-
Data: 2010-04-12 16:36:00
Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sun, 11 Apr 2010 10:32:59 +0200, Jurand napisał(a):
> Hehe, no to będę miał Sierrę. PRzeczytaj sobie dla pewności jeszcze raz to,
> co jest tutaj napisane, żebyś potem nie kumkał, że to nie miało być tak.
> Mamy obieg pompa + bypass. Ja robię dziurę w bypassie i montuję tam "wylot
> wody" - tak jak było na rysunku. Przy czym DOWOLNIE wybieram miejsce
> przedziurawienia bypassu (żebyś potem nie kombinował, że mam koniecznie
> wybrać miejsce leżące najwyżej).
Ja tylko postawiłem jeden warunek - dziura nie może być tak duża, żeby
jednoczenie z niej się lała woda i wlatywało powietrze,
> Widzisz - stawiasz kolejny warunek "o ile dziura będzie na tyle mała". Czy
> ten "wylot wody" z Twojego rysunku to ma być taka właśnie "na tyle mała
> dziura"?
Oczywiście, że tak. Jesli zaś miałoby się doń dostawać powietrze, to
wówczas trzeba układ wykonać tak, aby tenże wylot był w najwyższym punkcie
układu, co zresztą nic trudnego, gdyz wylot zazwyczaj jest z głowicy. W V6
Koeln było tak właśnie, wylot był kolankiem na samym szczycie silnika,
bypass był niżej.
> No pięknie - i dochodzimy do sedna sprawy.
> Żeby to, co mówisz, w ogóle działało, musisz mieć pewność, że wylot będzie
> ZAWSZE pod lustrem wody - to po pierwsze. W przypadku łódki bujającej się na
Nie musze, patrz poprzedni akapit.
> grzecznie do jeziora. I masz po silniku. Zamonotowanie natomiast termostatu
> tylko na wylocie z silnika + pompa na wlocie zabezpiecza Cię w 100% przed
> taką sytuacją, pozwalając równocześnie na całkiem skuteczne sterowanie
Mhm. Tylko ma to jedną wadę - otóż woda zasilająca silnik jest mocno
chłodna, a do tego wlotem może Ci się dostać powietrze i pompa przestanie
działać...
> "Kilkanaście"... Bardzo prezycyjne określenie ;)
> Zapytam jeszcze raz - robiłeś jakieś pomiary w tym zakresie?
Nie, obserwowałem tylko wskazówki w kilku autach.
> No to wyobraź sobie taką sytuację - jest sobie zima, masz nagrzany silnik
> tuż przed momentem otwarcia termostatu, gasisz go i zostawiasz włączony
> nawiew w kabinie. Po kilkudziesięciu sekundach z nawiewu leci zimne
> powietrze, co oznacza, że w nagrzewnicy jest zimny płyn. Odpalasz silnik i
> co się dzieje? Ten zimny płyn bez jakichkolwiek ograniczeń typu otwarty
> termostat zasuwa sobie do silnika. I jakie jest wtedy wahanie temperatury
> czynnika chłodzącego? Nagrzewnica wszak mała nie jest.
A to zależy od konstrukcji układu chłodzenia.
> Żadną ingerencją zewnętrzną. Opisałem ci to powyżej. I nie ma takiej opcji,
> żebyś kilkustopniowym spadkiem temperatury czynnika chłodzącego w
> jakikolwiek sposób zagroził życiu silnika.
No ba, kiepskim olejem też nie... od razu.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Następne wpisy z tego wątku
- 12.04.10 16:38 Adam Płaszczyca
- 13.04.10 08:29 Jurand
- 13.04.10 08:30 Jurand
- 13.04.10 16:20 Krzysiek Kielczewski
- 13.04.10 17:33 Adam Płaszczyca
- 13.04.10 17:32 Adam Płaszczyca
- 13.04.10 18:30 Robert Rędziak
- 13.04.10 21:36 Jurand
- 13.04.10 22:04 Adam Płaszczyca
- 14.04.10 09:01 Jurand
- 14.04.10 11:50 Adam Płaszczyca
- 14.04.10 16:22 Adam Płaszczyca
- 14.04.10 22:48 Jurand
- 14.04.10 23:45 Plumpi
- 15.04.10 00:37 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-03 Beztłumikowcy
- 2025-01-03 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-03 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-03 [OT] nowe osoby w grupach?
- 2025-01-03 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-03 Warszawa => Developer .NET (mid) <=