-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!mik
e!not-for-mail
From: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Date: Mon, 12 Apr 2010 16:36:00 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 65
Sender: t...@m...oldfield.org.pl
Message-ID: <1...@o...org.pl>
References: <4bb5b761$1@news.home.net.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<hp4jh1$sc8$2@news.onet.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<1tdbg39rsnfqn$.dlg@oldfield.org.pl> <hp5jtp$m8p$1@news.onet.pl>
<1ixw00vljy1lf$.dlg@oldfield.org.pl> <hpf7pk$ja1$1@news.onet.pl>
<1psu1ozssljy5$.dlg@oldfield.org.pl> <hphcir$v2u$1@news.onet.pl>
<hphdqi$2o6$1@news.onet.pl> <2sxpggsqi8f5$.dlg@oldfield.org.pl>
<hpjrnk$328$1@news.onet.pl> <v...@o...org.pl>
<hpmcgl$6sm$1@news.onet.pl> <1...@o...org.pl>
<hpp800$9om$1@news.onet.pl> <1exkbko3u3jt3$.dlg@oldfield.org.pl>
<hpq42n$7u1$1@news.onet.pl> <9...@o...org.pl>
<hps1f3$f6h$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: trzypion.oldfield.org.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1271083187 16082 77.236.9.21 (12 Apr 2010 14:39:47 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 12 Apr 2010 14:39:47 +0000 (UTC)
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
X-Face: "$/+nTK,0%`.lc4B~D91pIue%5RICC8#$_Ew'cP{uuDnja,Cs.yc8MiB+/k+~Plew/u|WDT
7|0:(Sq?X-j&_?{]w+M/n'_(O3(Aj(4t[$Ep(|x]2v)R:E,Q|vM:z7Wipt2VeLQQ9iId1r\}"yBAEl
Ie@=ELl0`X:yH3~Y-P~6
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2272307
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 11 Apr 2010 10:32:59 +0200, Jurand napisał(a):
> Hehe, no to będę miał Sierrę. PRzeczytaj sobie dla pewności jeszcze raz to,
> co jest tutaj napisane, żebyś potem nie kumkał, że to nie miało być tak.
> Mamy obieg pompa + bypass. Ja robię dziurę w bypassie i montuję tam "wylot
> wody" - tak jak było na rysunku. Przy czym DOWOLNIE wybieram miejsce
> przedziurawienia bypassu (żebyś potem nie kombinował, że mam koniecznie
> wybrać miejsce leżące najwyżej).
Ja tylko postawiłem jeden warunek - dziura nie może być tak duża, żeby
jednoczenie z niej się lała woda i wlatywało powietrze,
> Widzisz - stawiasz kolejny warunek "o ile dziura będzie na tyle mała". Czy
> ten "wylot wody" z Twojego rysunku to ma być taka właśnie "na tyle mała
> dziura"?
Oczywiście, że tak. Jesli zaś miałoby się doń dostawać powietrze, to
wówczas trzeba układ wykonać tak, aby tenże wylot był w najwyższym punkcie
układu, co zresztą nic trudnego, gdyz wylot zazwyczaj jest z głowicy. W V6
Koeln było tak właśnie, wylot był kolankiem na samym szczycie silnika,
bypass był niżej.
> No pięknie - i dochodzimy do sedna sprawy.
> Żeby to, co mówisz, w ogóle działało, musisz mieć pewność, że wylot będzie
> ZAWSZE pod lustrem wody - to po pierwsze. W przypadku łódki bujającej się na
Nie musze, patrz poprzedni akapit.
> grzecznie do jeziora. I masz po silniku. Zamonotowanie natomiast termostatu
> tylko na wylocie z silnika + pompa na wlocie zabezpiecza Cię w 100% przed
> taką sytuacją, pozwalając równocześnie na całkiem skuteczne sterowanie
Mhm. Tylko ma to jedną wadę - otóż woda zasilająca silnik jest mocno
chłodna, a do tego wlotem może Ci się dostać powietrze i pompa przestanie
działać...
> "Kilkanaście"... Bardzo prezycyjne określenie ;)
> Zapytam jeszcze raz - robiłeś jakieś pomiary w tym zakresie?
Nie, obserwowałem tylko wskazówki w kilku autach.
> No to wyobraź sobie taką sytuację - jest sobie zima, masz nagrzany silnik
> tuż przed momentem otwarcia termostatu, gasisz go i zostawiasz włączony
> nawiew w kabinie. Po kilkudziesięciu sekundach z nawiewu leci zimne
> powietrze, co oznacza, że w nagrzewnicy jest zimny płyn. Odpalasz silnik i
> co się dzieje? Ten zimny płyn bez jakichkolwiek ograniczeń typu otwarty
> termostat zasuwa sobie do silnika. I jakie jest wtedy wahanie temperatury
> czynnika chłodzącego? Nagrzewnica wszak mała nie jest.
A to zależy od konstrukcji układu chłodzenia.
> Żadną ingerencją zewnętrzną. Opisałem ci to powyżej. I nie ma takiej opcji,
> żebyś kilkustopniowym spadkiem temperatury czynnika chłodzącego w
> jakikolwiek sposób zagroził życiu silnika.
No ba, kiepskim olejem też nie... od razu.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Następne wpisy z tego wątku
- 12.04.10 16:38 Adam Płaszczyca
- 13.04.10 08:29 Jurand
- 13.04.10 08:30 Jurand
- 13.04.10 16:20 Krzysiek Kielczewski
- 13.04.10 17:33 Adam Płaszczyca
- 13.04.10 17:32 Adam Płaszczyca
- 13.04.10 18:30 Robert Rędziak
- 13.04.10 21:36 Jurand
- 13.04.10 22:04 Adam Płaszczyca
- 14.04.10 09:01 Jurand
- 14.04.10 11:50 Adam Płaszczyca
- 14.04.10 16:22 Adam Płaszczyca
- 14.04.10 22:48 Jurand
- 14.04.10 23:45 Plumpi
- 15.04.10 00:37 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-27 potwierdzenie notarialne dokumentow tozsamosci ze zdjeciem
- 2025-02-27 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-02-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-27 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-02-27 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-27 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-02-27 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-27 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-02-27 Kraków => Frontend Vue Developer <=
- 2025-02-27 Re: Zwolniony z IKEA za "wąty" przeciw firmowej promocji LGBT-IQ+ przywrócony do pracy - SN odrzucił kasacje (sygn. akt I PSK 62/24)
- 2025-02-27 Częstochowa => Manager ds. produktu <=
- 2025-02-27 Warszawa => Business Systems Analyst <=
- 2025-02-27 Nagranie poglądowe
- 2025-02-26 Zasilacz USB na ścianę.
- 2025-02-26 Błonie => Specjalista ds. public relations <=