-
Data: 2010-04-13 08:29:32
Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:1s7ambqc0fbvw.dlg@oldfield.org.pl...
> Dnia Sun, 11 Apr 2010 10:32:59 +0200, Jurand napisał(a):
>
>> Hehe, no to będę miał Sierrę. PRzeczytaj sobie dla pewności jeszcze raz
>> to,
>> co jest tutaj napisane, żebyś potem nie kumkał, że to nie miało być tak.
>> Mamy obieg pompa + bypass. Ja robię dziurę w bypassie i montuję tam
>> "wylot
>> wody" - tak jak było na rysunku. Przy czym DOWOLNIE wybieram miejsce
>> przedziurawienia bypassu (żebyś potem nie kombinował, że mam koniecznie
>> wybrać miejsce leżące najwyżej).
>
> Ja tylko postawiłem jeden warunek - dziura nie może być tak duża, żeby
> jednoczenie z niej się lała woda i wlatywało powietrze,
Który możesz sobie o dupę rozbić, bo w tej konkretnej sytuacji będziesz miał
w tym obiegu dziurę o bardzo dużej średnicy - no chyba, że masz zamiar
przepompowywać wodę przez silnik, wydalając ją otworem z którego
"jednocześnie nie może sie lać woda i wlatywać powietrze".
>> Widzisz - stawiasz kolejny warunek "o ile dziura będzie na tyle mała".
>> Czy
>> ten "wylot wody" z Twojego rysunku to ma być taka właśnie "na tyle mała
>> dziura"?
>
> Oczywiście, że tak. Jesli zaś miałoby się doń dostawać powietrze, to
> wówczas trzeba układ wykonać tak, aby tenże wylot był w najwyższym punkcie
> układu, co zresztą nic trudnego, gdyz wylot zazwyczaj jest z głowicy. W V6
> Koeln było tak właśnie, wylot był kolankiem na samym szczycie silnika,
> bypass był niżej.
Tak, tylko tutaj mówimy o silniku, w którym masz 2 obiegi zamknięte,
pracującym w warunkach, gdy w 99% przypadków będzie miał dokładnie taką samą
pozycję poziomą, porównując go do silnika, w którym masz jeden obieg otwarty
i będąc na łodzi spokojnie ten silnik może się przechylać nawet i po 45
stopni w każdą stronę. Dla Ciebie to wszystko jedno - wiem. Najważniejsze,
żeby termostat był z Granady.
>> No pięknie - i dochodzimy do sedna sprawy.
>> Żeby to, co mówisz, w ogóle działało, musisz mieć pewność, że wylot
>> będzie
>> ZAWSZE pod lustrem wody - to po pierwsze. W przypadku łódki bujającej się
>> na
>
> Nie musze, patrz poprzedni akapit.
Tam, gdzie dołożyłeś kolejny warunek - WYLOT wody musi być w najwyższym
punkcie układu.
>> grzecznie do jeziora. I masz po silniku. Zamonotowanie natomiast
>> termostatu
>> tylko na wylocie z silnika + pompa na wlocie zabezpiecza Cię w 100% przed
>> taką sytuacją, pozwalając równocześnie na całkiem skuteczne sterowanie
>
> Mhm. Tylko ma to jedną wadę - otóż woda zasilająca silnik jest mocno
> chłodna, a do tego wlotem może Ci się dostać powietrze i pompa przestanie
> działać...
Tak, w przypadku Twojego rozwiązania wlotem w życiu nie będzie się mogło
dostać powietrze. Skądże.
>> "Kilkanaście"... Bardzo prezycyjne określenie ;)
>> Zapytam jeszcze raz - robiłeś jakieś pomiary w tym zakresie?
>
> Nie, obserwowałem tylko wskazówki w kilku autach.
Bystrzacha ;) A wiesz, że są samochody, w których po osiągnięciu temp
roboczej wskazówka ani drgnie? ;) I nie jest to Granada.
>> No to wyobraź sobie taką sytuację - jest sobie zima, masz nagrzany silnik
>> tuż przed momentem otwarcia termostatu, gasisz go i zostawiasz włączony
>> nawiew w kabinie. Po kilkudziesięciu sekundach z nawiewu leci zimne
>> powietrze, co oznacza, że w nagrzewnicy jest zimny płyn. Odpalasz silnik
>> i
>> co się dzieje? Ten zimny płyn bez jakichkolwiek ograniczeń typu otwarty
>> termostat zasuwa sobie do silnika. I jakie jest wtedy wahanie temperatury
>> czynnika chłodzącego? Nagrzewnica wszak mała nie jest.
>
> A to zależy od konstrukcji układu chłodzenia.
Raczej nie bardzo - każdy układ chłodzenia w aucie osobowym ma nagrzewnicę -
chyba, że auto jest z Kalifornii, to niekoniecznie.
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.04.10 08:30 Jurand
- 13.04.10 16:20 Krzysiek Kielczewski
- 13.04.10 17:33 Adam Płaszczyca
- 13.04.10 17:32 Adam Płaszczyca
- 13.04.10 18:30 Robert Rędziak
- 13.04.10 21:36 Jurand
- 13.04.10 22:04 Adam Płaszczyca
- 14.04.10 09:01 Jurand
- 14.04.10 11:50 Adam Płaszczyca
- 14.04.10 16:22 Adam Płaszczyca
- 14.04.10 22:48 Jurand
- 14.04.10 23:45 Plumpi
- 15.04.10 00:37 Adam Płaszczyca
- 15.04.10 23:10 Jurand
- 16.04.10 00:17 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
Najnowsze wątki
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-18 Warszawa => Frontend Developer (JS, React) <=
- 2025-01-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-18 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-18 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst