy ma ją tak samo wpiętą.

    --
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)