  • Data: 2010-04-13 21:36:10
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:o18z57le04s3.dlg@oldfield.org.pl...

    > W tym wypadku, przede wszystkim, rozejście bypass - wylot jest przy
    > głowicy, czyli na górze.

    Rozmowa z Adamem:
    - Ja tylko postawiłem jeden warunek - dziura nie może być tak duża, żeby
    jednoczenie z niej się lała woda i wlatywało powietrze,
    - który możesz sobie o dupę rozbić, bo w tej sytuacji będziesz miał dużo
    większą dziurę
    - rozejście bypass-wylot jest przy głowicy, czyli na górze (yyy hjuston, nie
    mamy kontaktu z bazą)

    Widzisz gdzieś tutaj logikę w swoich wypowiedziach? Bo najpierw piszesz o
    jednym, a potem o tym dość szybko zapominasz.

    > Dalej banalne - bierzesz silnik od Granady i przy założonych przez Ciebie
    > przechyłach - nic się nie dzieje. Po prostu - bypass ma swój początek
    > jakieś 7 cm poniżej wylotu do chłodnicy, czyli na łajbie - za burtę.

    Za którą burtę? Za lewą czy za prawą? ;)

    > No ba, przecież wiadomo, że silniki mają głowicę na samym spodzie, prawda?

    Nas nie interesuje, gdzie mają głowicę, tylko gdzie MY sobie umieścimy wylot
    wody z całego układu chłodzenia.

    > Będzie mogło. I będzie mogło też się wydostać. Musiałbyś naprawdę dużo
    > powietrze wpuścić, żeby pompa przestała pracować, zauważ, że praktycznie
    > nigdy bypass nie będzie całkowicie zamknięty, więc nawet jeśli na dolocie
    > pójdzie powietrze, to woda zlewająca się przez bypass do dolotu 'zaleje'
    > pompę. Bąbel powietrza poleci do wylotu, a brak wody zostanie uzupełniony
    > dolotu.

    Łoj, czyli jednak będzie można wpuścić tam powietrze bez pomocy nurka.
    Kurde - miałem rację. Teraz tylko Płaszczyc musi napisać, ile tego powietrza
    trzeba będzie tam mieć, żeby pompa przestała pracować ;)

    > Wiem. Na przykład te, które mają pomiar przy samym termostacie.

    A to źle? ;)

    > Nie każdy ma ją tak samo wpiętą.

    Nie, niektóre mają ją wpiętą w zderzak.

    Jurand.