eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
  • Data: 2010-04-12 16:36:00
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sun, 11 Apr 2010 10:32:59 +0200, Jurand napisał(a):

    > Hehe, no to będę miał Sierrę. PRzeczytaj sobie dla pewności jeszcze raz to,
    > co jest tutaj napisane, żebyś potem nie kumkał, że to nie miało być tak.
    > Mamy obieg pompa + bypass. Ja robię dziurę w bypassie i montuję tam "wylot
    > wody" - tak jak było na rysunku. Przy czym DOWOLNIE wybieram miejsce
    > przedziurawienia bypassu (żebyś potem nie kombinował, że mam koniecznie
    > wybrać miejsce leżące najwyżej).

    Ja tylko postawiłem jeden warunek - dziura nie może być tak duża, żeby
    jednoczenie z niej się lała woda i wlatywało powietrze,

    > Widzisz - stawiasz kolejny warunek "o ile dziura będzie na tyle mała". Czy
    > ten "wylot wody" z Twojego rysunku to ma być taka właśnie "na tyle mała
    > dziura"?

    Oczywiście, że tak. Jesli zaś miałoby się doń dostawać powietrze, to
    wówczas trzeba układ wykonać tak, aby tenże wylot był w najwyższym punkcie
    układu, co zresztą nic trudnego, gdyz wylot zazwyczaj jest z głowicy. W V6
    Koeln było tak właśnie, wylot był kolankiem na samym szczycie silnika,
    bypass był niżej.


    > No pięknie - i dochodzimy do sedna sprawy.
    > Żeby to, co mówisz, w ogóle działało, musisz mieć pewność, że wylot będzie
    > ZAWSZE pod lustrem wody - to po pierwsze. W przypadku łódki bujającej się na

    Nie musze, patrz poprzedni akapit.


    > grzecznie do jeziora. I masz po silniku. Zamonotowanie natomiast termostatu
    > tylko na wylocie z silnika + pompa na wlocie zabezpiecza Cię w 100% przed
    > taką sytuacją, pozwalając równocześnie na całkiem skuteczne sterowanie

    Mhm. Tylko ma to jedną wadę - otóż woda zasilająca silnik jest mocno
    chłodna, a do tego wlotem może Ci się dostać powietrze i pompa przestanie
    działać...

    > "Kilkanaście"... Bardzo prezycyjne określenie ;)
    > Zapytam jeszcze raz - robiłeś jakieś pomiary w tym zakresie?

    Nie, obserwowałem tylko wskazówki w kilku autach.

    > No to wyobraź sobie taką sytuację - jest sobie zima, masz nagrzany silnik
    > tuż przed momentem otwarcia termostatu, gasisz go i zostawiasz włączony
    > nawiew w kabinie. Po kilkudziesięciu sekundach z nawiewu leci zimne
    > powietrze, co oznacza, że w nagrzewnicy jest zimny płyn. Odpalasz silnik i
    > co się dzieje? Ten zimny płyn bez jakichkolwiek ograniczeń typu otwarty
    > termostat zasuwa sobie do silnika. I jakie jest wtedy wahanie temperatury
    > czynnika chłodzącego? Nagrzewnica wszak mała nie jest.

    A to zależy od konstrukcji układu chłodzenia.

    > Żadną ingerencją zewnętrzną. Opisałem ci to powyżej. I nie ma takiej opcji,
    > żebyś kilkustopniowym spadkiem temperatury czynnika chłodzącego w
    > jakikolwiek sposób zagroził życiu silnika.

    No ba, kiepskim olejem też nie... od razu.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: